Hjørnehylde til udstillingsbur?
Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-09-02 12:15

Hej Ng!
Er der en af jer der kan fortælle mig målene på de hylder man bruger i
udstillingsbure?
På forhånd tak.

Mange hilsner

E.B.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 22-09-02 12:03

Buret er 60 cm i dybden, så hvis hylden skal gå helt frem til forkanten,
skal de to "lige sider" (ved ikke hvad det rigtigt hedder, jeg er ikke
matematiker *S*) være 60 cm.

Jeg har selv lavet en rektangulær hylde, fordi det er lettere. Den er knap
60 cm x 30 cm, hvilket nok er for stort til et enkeltbur, men passer fint
(håber jeg i hvert fald *S*) i et dobbeltbur.

Du kan se en opskrift på en hjørnehyldekonstruktion på følgende (svenske)
hjemmeside:
http://come.to/softspot

Mvh. Else.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-09-02 12:15

"Elisa Buchardt" <elisa_buchardt@yahoo.com> skrev...
> Er der en af jer der kan fortælle mig målene på de hylder man bruger i
> udstillingsbure?

Hej Elisa

Hvis du ikke selv har mod på at fabrikere en hjørnehylde, så kan man købe
dem hos Likita (som har stand med i Sorø, hvor du jo også kommer - he he,
sidder lige og laver katalog NU (når jeg ikke lige lurer med her,
altså...)) - *mener* de koster ca. 50 kr. lige til at hænge op i buret.

Mvh. Camilla

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-09-02 12:41

Nu var jeg igen lige inde på den svenske hjemmeside og se de utroligt flotte
gardiner de sælger. Man kunne jo få lyst til at købe et par.
Er der nogle der har set de gardiner i virkeligheden på en udstilling?
Hilsen Vibeke

Fra : TM

Dato : 22-09-02 13:20

Hejsa...

Jeg har faktisk et par - og de er rigtig flotte, og meget meget fint
forarbejdede....du får endda et udvalg farveprøver udfra din kats/kattes
farver, så gardinerne fremhæver kattene bedst muligt!
Jeg har valgt at få lavet dem med broderet stamnavn + poter på taget, og det
syntes jeg selv liiige giver et extra pift!

Du er velkommen til at kigge på min hjemmeside
http://heart.and.soul.homepage.dk
Kig under "sidste nyt", der står noget om udstilling i maj, og der er et
link til et album med billeder, hvor du selvfølgelig kan se billeder af
vores bur )))

Venligst

Tina

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-09-02 13:54

Hej Tina
Tak for kigget!
Gardinerne er rigtig flotte, jeg må hellere vise dem til manden så han har
en ide til næste fødselsdag
Vibeke
P.S. kiggede også lige i dit galleri, den ene huskat: Felix, ligner
fuldstændigt vores nabos kat med en "olieplet" på hovedet. Hun plejer at stå
og kigge ind af vores havedør også selvom vores to hunde er lige på den
anden side.

Fra : TM

Dato : 22-09-02 14:12

Hej Vibeke!

Selv tak ))

Kan lige fortælle dig, at vi gav omkring 500 DKK. for gardinerne med tag og
broderi, hvilket ikke er dyrt, når man ser det store arbejde, der er lagt i!

Nu ved jeg ikke, hvor I bor, men Felix har vist 3 søstre, der alle ligner
ham på en prik - jeg tror, de alle bor her på Sjælland!
Tror nok, man kalder dem "hertuginde-farvede", når de har den olieplet -
meget fornem betegnelse ))

Håber, du får dit fødselsdagsønske opfyldt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mange hilsener

Tina

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-09-02 14:14

Hej igen
Nej, det er bestemt ikke dyrt!
Jeg tror ikke at naboens kat er en af Felix´ søstre, vi bor i Horsens. Hun
er vist omkring et års tid.
Hilsen Vibeke (der jo selv må til at spare op hvis ikke ønsket går i
opfyldelse)

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-09-02 14:05

> [...]
> sidder lige og laver katalog NU (når jeg ikke lige lurer med her,
> altså...)) - *mener* de koster ca. 50 kr. lige til at hænge op i buret.

Hej Camilla,
jo, jeg har netop mod på at lave sådan en selv. Jeg synes Likitas
produkter er billige og pæne, men jeg bryder ikke om det kunststof der
sidder udenpå.
Jeg har lige været inde på deres hjemmeside og de har ikke sådan en i
kataloget,
så jeg har stadig ikke målene. Der er nogle som har foreslået at den
skulle være 60 bred ligesom buret, det synes jeg lige er i overkanten;
især til mine små russerdamer.

M.V.H.
E.B.

Fra : Jakob Jensen

Dato : 22-09-02 13:47

Når vi har været på udstilling, så har jeg heller ikke set nogen
endnu, som fylder hele den en side, som jeg forstår at en 60cm vil
gøre. Jeg ville lave den et sted mellem 30 og 45cm.

Venlig hilsen
Jakob Jensen - http://www.debatkat.dk ....( stedet for katte og deres
mennesker )
# Deltag i konkurrencen om 7,5 kg kattefoder fra Pets Direct, læs mere
http://www.debatkat.dk/konkurrence.php

Fra : Trine Piltoft

Dato : 22-09-02 14:03

Min er 40 cm. i hver af de korte sider, og jeg synes den har en fin
størrelse. Den må ihvertfald ikke være større til et enkeltbur imo.

Mvh. Trine

Fra : Trine Piltoft

Dato : 22-09-02 14:06

Min veninde har iøvrigt en magen til min (faktisk er det hende der
har lavet min *g*). Hun har en masse billeder fra udstillinger, hvor
den har været i brug. Du kan gå ind og kigge her:
http://sweet.catleya.mobilixnet.dk/galleri/udstilling/udstilling.htm

De fleste af billederne bliver større hvis du klikker på dem.

Mvh. Trine

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-09-02 15:51

> [...]
> http://sweet.catleya.mobilixnet.dk/galleri/udstilling/udstilling.htm
>
> De fleste af billederne bliver større hvis du klikker på dem.

Hej alle, og tak for jeres svar.
Og tak Trine for målene og kikket til de smukke siamesere.
Jeg har selv Russian Blue, så hvis 40 cm. er nok til en siamesere er det
også nok til en russer... er der andre herfra der kommer til Sorø?

M.V.H.
E.B.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 22-09-02 22:17

.... er der andre herfra der kommer til Sorø?

Yep! Ditte og jeg kommer med skovkattene Aurora og Emily.
Og tænk - gruppe VI er en af de mindste NFO-grupper denne gang, med kun 12
katte! (Det er ellers ikke usædvanligt med 27). Er der nogen af jer andre,
der har grp. VI-katte med?

Mvh. Else - der er blevet færdig med burgardinerne, godt "hjulpet" af Aurora
og Emily *S*.

Fra : Majer

Dato : 23-09-02 06:10

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ... er der andre herfra der kommer til Sorø?

Hej Elisa!

Jeg kommer også med Creamy (Cruz Bully Babe). Det er første gang jeg selv
skal udstille, og er vildt spændt på det!!

> Og tænk - gruppe VI er en af de mindste NFO-grupper denne gang, med kun 12
> katte!

Hej Else!!

Hov, hvor ved du fra at der kun er 12?? Kan du læse det nogle steder?? Eller
har du en hemmelig kilde??*G*...
Creamy stiller op i gr. 7

Mange morgenhilsner fra

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Lene

Dato : 23-09-02 07:38

Majer wrote

>Hej Else!!

Hej Majer...

Jeg svarer dig lige,selvom jeg ikke er Else

>Hov, hvor ved du fra at der kun er 12?? Kan du læse det nogle steder?? Eller
>har du en hemmelig kilde??*G*...

Inde på www.racekatten.dk kan du se dommerfordelingen og hvor mange
katte der er tilmeldt i grupperne
I gruppe 7 er der 10 katte, og de skal bedømmes af Dorte Kaae...Så det
er ikke så hemmeligt

>Creamy stiller op i gr. 7

Vi kommer med Hule ( gruppe 1 ), Lille Bjørn ( gruppe 2 ) og Nipse (
gruppe 3 )...
Håber du får en rigtig god udstilling

>Mange morgenhilsner fra
>
>--
>Majer
>
>www.majer.dk

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Majer

Dato : 23-09-02 14:30

"Lene" <Lene_lock@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Inde på www.racekatten.dk kan du se dommerfordelingen og hvor mange
> katte der er tilmeldt i grupperne

Hej Lene!!

Øv, jeg kan ikke finde det inde på racekatten's side. Kan godt se hvilket
dommere der kommer, men ikke hvilke gruppe de skal dømmer, og heller ikke
hvor mange der er i gruppen... *suk*...
Hvor er det "præcis" jeg skal kigge?!?...

Mange tak, og i lige måde...

Mange Hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Henrik

Dato : 23-09-02 14:35

Se allerøverst på den første side der står dommerfordeling der klikker du
dig ind.

Henrik

Fra : Majer

Dato : 23-09-02 14:39

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Se allerøverst på den første side der står dommerfordeling der klikker du
> dig ind.

Jeps... det er fundet nu... tak for det!!

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 23-09-02 08:34

> Hov, hvor ved du fra at der kun er 12?? Kan du læse det nogle steder??
Eller
> har du en hemmelig kilde??*G*...

Det burde stå på Racekattens hjemmeside, men de har problemer med
opdateringen. Til gengæld er det sendt ud på et par mailinglister: FD
Opdrætter og Racekattens mailingliste.

> Creamy stiller op i gr. 7

Gruppe 7 dømmes af Dorthe Kaae, og der er 10 katte (det er, bortset fra grp.
9 den eneste, der er mindre end grp. 6). Hvordan de 10 katte så fordeler sig
på klasserne, ved kun Camilla, der sidder og laver katalog. Vi andre får det
først at vide på søndag.

Vi ses.

Mvh. Else.

Fra : Majer

Dato : 23-09-02 14:33

> Det burde stå på Racekattens hjemmeside, men de har problemer med
> opdateringen. Til gengæld er det sendt ud på et par mailinglister: FD
> Opdrætter og Racekattens mailingliste.

Kan ikke finde det på deres hjemmeside... Men må da straks med på deres
mailingsliste så...*S*..

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Elwarth

Dato : 23-09-02 15:49

> ... er der andre herfra der kommer til Sorø?

Ja Vi kommer med Abbie (BRI n). Var lige inde og se dommerfordelingen.
Vi har en enkelt konkurrent, ser det ud til. Nu er jeg så spændt på, om det
er den samme som i Ribe...

Venligst
Dorthe