me & my
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 22-02-01 23:25

er der nogen der ligger inde med en udgave af me & my hittet "sleeping my
day away" ????

Fra : Linda Lovelace

Dato : 22-02-01 23:45

Thomas Kaarup <kaarup@privat.dk> skrev i en

------> dk.binaer.musik

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 22-02-01 23:44

"Thomas Kaarup" skrev i en

> er der nogen der ligger inde med en udgave af me & my hittet "sleeping my
> day away" ????

Det er nok lidt af en tilsnigelse at kalde den maltrakterede og usmageligt
dårlige udgave af et fremragende nummer for et hit. Mage til eklantant lort
skal man da lede længe efter, Me&My har og vil aldrig blive andet end nogle
elendige skidespræller med store bryster, der kun har to talenter, der er
nævnt i denne sætning. De har intet talent for performance, kan ikke synge,
hvilket deres DAD ripoff er et tydeligt bevis for. Verden ville kort sagt
være et bedre sted uden deres mistænkeligt kopierede hits, der mest af alt
minder om bagende af en stor ko, der netop har fået hældt en stor spand
bæbræksopkast med tis ud over sig...... men det er ikke noget personligt

Kåre
- der hader dårlige, kommercielle kopinumre....find dog for
f....../¤#/)(??/)(%¤"#¤%& på noget selv. Men ellers er et positivt og glad
menneske....

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-02-01 23:55

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok lidt af en tilsnigelse at kalde den maltrakterede og usmageligt
> dårlige udgave af et fremragende nummer for et hit. Mage til eklantant
lort
> skal man da lede længe efter,

Enig. Jeg mindes at værten i pop-shop karakteriserede nummeret som lyden af
et mareridt.

> Me&My har og vil aldrig blive andet end nogle
> elendige skidespræller med store bryster, der kun har to talenter, der er
> nævnt i denne sætning.

Jeg mindes fra min Kolding-tid (de er - desværre - fra egnen) at de rent
faktisk dengang havde udpræget små bryster. Om de er blevet større efter at
de blev rige og flyttede sydpå skal jeg ikke kunne udtale mig om.

> [...]
> minder om bagende af en stor ko, der netop har fået hældt en stor spand
> bæbræksopkast med tis ud over sig...... men det er ikke noget personligt

hmm, sikke dog et lyrisk talent. Har du en fortid som sortklædt lyriker?

Iøvrigt er der mange dance'ificeringer af rock-klassikere for tiden. Udover
Me&My var der et nummer (Monster song eller noget i den stil) der var
baseret på Nirvana's Smells like teen spirit, og Infernal har stjålet fra
omkvædet til Silverflame (Dizzy Mizz Lizzy) på deres seneste udspil. Er der
en rock-revival på vej? Det minder mig om, at jeg hellere må komme ned for
at høre Laust Sonnes solo-debut; om ikke andet så for at mindes gamle dage

/Nikolaj
- der sandelig heller ikke kan lide Me&My's cover, hvis folk skulle være i
tvivl.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 23-02-01 00:15

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> Enig. Jeg mindes at værten i pop-shop karakteriserede nummeret som lyden
af
> et mareridt.

Der er Pop-shop altså helt på toppen - de er sgu ikke bange for at sige
deres meninger, hvis der er noget der bare kikser..... desværre har de også
en tendens til at være meget felksible over for bl.a. sådan noget som
Me&my....

> hmm, sikke dog et lyrisk talent. Har du en fortid som sortklædt lyriker?

Det bliver man af at høre for meget radio.....der er alt for meget af det
der "hey et fedt nummer, det vil jeg også lave".

Jeg har ikke noget imod at man laver et remake af et nummer, hvis man vil et
eller andet med det.... hvad det så betyder! Men som Jørgen Mylius sagde i
"Sigurds Ulvetime" på DR2, så er konkurrencen så stor, at de eneste der
virkelig sælger er de plader der kommer på tv. Det betyder at det skal være
noget sikkert, derfor laver man alt for mange opsamlinger og compilations,
og altså også kopinumre, hvor "nye" navne laver "nye" udgaver af "gamle"
hits.... på den måde er de sikre på at sælge et vist antal plader fordi folk
kender det i forvejen..... Fuck dem og især dem der køber lortet..... Tænk
selv, og find selv på noget....

Der findes også gode "remakes"...... jeg nævner lige hurtigt K´s Choice
udgave af "halleluja".....mmmhhh dejligt!

Kåre
- der måske er danmarks største K´s Choice fan....

Fra : Erik Mortensen

Dato : 23-02-01 08:37

Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
> deres meninger, hvis der er noget der bare kikser..... desværre har de også
> en tendens til at være meget felksible over for bl.a. sådan noget som

Så er det fordi, de endnu ikke har lavet et interview eller en feature
med dem. Gør de det, forsvinder al objektivitet desværre ofte ud af
programmet, og de ender med at tale 'kunstnerne' efter munden.

Erik

Fra : Uffe Christensen

Dato : 23-02-01 08:48

Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
> elendige skidespræller med store bryster, der kun har to talenter, der er
> nævnt i denne sætning. De har intet talent for performance, kan ikke
<snip>

Jeg vil undlade at gå ind i en diskussion om, hvordan Me & My behandler detn
store D-A-D sang, men lige anholde bemærkningen om, at der er tale om et
ripoff. Det er der ikke. Det er et helt regulært cover, og det kan enhver jo
lave efter aftale med rettighedshavere.
Og til den der spørger, hvor man kan få My & Mys udgave: I nærmeste
pladeforretning, såmænd.

UffeC

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-02-01 09:12

On Fri, 23 Feb 2001 07:48:03 -0000, Uffe Christensen wrote:

> [...]
> behandler detn store D-A-D sang, men lige anholde bemærkningen om,
> at der er tale om et ripoff. Det er der ikke. Det er et helt
[..]

Hvad forstår du ved "ripoff" da? (Ikke "remix", vel?)

Mvh.

--
"Tell them I said hello." Adam Sjøgren
I'm glad I didn't have to go. asjo@koldfront.dk

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 23-02-01 09:33

"Adam Sjøgren" skrev i en meddelelse

> Hvad forstår du ved "ripoff" da? (Ikke "remix", vel?)

Jeg vil da ikke udelukke jeg misbruger ordet "ripoff" der måske har en anden
betydning end den jeg tilægeer det:

Ripoff - når nogen bruger noget andre har lavet uden respekt for det
oprindelige.....en billig, dårlig, kikset, plagiat agtig, samgløs,
kommerciel osv. kopi.

F.eks. også om børn der synes skater tøj er fedt, men aldrig selv har været
skatere, det er også ripoff.

Når en guitarist bruger et riff fra en anden guitaris uden at kreditere
denne, og måske laver en smule om, det er også ripoff.

Når Me&My ødelægger et godt DAD nummer udelukkende for at score kassen, det
er også ripoff.

Ret mig endelig hvis jeg bruger ordet forkert, men mon ikke de fleste ved
hvad jeg mener

Kåre
- der selv om den gode UffeC prøvet at skjule sin mening, gerne vil høre den

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-02-01 09:59

On Fri, 23 Feb 2001 08:32:33 GMT, Kåre Weng Madsen wrote:

> Ripoff - når nogen bruger noget andre har lavet uden respekt for det
> oprindelige.....en billig, dårlig, kikset, plagiat agtig, samgløs,
> kommerciel osv. kopi.

Sådan opfattede jeg det også - og det har jo ingenting med
ophavsrettigheder at gøre.

Mvh.

--
"Men de får åbenbart et kick ud af at være anonyme, Adam Sjøgren
så fred være med det." asjo@koldfront.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-02-01 13:20

> [...]
>
> Ripoff - når nogen bruger noget andre har lavet uden respekt for det
> oprindelige.....en billig, dårlig, kikset, plagiat agtig, samgløs,

Det er en cover-version i min bog, hvis ellers rettighederne er respekteret.
At det så er lidt svært at respektere at Michael Jackson har rettighederne
til Beatles' sange, vil jeg lade ligge i denne omgang.

> F.eks. også om børn der synes skater tøj er fedt, men aldrig selv har været
> skatere, det er også ripoff.

Det er at plagiere. Hvilket også findes i musikbranchen, hvilket er grunden
til at der findes så mange drengebands, der minder om Take That.

> Når en guitarist bruger et riff fra en anden guitaris uden at kreditere
> denne, og måske laver en smule om, det er også ripoff.

Det er et ripp-off. Som når Offspring laver en sang, der lyder fuldstæn-
dig Obla-di-obla-da.

> Når Me&My ødelægger et godt DAD nummer udelukkende for at score kassen, det
> er også ripoff.

Det er stadig en cover. Til gengæld kan det diskuteres om Bad Craziness er
et ripoff af Day Tripper med The Beatles.

> Ret mig endelig hvis jeg bruger ordet forkert, men mon ikke de fleste ved
> hvad jeg mener

Jo da.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Linda Lovelace

Dato : 24-02-01 16:54

Mark Thomas Gazel <mark@gazel.dk> skrev i en

> Til gengæld kan det diskuteres om Bad Craziness er
> et ripoff af Day Tripper med The Beatles.

Jeg synes nu nærmere at det lyder som noget med Wham! ???

Just kidding!!!!!

BTW, Mark..... Er din bror stadig postbud?

Heheheeeee.... (Who´s Linda????)....

/Lovelace

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-02-01 21:05

"Linda Lovelace" <linda@loves.you> skrev:

> Jeg synes nu nærmere at det lyder som noget med Wham! ???
>
> Just kidding!!!!!
>
> BTW, Mark..... Er din bror stadig postbud?

Ja, men hvad fanden er du?

> Heheheeeee.... (Who´s Linda????)....

Jeg giver fortabt, medmindre du virkelig er fordums pornostjerne,
der kunne sluge pølsen til roden.

Mark

Fra : Lovelace

Dato : 25-02-01 09:38

> Ja, men hvad fanden er du?

Hehe, ja, hvem helvede er jeg? Seriøst Mark, jeg er en af Polle´s gamle
venner fra de glade 64ér-dage osv. - Vi to kender ikke rigtigt hinanden, men
vi har da gået på samme skole, og min kammerat som bor samme sted som mig,
har vist gået i klasse med dig......!

> Jeg giver fortabt, medmindre du virkelig er fordums pornostjerne,
> der kunne sluge pølsen til roden.

*LOL*, nææææ, jeg er ikke den afdankede gamle pornstar, men jeg kan da godt
li´ pølser, specielt medister eller en i svøb, *GGGGGGG*.......

C YA!

/Lovelace

Fra : Uffe Christensen

Dato : 25-02-01 23:11

Mark Thomas Gazel <mark@gazel.dk> wrote in message
> [...]
> At det så er lidt svært at respektere at Michael Jackson har rettighederne
> til Beatles' sange, vil jeg lade ligge i denne omgang.

Godt det samme, idet den gode Jackson slet ikke ejer dem mere. Han har solgt
dem videre til Sony Music i Japan.

UffeC

Fra : Uffe Christensen

Dato : 27-02-01 01:05

> Kåre
> - der selv om den gode UffeC prøvet at skjule sin mening, gerne vil høre
den

Jeg synes at Me & Mys ny CD er ganske forfærdelig !
Ved ripoff forstår jeg et nummer, der ligger så tæt op af originalen, at det
er tyveri. Det er pop-pigernes elendige cover af "Sleeping My Day Away trods
alt ikke. De har givet sikret sig tilladelse...
Men Me & My - det er ikke mig...

UffeC

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-02-01 00:02

On Tue, 27 Feb 2001 00:04:34 -0000, Uffe Christensen wrote:

> De har givet sikret sig tilladelse...

Alle kunstnere der lader KODA/NcB stå for at håndtere rettighederne
(og det er vel stort set alle i Danmark?) giver automatisk lov til at
andre laver covers.

Det eneste den der indspiller et cover skal gøre er at rekvirere og
udfylde de nødvendige papirer til KODA.

I USA har de vist en lov der siger at covers altid er tilladt
(obligatory licensing, eller noget i den dur).

Mvh.

--
"Der er godt nok ikke flere letmælks-Cultura med Adam Sjøgren
banansmag..." "FUCK, FOR HELVEDE, MAND!" asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-02-01 00:11

On Tue, 27 Feb 2001 00:04:34 -0000, Uffe Christensen wrote:

> De har givet sikret sig tilladelse...

Alle kunstnere der lader KODA stå for at håndtere rettighederne (og
det er vel stort set alle i Danmark?) giver automatisk lov til at
andre laver covers.

Det eneste den der indspiller et cover skal gøre er at rekvirere og
udfylde de nødvendige papirer fra KODA.

I USA har de vist en lov der siger at covers altid er tilladt
(obligatory licensing, eller noget i den dur).

Det samme gælder naturligvis ikke for remixes.

Mvh.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 27-02-01 08:48

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote in message
> [...]
>
> Alle kunstnere der lader KODA stå for at håndtere rettighederne (og
> det er vel stort set alle i Danmark?) giver automatisk lov til at

Nemlig!

UffeC

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 27-02-01 10:47

"Adam Sjøgren" skrev i en meddelelse

> Alle kunstnere der lader KODA stå for at håndtere rettighederne (og
> det er vel stort set alle i Danmark?) giver automatisk lov til at
> andre laver covers.

Det er da en skræmmende regel.... vil det sige, at hvis jeg skulle finde på
at lave en CD og den går hen og bliver et hit (tro mig, det her er _meget_
hypotetisk så kna jeg ikke sikre mig mod, at subjekter som f.eks. Me&My
laver et cover/ripoff af mit nummer?

Kåre
- der hvis det var muligt ville have mulighed for at godkende evt. covers af
mine hits.... (Hvem sagde nykker.......!!!!)

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-02-01 10:56

On Tue, 27 Feb 2001 09:47:21 GMT, Kåre Weng Madsen wrote:

> Det er da en skræmmende regel....

Well, man kan jo også synes at det ville være lidt tåbeligt hvis man
ikke måtte spille andre numre end dem man selv har skrevet...

> [...]
> hen og bliver et hit (tro mig, det her er _meget_ hypotetisk
> kna jeg ikke sikre mig mod, at subjekter som f.eks. Me&My laver et

Hvis du med ripoff ikke mener at de bruger noget af din optagede lyd:
ja.

Du kan naturligvis lade være med at lade KODA administrere dine
rettigheder, men så skal du selv ud til pladeselskaber, butikker
osv. osv. osv. og kræve penge op, hvilket vel næppe er realistisk.

Det kan vel heller ikke udelukkes at du kan lave en særaftale med
KODA, hvad jeg refererer er normal praksis.

Mvh.

--
"Carsten Jensens ånd hjemsøger motorkontoret i Rødovre!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 27-02-01 10:48

"Uffe Christensen" skrev i en meddelelse

> Ved ripoff forstår jeg et nummer, der ligger så tæt op af originalen, at
det
> er tyveri.

OK, det lyder som en rimelig definition.... jeg bøjer mig!

Kåre

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-02-01 11:33

"Kåre Weng Madsen"
> det
>
> OK, det lyder som en rimelig definition.... jeg bøjer mig!

Det er nok fordi, ripoff betyder tyveri. I det hele taget kan det være svært
at se, hvorfor vi skal definere det engelske ord, når vi ligesåvel kan bruge
f.eks. det almindelige "plagiat".

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : morten_r_jensen@hotm~

Dato : 23-02-01 07:57

Har kun én kommentar : HØRT!

Fra : Flemming

Dato : 23-02-01 09:51

On Thu, 22 Feb 2001 22:44:17 GMT "Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Det er nok lidt af en tilsnigelse at kalde den maltrakterede og usmageligt
> dårlige udgave af et fremragende nummer for et hit.

Nu er det ikke fordi jeg har noget imod hverken Me & My eller deres udgave
af 'Sleeping my day away' Men så snart jeg hørte at de ville udgive en
coverversion af netop det nummer, vidste jeg at de ville få nogle ordelige
HUG for det. D.A.D's egen udgave af det nummer, er jo noget af det nærmeste
man kan komme en rigtig 'Kult' klassiker, og hvis der er noget man ikke
skal gøre så er det at lave en letbenet coverversion af sådan en klassiker
)

> Mage til eklantant lort skal man da lede længe efter,

Nu tror jeg nemt at jeg kunne finde 1 milion andre nummer som jeg syntes
var meget værer Deres version mangler helt klart 'det' der gjorde
D.A.D's sang til noget ud over det sædvanlige, noget som man gjorde at man
som 'ung' i midten at 80'erne kunne idinticifere sig med netop den sang
det var helt klart også netop den sang der gjorde at dengang jeg blev
interesseret i D.A.D.

> [...]
> minder om bagende af en stor ko, der netop har fået hældt en stor spand

Problemet er bare at hvis Me & My er noget lort, så er 90% af det musik er
udgives idag noget lort?? For efter min mening er de hverken værer eller
bedre end alle de andre pop/dance udgivelser der findes for tiden

Tror du foresten ikke at de har lavet den coverversion af 'Sleeping my day
away' for at skabe røre og opmærksomhed om deres næste album? de må da hvae
vist hvor stor en klassiker den er, og at de ville få mange HUG for det??

> men det er ikke noget personligt

Ha ha helt klart ikke

> - der hader dårlige, kommercielle kopinumre....find dog for

Flemming.

Der ikke hader kopinumre, men som dog syntes at Me & MY's version af
D.A.d's 'Sleeping my day' er hammer kedelig, i forhold til orginalen - der
nok er et af de 10 bedste Danske numre nogensinde udgivet.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -