Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital til print: bedst hvor?
Fra : Fischer&Mellbin

Dato : 22-02-01 23:14

Jeg har efterhånden forsøgt at få fremkaldt en hel del digitale billeder
flere steder (i alt ca. 2.500), men uden den helt store succes.

For tiden bruger jeg Bingo Foto, men det er ikke helt med min gode vilje,
pga. utilgivelige fejl og dårlig service. Desværre har jeg ikke fundet en
bedre leverandør, idet alternativerne enten er for besværlige - billederne
for dårlige - eller for dyre.

Bingo bruger en besværlig procedure, med mange fejlmuligheder. Personlet
kender heller ikke deres eget produkt, og leveringerne er højst usikre. Til
gengæld er prisen i orden, og billederne er - for det meste - OK.

Er der nogen derude, som har haft større held? Erfaringer med gode
leverandører eftersøges!

mvh/FM. Mellbin

---
dk-foto@fischer-mellbin.com

Fra : Frank Larsen

Dato : 23-02-01 00:00

Nordcolor i Aalborg er en god mulighed.

--
Mange hilsner
Frank

Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-02-01 10:23

Hvis du har prøvet a-photo vil jeg gerne høre om resultatet......

/Søren

Fra : Sim

Dato : 23-02-01 13:15

i skrivende stund venter jeg på et par billeder, redigeret i PS, smidt på en
cd-r og cyklet til Japanfoto. Det var aftalen at jeg skulle have fået tre
stk 20x30 på skumplastkartong i lørdags, (efter en uges utålmodig venten)
men de havde glemt at sende billederne videre til Tyskland, hvor de limer
bagstykker på fotopapir eller spånplade... Efter aftalen skulle de være i
danmark i morgen lørdag...spændende! prisen bliver cirka 160 kr for de tre
billeder.
i lørdags så jeg billederne: udmærket kvalitet. Dog er der problemer med
farven som jeg ser på skærmen hjemme i forhold til farven de trækker ud af
filen på laboratoriet...dette gør at der er nuancer som nogen gange kan
overraske positivt, og andre gange negativt...
ER DER NOGEN DER HAR ET FIF mht det ?
mvh, sim.
simon@oxygene.dk

Fra : Rune Baess

Dato : 23-02-01 13:34

"Sim" <simon@oxygene.dk> wrote in message news:975k53$u05$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> filen på laboratoriet...dette gør at der er nuancer som nogen gange kan
> overraske positivt, og andre gange negativt...

Prøv en Epson 1270 der udskriver i A3+ - og på et stykke photopapir til 10-15 kr.
ligger kvaliten tæt efter et alm. foto forstørrelse.

Rune

Fra : P.C.

Dato : 23-02-01 13:44

Hej.
Flere mellemstore kopi firmaer har store printere og printer til rimelige
priser.
Men det kan betale sig at undersøge de forskellige kvaliteter.
F.eks. koster det billigste b.w. print ml. 25 og 40 kr. pr kv.meter.
på 90 gr. papir. ------ mange laminerer og klæber på skum.
P.C.

Fra : Fischer&Mellbin

Dato : 23-02-01 23:36

At få farverne på din skærm til at passe til dine udprint kræver
tålmodighed, fordi farverne på din skærm ændrer sig afhængig af flere
faktorer, f.eks om du sidder i dagslys, kunstigt lys, m.v. Du må simpelt hen
prøve sig frem, indtil du rammer farverne rigtigt.

Jeg har selv noteret en række standardindstillinger, som gør, at jeg kan
sætte skærmen på en sådan måde, at "gode" og "klare" farver på skærmen (om
aftenen) svarer til flotte farver på print hos Bingo Foto. Men samme
indstilling giver ikke altid flotte farver hos andre leverandører (!)

Samme problem har man i øvrigt, hvis man bruger sin egen printer til at
printe billeder. Der er faktisk ingen elegant løsning 100 pct. på dette
problem. Nogle af de dyre skærme gør det dog lettere at indstille skærmen
præcist.

mvh/F-M. Mellbin

Fra : Fischer&Mellbin

Dato : 23-02-01 23:39

De billeder jeg fik lavet blev returneret, fordi formatet var upræcist (de
var ca. 5 pct. "aflange" i formen -ikke i papiret, men selve motivet, som om
man så ind i et hulspejl). Jeg valgte at få pengene tilbage.

mvh/F-M. Mellbin

Fra : Klaus Madsen

Dato : 23-02-01 19:12

> Er der nogen derude, som har haft større held? Erfaringer med gode
> leverandører eftersøges!
>
> mvh/FM. Mellbin

Prøv http://www.eurofoto.no/ i Norge.
Ja umiddelbart lyder det måske åndsvagt at sende billederne til Norge, men
hvis du f.eks. har ADSL kan du jo sende dem gratis via E-mail. Det har jeg
gjort, med forbavsende godt resultat. Meget flotte billeder, hurtig levering
(2-3 dage) og samtidig billige (syntes jeg.
Jeg fik oven i købet de første 10 print gratis, men jeg ved ikke om de har
det tilbud mere. Men prøv at tjekke dem ud.

Mvh. Klaus

Fra : Paul Nilsson

Dato : 23-02-01 23:25

> Jeg har efterhånden forsøgt at få fremkaldt en hel del digitale billeder
> flere steder (i alt ca. 2.500), men uden den helt store succes.

Hej F& M.
Bruger selv Kodak som "kører" det over på deres fotopapir - med det bedste
resultat jeg har set!!! kr. 26.- for instl. kr. 4.45 for et 10x15 foto i
topkvalitet -
og 13x18 / 20x30, efter min hukommelse nogenlunde det samme som for alm.
billeder!!
Du er velkommen: Herlev Fotoklub/Sorgenfri Foto: eller brug din lokale som
er
Kodak-forhandler...........
mvh. Paul..........

Fra : Thebigx