Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
backup af digitale fotos
Fra : Kenneth Østerlund

Dato : 22-09-02 09:04

hvad bruger i af backup-program til jeres digitale fotos??
jeg tager løbende fotos af min dejlige søn på 6 mdr. men for at mine fotos
ikke skal gå tabt, hvis maskinen går ned, så vil jeg ligge dem over på CDRW
skiver, men jeg ved ikke hvilket program der er bedst.... det skal være et
der efterfølgende kun ligger nyankommende fotos over...( er det
forståeligt?)

Kenneth Østerlund

Fra : pan2

Dato : 22-09-02 10:18

"Kenneth Østerlund" skrev d. 22-09-02 09:04 dette indlæg :
> [...]
være et
> der efterfølgende kun ligger nyankommende fotos over...( er det

hej kennet jeg bruger easy cd-creator platinium det er jeg meget
tilfreds med jeg brænder også over på cd-rw det gøres jo bare ved at
gemme den billedefil på cd-rwén
hilsen
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 22-09-02 23:05

Husk i øvirgt på, at cd'er og især de hjemmebrændte har en forholdsvis kort
levetid...så du skal nok holde øje med dine skiver og få data kopieret til
nye medier løbende, hvis sønnike skal kunne se sig selv om 10-15 år....

Fra : ----OR----

Dato : 22-09-02 20:44

"William A. Husted, eaid.dk" <william@eaid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nye medier løbende, hvis sønnike skal kunne se sig selv om 10-15 år....

På mine RICOH CDRW 74 10X står der - Data archivability: Over 30 years
(theoretical value at 25°C)-
Teoretisk, hmmm, det bliver nok svært at finde en PC der kan æde dem år 2032

Er enig i, at et refresh af følsomme data hvert 3. år er løsningen.

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-09-02 22:09

On Sun, 22 Sep 2002 21:43:44 +0200, "----OR----" <ororbit@sonofon.dk>
wrote:

>På mine RICOH CDRW 74 10X står der - Data archivability: Over 30 years
>(theoretical value at 25°C)-
>Teoretisk, hmmm, det bliver nok svært at finde en PC der kan æde dem år 2032

Du beholder da bare den du har nu, hvis du ikke opgraderer
programmerne er den jo lige så god om 30 år (teoretisk).

--
Jens

Have I ever claimed to be sane?

Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-09-02 09:51

Jeg brænder mine i 2 kopier af forskelligt mærke, men bruget til gengæld
almindelige skiver.

Mvh
/Søren