MS Windows
briani 27239
Ekstra licens til XP
Fra : Johan Jensen

Dato : 22-09-02 08:54

Hejsa

Er det muligt kun at købe en ekstra licens (Key) til Win XP, eller skal man
købe en helt ny kopi for at installere på husstandens to computere?

Hilsen Johan

Fra : Gjøl

Dato : 22-09-02 09:15

Johan Jensen wrote:
> Hejsa
>
> Er det muligt kun at købe en ekstra licens (Key) til Win XP, eller
> skal man købe en helt ny kopi for at installere på husstandens to
> computere?

Ja det er nødvendigt med 2 Produktnøgler til 2 maskiner selv om det er i
samme husstand. Med andre ord 1 Nøgle 1 maskine.

Fra : Johan Jensen

Dato : 22-09-02 11:34

Gjøl wrote:

> Ja det er nødvendigt med 2 Produktnøgler til 2 maskiner selv om det
> er i samme husstand. Med andre ord 1 Nøgle 1 maskine.

Det havde jeg også forstået. Spørgsmålet gik mere på om maner nødt til at
købe en ny kopi, eller kan man få en ekstra produktnøgle til reduceret pris
?

Hilsen Johan

Fra : Martin K

Dato : 22-09-02 11:49

Johan Jensen wrote:
> Det havde jeg også forstået. Spørgsmålet gik mere på om maner nødt
> til at købe en ny kopi, eller kan man få en ekstra produktnøgle til
> reduceret pris ?

Når det nu er MS vi har med at gøre, tror jeg ikke du skal regne med noget
reduceret pris...

--
Martin K

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-09-02 11:52

> Det havde jeg også forstået. Spørgsmålet gik mere på om maner nødt til at
> købe en ny kopi, eller kan man få en ekstra produktnøgle til reduceret
> [...]

Kort svar: Nej.
Kilde: www.microsoft.dk et eller andet sted, søgte på licens.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : Gjøl

Dato : 22-09-02 12:26

(: MarlboroMan :) wrote:
> [...]

Ok jeg er med, du kan slippe lidt billigere ved at få fat i en Licens
med Studierabat den koster så ca 700 kr. eller en OEM version til en
pris af 1500 kr, ved samtidig at købe noget Hardware

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-09-02 12:32

Det har jeg aldrig sagt!

> Ok jeg er med, du kan slippe lidt billigere ved at få fat i en Licens
> med Studierabat den koster så ca 700 kr. eller en OEM version til en
> pris af 1500 kr, ved samtidig at købe noget Hardware

Ja, det har du ret i at han kan. Dog kræver det enten at ER studerende,
kender en som er det eller at han lige står og mangler f.eks en ny harddisk.

Lær lige at citere korrekt.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 22-09-02 16:29

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboromanNOSPAM@hotmail.com> wrote in
message news:3d8da9f9$0$95098$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, det har du ret i at han kan. Dog kræver det enten at ER studerende,
> kender en som er det eller at han lige står og mangler f.eks en ny
harddisk.

Eller OP har børn (hjemmeboende, under 18) der går i skole.

--
Magnus

Fra : jol

Dato : 23-09-02 15:00

> Eller OP har børn (hjemmeboende, under 18) der går i skole.

Her er lidt mere licenssnak

office må man godt bruge to gange...:

Få Office XP pakken med stor rabat i forhold til normal pris !

Indeholder nyeste versioner af følgende programmer:
Microsoft Word
Microsoft Excel
Microsoft Outlook
Microsoft PowerPoint

Når du køber Office XP må du installere programpakken både på din bærbare og
din stationære pc på den samme licens.

Studyware fra Microsoft er et specielt tilbud til forældre/værger til
hjemmeboende skolebørn og studerende + lærere.

Licens til lærere, elever og studerende
Som lærer eller studerende/skoleelev kan du få Microsofts produkter til en
pris, der er op til 80% lavere. Denne licensform kaldes en Student License.
Her kan du læse mere om, hvilke produkter der kan købes som Student License,
og hvordan du bærer dig ad med at bestille dem.

Hvad er Student License?
Student License adskiller sig på nogle punkter fra licenser uden
prisreduktion.
Der indgår ingen gratis teknisk support.
Der følger ingen brugerhåndbøger med programmet, men de kan købes separat.
Henvend dig til din forhandler for at få yderligere oplysninger.
Licensen er personlig og kan ikke overdrages.
Du kan kun købe ét eksemplar af den pågældende programversion.

Hvad sker der efter min studietid?
En Student License gælder kun så længe, du studerer.

Hvilke produkter kan købes gennem Student License?
Følgende produkter kan købes som Student License:

Microsoft Office XP Standard eller Microsoft Office 2001 (Engelsk) til Mac.

Microsoft Windows XP Professional

Visual Studio .NET (Engelsk)

Hvordan får jeg Student License?
Din lokale computer forhandler kan sælge Microsoft Student License.

Godkendte uddannelsesinstitutioner
For at kunne købe Microsoft Student License skal du være studerende, elev
eller lærer, på fuldtid eller deltid, ved en af følgende godkendte
uddannelsesinstitutioner:

Folkeskoler, privatskoler, efterskoler, friskoler
Gymnasieskoler, HF kurser, Handels- og tekniske skoler og andre
erhvervsskoler
Kommunale voksenuddannelser
Universiteter og højere læreanstalter