Kan man lave et USB netværk ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-09-02 08:53

Jeg har luret lidt på en Lexmark All-in-one printer, som desværre kun
har USB tilslutning i stedet for Ethernet, men så var det jeg tænkte om
man kan købe en USB fordeler og så bruge Lexmark'en som netværks printer
- blot via USB i stedet for Ethernet ?

Både iMac'en og den bærbare PC'er har nemlig en USB udgang.

Kan det lade sig gøre ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Steen B

Dato : 22-09-02 09:08

On Sun, 22 Sep 2002 09:52:38 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

> [...]
>- blot via USB i stedet for Ethernet ?
>
>Både iMac'en og den bærbare PC'er har nemlig en USB udgang.

Du kan godt lave et netværk via USB med linkkabler og USB hub, så du
burde vel også kunne printe fra det
/steen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-09-02 09:10

Steen B <steen-b@mail.tele.dk> wrote:

> Du kan godt lave et netværk via USB med linkkabler og USB hub, så du
> burde vel også kunne printe fra det

Det lyder spændende. Hvis man kan printe, kan man vel også scanne og
kopiere ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Have

Dato : 22-09-02 18:05

HP har en USB print server, brug den

Med venlig hilsen
Jesper Have

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-09-02 13:35

Jesper Have <f-have@worldonline.dk> wrote:

> HP har en USB print server, brug den

Problemet er bare at det ikke virker på Mac. HP's driver virker ikke
ordentligt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-09-02 02:53

"Steen B" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan godt lave et netværk via USB med linkkabler og USB hub, så du
> burde vel også kunne printe fra det
> /steen

Kræver den løsning ikke USB netværkskabler, altså dem der har lidt
elektronik monteret i/på selve kablet?
Og kan en alm USB hub klare mere end 1 "input" kabel?

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002