Er det CSS eller noget andet jeg skal brug~
Fra : ts

Dato : 22-09-02 07:54

.... definere en base font, strl og farve på en font, der skal virke på et
helt dokument/html side?

Har både prøvet med <base font> og CSS. Nogen der har nogle gode idéer?
Formålet er at når jeg bruger nogle java scripts hvor der måtte være text i,
vil texten have den font som jeg har defineret som stnd font.

Se evt. en test af siden her http://stall.dk/test/ - På denne er der dog
ikke lavet nogle font base's eller css'er.

--

Regards,
Thomas Schreiber

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 22-09-02 09:30

> Se evt. en test af siden her http://stall.dk/test/ - På denne er der
dog
> ikke lavet nogle font base's eller css'er.

Hvis du lavet et stylesheet, der går på tværs af alle sider, så ville
jeg mene, at det kunne lade sig gøre, ved at skrive det i CSS for body:

body {
font-family: Trebuchet MS;
font-size: 12pt;
color: #000000;
}

Så skulle alt være med dette, med mindre du definerer andet.

Ellers vis os hvad du har prøvet, så kan vi bedre hjælpe.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-02 12:06

On Sun, 22 Sep 2002 10:29:47 +0200, "Steffen V Petersen"
<news01@swipe.remove.dk> wrote:

>body {
> font-family: Trebuchet MS;
> font-size: 12pt;
> color: #000000;
>}
>
>Så skulle alt være med dette, med mindre du definerer andet.

Hmmm - svjh er der stadig problemer med nedarving i visse
Netscape-versioner, specielt hvis det er i tabeller.

Så prøv evt. med:

body, td, td p {
font-family: Trebuchet MS;
font-size: 12pt;
color: #000000;
}

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 22-09-02 12:08

> Hmmm - svjh er der stadig problemer med nedarving i visse
> Netscape-versioner, specielt hvis det er i tabeller.

Er det så ikke muligt at tvinge den til at arve med inherit?

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen