Jeg har fået nye sko :-)
Fra : Katrine Nederby

Dato : 22-09-02 01:17

Måske OT....Og så alligevel ikke.....

De kan ses her (sammen med et par andre nye billeder):

http://makeashorterlink.com/?F3C442ED1

Mange hilsner
Katrine, som bare ikke kunne stå for dem

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-09-02 01:36

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> writes:

> Måske OT....Og så alligevel ikke.....
>
> De kan ses her (sammen med et par andre nye billeder):
>
> http://makeashorterlink.com/?F3C442ED1

Ret nejs må man jo nok sige..;-D
Måske ret heldigt at de ikke plejer at lave dem i str 47, kan lige se
naboerne i ansigtet, hvis jeg kom spankulerende i sådan et par..*GG*

Og så synes jeg altså det er synd at du "hænger" din bror ud sådan *SS*,
det er jo helt normalt, at det går på den måde når man skal tage et
billede af katte, men fine haler *GG*

Også et pænt billede af de to kuldsøstre, selvom den ene nu ser
lettere fornærmet ud - typisk kat -

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Katrine Nederby

Dato : 23-09-02 11:13

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Ret nejs må man jo nok sige..;-D
> Måske ret heldigt at de ikke plejer at lave dem i str 47, kan lige se
> naboerne i ansigtet, hvis jeg kom spankulerende i sådan et par..*GG*

*lol*
Jeg lusker nu også kun rundt i dem herhjemme. Boligselskabet ville nok ikke
være sene til at give mig det endelige stemple som kattetosse, hvis jeg
begyndte også at gå på indkøb iført dem. De synes i forvejen, jeg er lidt
sær pga. af mit net på altanen.

> Og så synes jeg altså det er synd at du "hænger" din bror ud sådan *SS*,
> det er jo helt normalt, at det går på den måde når man skal tage et
> billede af katte, men fine haler *GG*

Ja ja, okay da Jeg har selv ca. 100 af den slags billeder liggende - og
producerer dem stadig indimellem....Men det behøver han jo ikke at få at
vide

> Også et pænt billede af de to kuldsøstre, selvom den ene nu ser
> lettere fornærmet ud - typisk kat -

Yeps - og især dem af hunkøn

Mange hilsner
Katrine

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-09-02 07:16

Tillykke med de sko.øhhh katte

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Broxgaard

Dato : 23-09-02 15:50

hvor kan man køber dem henne?

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-09-02 00:59

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse
> hvor kan man køber dem henne?

De er købt i Metro (Århus) til 75 kr. incl. moms

Katrine

Fra : Broxgaard

Dato : 26-09-02 15:41

> De er købt i Metro (Århus) til 75 kr. incl. moms

Der må være andre steder at de kan købes

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-09-02 17:08

Øv hvor er jeg MISundelig. Jeg har kun et par nissemænd ät gå efteråret i
møde med. De er efterhånden er godt gennem-banket, da misserne ikke synes en
nisse-sut-sko bør have sygekassebriller på !

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-09-02 17:30

Nina, Tender Tribes wrote:
> Øv hvor er jeg MISundelig. Jeg har kun et par nissemænd ät gå
> efteråret i møde med. De er efterhånden er godt gennem-banket, da
> misserne ikke synes en nisse-sut-sko bør have sygekassebriller på !

Jeg havde engang et par med tegneseriekatten, Sylvester, men dem
måtte jeg opgive i perioder, fordi de var velegnede, som ilderhule
Tequila i sutsko: http://ilder.kattenet.dk/tequila.htm

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-09-02 18:08

> Jeg havde engang et par med tegneseriekatten, Sylvester, men dem
> måtte jeg opgive i perioder, fordi de var velegnede, som ilderhule
> Tequila i sutsko: http://ilder.kattenet.dk/tequila.htm

Skønne billeder du har Klart sutskoen kan bruges som hytte for en ilder
*G*
Er det normalt at ildere og katte sådan kan gå sammen ?
Jeg havde da forestillet mig at rovdyr og rovdyr ikke lige vil hygge sig på
sofaen ???
Men måske det er fordi min gamle hund tændte fuldstændig af ved lugten af
mår-mink osv at jeg har de fordomme.
Det kunne være vildt sjovt med sådan en fætter

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 23-09-02 19:02

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> wrote in message
> Det kunne være vildt sjovt med sådan en fætter

Jeg er sikker på, sådan en og den lille lilla mand kunne splitte dine
nissesutsko i atomer når de ikke lige leger tagfat oppe under loftet......

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-09-02 20:09

> Jeg er sikker på, sådan en og den lille lilla mand kunne splitte dine
> nissesutsko i atomer når de ikke lige leger tagfat oppe under loftet......

Tror du ikke de vil hade hinanden ? eller ville de være lege/putte venner ?

Nina

Fra : Pia J

Dato : 23-09-02 20:35

> Tror du ikke de vil hade hinanden ? eller ville de være lege/putte venner
?

Uanset hvilket, så vil der være konstant underholdning til de andre....

:Pia

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-02 00:00

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> Er det normalt at ildere og katte sådan kan gå sammen ?
> Jeg havde da forestillet mig at rovdyr og rovdyr ikke lige vil hygge

Det er med ildere og katte på samme måde som med to katte. Oftest
går det fint, men der findes undtagelser Da jeg præsenterede min
første ilderhvalp for flokken var reaktionen.........øh......blandet *gg*
Min
somali syntes, at hun var den fedeste opfindelse siden brød i skiver og
hoppede i løbet af 2 splitsekunder ind i buret til hende - og så var de
bedste venner. Mine 3 andre katte løb hen imod hende, slikkede sig
om munden ved udsigten til et måltid, bremsede prompte da de var så
tæt på, at de kunne lugte, at hun var et rovdyr, vendte øjeblikketligt om,
løb ind under sengen og blev der i 2 dage

Ildere er ret gode til at skelne imellem kattene. De ved godt, hvilke
katte, der gider lege med dem og hvilke de helst skal lade være med
at irritere. Lotta, Kesto og Chabél æææælsker ilderne og leger meget
med dem og vasker dem, som en anden kat, mens Tia og Eika ikke
rigtig gider den.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-09-02 08:14

> [...]
> at irritere. Lotta, Kesto og Chabél æææælsker ilderne og leger meget
> med dem og vasker dem, som en anden kat, mens Tia og Eika ikke

Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvordan leger de ?
Løber de rundt? op og ned? bokser og tumler de? ...
Altså sådan en lille sag er jo mere adræt end en Maine Coon, så den må da
kunne tage fusen på dem.

Hilsen Nina

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-02 09:36

> Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvordan leger de ?
> Løber de rundt? op og ned? bokser og tumler de? ...
> Altså sådan en lille sag er jo mere adræt end en Maine Coon, så den må da
> kunne tage fusen på dem.

Katten og ilderen skiftes f.eks. til at løbe efter hinanden -
præcis som to katte. De kan også godt lide at slås med
hinanden og bide i hinanden. Nogle ildere kan være
tilbøjelige til at bide lidt for hårdt, fordi ilderens egen hud
er meget tykkere end en kats og det derfor ikke gør så
ondt på dem og sådan tror de også at det er for katten.
Men hvis det sker holder de ofte en pause og løber rundt
efter hinanden i stedet. Fordi ilderen både synes, at det er
sjovt at løbe efter hinanden og at slås, kan de både lege
med drengemisser og pigemisser.

En anden leg, der også er sjov, er når ilderen kravler ind
under sengetæppet eller bademåtten eller lignende. Så står
der næsten altid en ivrig kat og hopper oven på

Hvis du vil opleve det ved selvsyn, er du da velkommen til
at komme på visit og se dem en dag.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Pia J

Dato : 24-09-02 09:42

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message news:3d9023fb$0$49405
> hinanden og bide i hinanden. Nogle ildere kan være
> tilbøjelige til at bide lidt for hårdt,

Bider ildere bare ikke generelt alle og alting? Jeg har altid hørt, at det
er nogen hysteriske bæster som stinker ad pommern til...

:Pia - som aldrig har mødt en ilder

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-02 10:09

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Bider ildere bare ikke generelt alle og alting? Jeg har altid hørt, at det
> er nogen hysteriske bæster som stinker ad pommern til...

Nej da ! En ilder skal opdrages nøjagtigt som alle andre
intelligente dyr. En kattekilling eller en hundehvalp vil også
ofte (lege/dominans)bide, hvis den ikke får at vide, at det
er forkert.

Mine ildere får stadig lov at lege-bide, men jeg har lært
dem, at vi mennesker er nogle ømskindede nogen, så de
er meget forsigtige. Ingen af dem har nogensinde bidt
nogen for alvor.

Det værste man risikerer, er at blive kysset ihjel, for de
elsker at kysse -sikkert fordi de er blevet det meget

Ilderen har en moskusagtigt lugt, men normalt lugter den
ikke særlig kraftigt. Lugten er på højde med lugten af
hund, men i min næse, er den behageligere. Faktisk kan
jeg godt lide af lugten af ilder. En hanilder i brunst lugter
fælt, men hvis de er kastrerede er det ikke et problem.
Desuden har de analkirtler, som de kan tømme, men det
er som regel sjældent, at det sker. Mine tøser gør det
udelukkende, hvis de er opppe og slås med en fremmed
ilder og det sker jo ikke så tit. Min han kommer til det af
og til, når han bliver meget kælen - men man vænner sig til
det og selvom det lugter grimt, er lugten hurtigt væk igen.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 09:45

Helle Andersen wrote:

> Hvis du vil opleve det ved selvsyn, er du da velkommen til
> at komme på visit og se dem en dag.

pas på hvad du siger Helle*G* jeg har lææææænge ønsket mig en ilder men
kæresten siger nej men damn hvor ville jeg gerne se hvordan de opfører
sig i deres hjemmemiliø....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-02 10:10

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> pas på hvad du siger Helle*G* jeg har lææææænge ønsket mig en ilder men
> kæresten siger nej men damn hvor ville jeg gerne se hvordan de opfører
> sig i deres hjemmemiliø....

Jamen, kom du bare og kig, hvis du har lyst De viser
sig gerne frem.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-09-02 09:58

> En anden leg, der også er sjov, er når ilderen kravler ind
> under sengetæppet eller bademåtten eller lignende. Så står
> der næsten altid en ivrig kat og hopper oven på

*LOL* Det er jo dyneleg de kan lege sammen. Jeg troede slet ikke de kunne få
så meget glæde af hinanden.

> Hvis du vil opleve det ved selvsyn, er du da velkommen til
> at komme på visit og se dem en dag.

Jeg ville vildt gerne se sådan nogle, og finde ud af hvor meget de kræver af
pasning, underholdning og pleje. Er der et sted på nettet hvor man kan læse
om det ?

Så lige på din hjemmeside at du bor i Rødovre, tilbudet om at se dem live,
kan jeg altså ikke afslå *G*
Det vil jeg meget gerne, en dag du har tid og lyst

Hilsen Nina

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-09-02 10:16

> [...]
af
> pasning, underholdning og pleje. Er der et sted på nettet hvor man kan

Der er masser om ildere på nettet, men et rigtig godt sted
at starte er her: http://www.ferretcentral.org/ Og jeg vil
selvfølgelig gerne tegne og fortælle om hvad der er vigtigt
at vide, som ny ilderejer. Der er en del ting, man skal vide
og det er ikke verdens nemmeste dyr og bestemt ikke et
decideret burdyr.

> Så lige på din hjemmeside at du bor i Rødovre, tilbudet om at se dem live,
> kan jeg altså ikke afslå *G*
> Det vil jeg meget gerne, en dag du har tid og lyst

Jamen, så send mig bare en mail om nogle tidspunkter,
hvor du har tid - så kan vi lige koordinere.

Fra : Pia J

Dato : 24-09-02 09:57

Hej Nina,

hvis ham den blege keder sig, kan jeg da sende Felix over?

:Pia - med en bøjet bradepande og megahakker i gulvet efter ungernes
kælketur i går...

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-09-02 10:09

> hvis ham den blege keder sig, kan jeg da sende Felix over?

> :Pia - med en bøjet bradepande og megahakker i gulvet efter ungernes
> kælketur i går...

*LOL* har du fået liv i hytten ?

Så skal du se et kuld Coon'er. Du har kun set mit hjem uden killinger.
Da jeg havde de 7 sidste sommer, kunne man finde mig ALENE i soveværelset
..... i sengen, og spise min aftensmad bag lukket dør.Ellers havde ikke en
chance for at indtage min mad. Resten af tiden for jeg rundt med kost og
spand og gjorde rent, eller plejede mine flotte rifter på benene *G* Hvilken
udsøgt måde at bruge sin sommer *g*

Sikker på du stadig vil have maine coon ? Tror Rubben seriøst overvejer at
produksere en til dig *S*

Hilsen Nina

Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-09-02 10:22

> Sikker på du stadig vil have maine coon ? Tror Rubben seriøst
overvejer at
> produksere en til dig *S*

Næh, er der endelig ved at være gang i tingene?? Hvor muntert *G*

Hilsen Pernille - og Choko, der har fundet på en ny leg: At smide ting
ned fra højtplacerede steder og så sidde med hovedet på skrå og lytte
til lyden af "dims der lander på trægulv" - hvorefter hun finder en ny
ting at smide ned..... HELDIGVIS er det kun småting, altså ingen
lysestager el. lign... Jo, det er dejligt at have maine coon katte....

Fra : Pia J

Dato : 24-09-02 10:27

> Hilsen Pernille - og Choko, der har fundet på en ny leg: At smide ting
> ned fra højtplacerede steder og så sidde med hovedet på skrå og lytte
> til lyden af "dims der lander på trægulv" -

Min veninde i USA har en - en dag hun lavede mad hørte hun en sjov lyd bag
sig - plonk! pause. Plonk! osv.

Hun vendte sig om, katten sad på bordet ved frugtskålen og trillede ET
kirsebær ad gangen på gulvet til sin bedste ven labradorhvalpen, som ivrigt
guffede kirsebær som de kom dumpende.

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-09-02 10:39

> Næh, er der endelig ved at være gang i tingene?? Hvor muntert *G*

Ja, jeg synes at hormonerne er på kogepunktet i dag. Hun mangler lige den
sidste del for endelig at overgive sig, men tror ikke det tager mange dage.

> [...]
> ting at smide ned..... HELDIGVIS er det kun småting, altså ingen
> lysestager el. lign... Jo, det er dejligt at have maine coon katte....

Det er den leg jeg kalder cd-legen *G* Den er hun rigtig god til, og det er
hendes mor også. Lyden af noget der rammer gulvet synes de er den skønneste.
Og de tager gerne en cd af gangen, for så er der jo underholdning lidt
længere tid. Men det er da skønt at hun er begyndt "udfolde" sig lidt *G*
Husk hvad jeg sagde med hendes blik, det ene skal i være lidt på vagt
overfor *G*
Tro mig, hun er meget smidig, ikke så klodset at tingene vælter omkring
hende, selvom hun kan ligne en stor undskyldning *S* ... og "kaster"
omkring sig med charme.
Man kan altså godt kigge hende dybt i øjene, og forklare at det er en dårlig
leg hun leger, og hjælpe hende med at finde på en bedre *S* Det er bedre at
gøre før det er den kongelige glasvase der har gået i arv i mange
generationer, det går ud over....for den vil lyde ligeså "sjovt" når den
rammer gulvet !

Hilsen Nina - der i dag har 2 skøre maine coon kastrater, en vanvittig siam,
2 tøser der er ved at koge over pga.... EN FERTIL hankat, der bare venter på
det rette tidspunkt... (måske man skulle imigrere og lade kat være kat)
....suk !

Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-09-02 11:43

> [...]
> Og de tager gerne en cd af gangen, for så er der jo underholdning lidt
> længere tid. Men det er da skønt at hun er begyndt "udfolde" sig lidt

*fnis* den leg har i nattens løb også udstrakt sig til at springe fra
sengen op på den boghylde der sidder over sengen - en metaldims der kun
sidder fast i den ene ende og "gynger" i den anden - der sad hun så og
smed bøger ned i hovedet på mig Så jeg pillede hende ned og forsøgte
at forklare hende at jeg ikke lige var oplagt til den leg på det
tidspunkt, men at hun hellere skulle ligge i arm og blive nusset på
maven - det lykkedes....i ca. 5 min hvorefter hun kastede sig afsted for
at jagte en eller anden anden kat der lige var hoppet ned fra sit
sovested....

Klodset er hun bestemt ikke - tværtimod meget elegant - og ganske kvik.
Her til morgen gik Gara-missen - for at få lidt ro - ind i en MEGET GRIM
"igloo" vi har stående. Choko daskede med en forpote ind gennem åbningen
og fik åbenbart retur af samme mønt, så for at lokke Gara ud hoppede hun
da bare op på hulen - der selvfølgelig klappede totalt sammen, Gara kom
ud, og så gik den vilde jagt...

Heldigvis kan man næsten altid distrahere Choko med en
bordtennisbold....men hun er MEGET dygtig til at se MEGET uskyldig ud
mens hun laver noget som hun godt ved hun egentlig ikke burde *suk* og
hun svarer selvfølgelig igen hvis man spørger hvad hun laver

/Pernille

Fra : Pia J

Dato : 24-09-02 10:25

> Sikker på du stadig vil have maine coon ? Tror Rubben seriøst overvejer at
> produksere en til dig *S*

Jeg skal lige have skilt klatretræet ad, så jeg kan vaske alle hængekøjerne
som Felix har kastet op på i dag. Hvorfor kan de ikke blive siddende og gøre
det færdigt ET sted?

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-09-02 10:42

Hvorfor kan de ikke blive siddende og gøre
> det færdigt ET sted?

Det er en naturlov. Her er der 2 muligheder hvis man vil af med sit
maveindhold. Enten bevæger man sig rundt i de hvide sofaer, og "afleverer"
lidt af gangen. Eller også ligger man sig i øverste køje, og laver "frit
fald" ud over det hele.

Har kun en ting at sige: Matas desinficerende rengøringsmiddel !

Hislen Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-09-02 22:23

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> [...]
> tæt på, at de kunne lugte, at hun var et rovdyr, vendte øjeblikketligt om,
> løb ind under sengen og blev der i 2 dage

Lol minder en del om Melissa i gaar aftes, hun saa noget som kunne
minde om en ret stor mus og vips efter den... Men ak det var en lille
pindoeffer saa hun kunne godt naere sig..*GG*

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-09-02 01:06

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> nisse-sut-sko bør have sygekassebriller på !

*gg*
Jeg tror godt nogenlunde det samme kunne ske her. Indtil videre er de dog
stadig lidt farlige, når jeg har dem på, men det er vist mest lyden af den
skridsikre bund *g* ....Men når de står stille, gnaver Tabita i deres
knurhår - Mon hun så er forelsket eller er det bare moderfølelse? *fnis*

Mange hilsner
Katrine