varmvandsbeholder
Fra : lars.ritter

Dato : 21-09-02 23:27

Er der nogen der ved hvor langt man kan stille sin varmvandsbeholder ned
i temp, hvis man lader sit hus stå tomt i vin ter, beholderen står på
loftet. Der er måske ikke noget at sparre ???? . mvh lasne bruge lidt tid på.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-09-02 08:12

On Sat, 21 Sep 2002 22:26:44 GMT, "lars.ritter"
<lars.ritter.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>loftet. Der er måske ikke noget at sparre ???? . mvh lasne bruge lidt tid på.

Hvorfor have tænt for den? Hvorfor ikke slukke, og så tømme for vand?

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Lyrik

Dato : 29-09-02 00:53

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor have tænt for den? Hvorfor ikke slukke, og så tømme for vand?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Må jeg som tidligere VVS-mand advare imod noget overilet?))
Jeg husker en muremester som tilbragte det meste af vinteren i sit køkken
sammen med sin familie, hvor de sad og varmede sig ved gasblussene fra
komfuret.
Muremesteren ville spare i en periode hvor han ikke var i huset. Han havde
ekspansionsbeholderen på loftet til centralvarmen og varmerørene gik også
oppe under tagryggen ud i skunken og ned langs ydervæggenes inderside. Han
havde godt nok tømt anlægget, men havde ikke taget højde for det vand som
stod i nogle af rørene.
Dette vand frøs og rørene viklede sig op, som snoede friske
spaghettistrimler.
Det var en meget, meget dyr sparsommelighed! Endvidere har et hus ikke godt
af at få frost. Der er faktisk noget som hedder fugtskader!
Sæt termostaterne på mærket for frostfri, det lille snefnug på
termostatventilerne. Så holdes temperaturen på 8 grader i huset og der
spares rimeligt på varmen.

Hilsen
Jens