2 sim kort
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 21-09-02 20:49

Ja så har jeg 2 mobiltelefoner -er det muligt hos Telmore at få et ekstra
simkort med samme mobilnummer, så jeg har til begge telefoner?
hnenrik

Fra : Mr. Nobody

Dato : 21-09-02 22:17

> Ja så har jeg 2 mobiltelefoner -er det muligt hos Telmore at få et ekstra
> simkort med samme mobilnummer, så jeg har til begge telefoner? Nej jeg
har spurgt dem de har det ikke. Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-02 22:32

"Henrik Ibsen" <41@c.dk> wrote in

> Ja så har jeg 2 mobiltelefoner -er det muligt hos Telmore at få
> et ekstra simkort med samme mobilnummer, så jeg har til begge
> telefoner?

Hvis du har en simkort-skriver kan du selv lave det, men jeg er ret
sikker på det giver problemer på netværket hvis du tænder dem begge
samtidig...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.hs235.dk/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-09-02 07:07

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Ibsen" <41@c.dk> wrote in

> Hvis du har en simkort-skriver kan du selv lave det, men jeg er ret
> sikker på det giver problemer på netværket hvis du tænder dem begge
> samtidig...

Det lader man så bare være med at gøre.

Er der nogen der kan kopiere et Telmore SIM-kort for mig? - Jeg vil nemlig
gerne have et SIM-kort både i telefonen og et siddende i Nokia Card Phone,
da det er noget biks at skulle sidde og bytte SIM-kortet ud hver gang man lige
skal på nettet i et tog eller i en bus.

Hvordan kan man forøvrigt sikre sig at den der kopierer ens SIM-kort ikke
laver et tredje til sig selv og derefter misbruger det? Vil det være nok at mit
SIM-kort er PIN-kodespærret når det kopieres, eller vil den der kopierer også
kunne omgå min PIN-kodespærring?

Hvad vil prisen være for at få foretaget en sådan kopiering?

( Undskyld mig hvis indlægget måske mere hører hjemme i
news:dk.marked.privat.telefon.mobil )

Claus

Fra : Fischer

Dato : 22-09-02 07:27

> [...]
> siddende i Nokia Card Phone, da det er noget biks at skulle
> sidde og bytte SIM-kortet ud hver gang man lige

Hvorfor ikke bare oprette endnu et Telmore nummer til formålet?
Det kommer jo ikke til at koste dig ekstra.

> Hvordan kan man forøvrigt sikre sig at den der kopierer ens
> SIM-kort ikke laver et tredje til sig selv og derefter misbruger
> det?

Jeg er ret overbevist om at du ikke kan sikre dig mod det. Du skal altså
have blind tillid til vedkommende.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-09-02 11:32

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare oprette endnu et Telmore nummer til formålet?
> Det kommer jo ikke til at koste dig ekstra.

Det har jeg nu, men det kniber med at komme op på et forbrug på
kr. 75/kvartal for det ekstra kort, så jeg frygter at Telmore snart begynder
at opkræve abonnementsafgift af mig.

Ærgeligt.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 22-09-02 12:08

> Det har jeg nu, men det kniber med at komme op på et forbrug
> på kr. 75/kvartal for det ekstra kort, så jeg frygter at Telmore
> snart begynder at opkræve abonnementsafgift af mig.

Det tror jeg ikke du skal være så nervøs for.
Så vidt jeg er orienteret, er det en slags sikkerhedsventil imod at nogen
køber mange telefonnumre og parkerer dem hos Telmore.

Og jeg har på skrift fra Telmore, at de ikke opkræver abonnement med
tilbagevirkende kraft. Så hvis de pludselig siger at du fremover skal betale
de 15,- kr. om måneden, kan du jo bare opsige nummeret.

*Fischer

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 22-09-02 13:01

> Hvis du har en simkort-skriver kan du selv lave det, men jeg er ret
> sikker på det giver problemer på netværket hvis du tænder dem begge
> samtidig...

Øh, hvordan gør man lige det?
Jeg har nemlig samme problem/ønske...

Jeg har en "Chipy", mon det er nok???

/ Steffen

Fra : Fischer

Dato : 22-09-02 14:50

> Øh, hvordan gør man lige det?
> Jeg har nemlig samme problem/ønske...

Det er en noget besværlig og tidskrævende proces. Man skal aflæse
IMSI-nummeret og KI-koden på kortet, hvorefter man kan fremstille så mange
man vil.
Og det kræver at du investerer i det rigtige udstyr

> Jeg har en "Chipy", mon det er nok???

Nej.

*Fischer