Akvarie Baggrund
Fra : Jesper Laursen

Dato : 21-09-02 20:47

Hej !

Jeg har så lavet min første hjemmelavede Akv. Baggrund,
og ville derfor lige hører i andres meninger.

Jeg tager imod al' kritik bare den er go'

Baggrunden er lavet af en 200 mm.flamingoplade
Der er kun brugt en varmeblæser og en skarpkniv
til at lave "stenene" med.

Den er derefter behandlet med Al-fix ( Normal )

I kan se billeder af den i dk.binaer under ( Akvarie Baggrund 1-3 )

Hilsen Jesper

--

" Når det sidste træ er fældet, og det sidste dyr er dræbt
opdager den hvide mand, at man ikke kan spise penge "

Fra : ts

Dato : 21-09-02 21:20

Gider du sende dem til mig via mail, da jeg bruger sunsites meget hurtige
newsserver, der desværre ikke har binære grupper. Sikkert derfor den er så
hurtig .o)

g4@mail.dk

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : ts

Dato : 21-09-02 21:48

Jo den er skam fin. Måske er "årene" liiige lovlige store, men så har
mallerne et sted at gemme sig

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Brizz

Dato : 22-09-02 13:02

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Jeg har så lavet min første hjemmelavede Akv. Baggrund,
> og ville derfor lige hører i andres meninger.
>
> Jeg tager imod al' kritik bare den er go'

Utrolig flot baggrund du har fået lavet der. Ved selv hvor meget fantasi og
arbejde det kræver.

> [...]
>
> Den er derefter behandlet med Al-fix ( Normal )
>
> I kan se billeder af den i dk.binaer under ( Akvarie Baggrund 1-3 )

Har lavet min på samme måde som dig. Den kan ses på min hjemmeside

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 22-09-02 15:03

1000 tak for de fine kommentare

Det er jo altid dejligt at få positiv respons
på noget man selv har lavet.

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 22-09-02 16:04

Hejsa

Super baggrund!

Vil gerne selv prøve at lave noget lignende til nogle af mine små akvarier
(64 L)!

Har lige et spørgsmål??

Er det muligt at lave en tilsvarende baggrund uden varmeblæseren eller er
det et must. Kender du til andre mere "gængse" typer af værktøj der kan
bruges.

Mvh Jeppe

Fra : Brizz

Dato : 22-09-02 16:09

> [...]
>
> Er det muligt at lave en tilsvarende baggrund uden varmeblæseren eller er
> det et must. Kender du til andre mere "gængse" typer af værktøj der kan

Grunden til at varmeblæseren skal bruges er at man hærder flamingoen med
varmen. Om man kan lade være med at gøre det??? det ved jeg faktisk ikke.
Jeg synes det var rart at det var hærdet det det gjorde det nemmere at
arbejde med da jeg lavede min.

Mvh Brian

www.gronaerten.dk
om mine malawi cichlider

Fra : Simon Rasch

Dato : 22-09-02 18:32

prøv evt med en føntørrer. måske kan den give nok varme til at smelte
flamingoen...

/Simon

Fra : Rapper

Dato : 24-09-02 00:18

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> wrote in message
> Jeg har så lavet min første hjemmelavede Akv. Baggrund,
> og ville derfor lige hører i andres meninger.

Det er VIRKELIGT pænt! Giver en enorm lækker 3D effekt selvom det kun er et
par cm tykt.

Frandme flot... Bravo!

Det sidder på indersiden af akvariet, ikke? Der er ikke problemer med at det
flyder opad og står ujævnt eller lign.?

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-09-02 00:54

Hej Rapper !

Tak for din ros

Den baggrund jeg har lavet på det tykkeste sted 20 cm.
det tager godt nok noget plads i akvariet, men den
gi'r dælme oss' en go' effekt.

Baggrunden er helt plan på bagsiden og
den er sat i indvendig i akv. uden brug af
"klæbemiddel" såsom silicone, den bliver holdt
på plads af bundstenene og så går den i spænd
når man kommer vand i akv.

Det er faktisk RET nemt at lave sådan en
det tog mig max 2 arbejdstimer at lave den
så det er bare med at komme igang.

Hilsen Jesper