Telefonnumre i Outlook
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 21-09-02 20:34

Hejsa
Hvordan får man Outlook til at forstå at en kontaktpersons telefonnummer er
86123456 og ikke 86 12 34 56 ?
thx
he rnjjirekk

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 24-10-02 07:32

"Henrik Ibsen" <41@c.dk> wrote in message

> Hvordan får man Outlook til at forstå at en kontaktpersons telefonnummer
er
> 86123456 og ikke 86 12 34 56 ?

Formateringen af telefonnumre er afhæning af hvilket land det tilhøre, så
det kan der vist ikke ændres på.

Med venlig hilsen

Lars Bo Wassini

Fra : pre

Dato : 24-10-02 11:09

Det vil nok hjælpe en smule hvis du følger reglerne og skriver med denne
model:
(86)123456

© pre 2002

Fra : Berghausen

Dato : 24-10-02 20:51

Regler. Tja, hvis man skriver (86)123456 så virker det som "gamle dage", da
vi stadig havde, hvad vi kaldte områdenumre. Områdenummeret drejede man, når
man ringede udefra ind til området, men ikke, når man ringede lokalt i
området. Sådan skriver man altså ikke numre mere, hvis ikke det skal virke
fremmedgørende, så jeg tvivler på, at spørgeren kan bruge dit korreksende
svar til ret meget.

Berg

Fra : pre

Dato : 25-10-02 08:58

Eftersom spørgeren ikke har oplyst hvilken Outlook der er tale om har
jeg brugt den vejledning der "i gamle dage" (Outlook2000) sikrede at
nummeret ikke blev vist som +45 861234.
Outlook2002 har ændret lidt fordi

"Outlook automatically reformats the number using its standard
punctuation scheme - paranthesis around the area or city code and a
hyphen after the first three digits of the telephone number. If you
omit the areal code Outlook add your local code."

Og igen ligger der hjælp parat i Outlook, f. eks. kan man klikke på
knappen til højre for nummeret og i en dialogboks ændre teksten.

© pre 2002

Fra : Carsten Ager Anderse~

Dato : 02-11-02 21:23

Jeg tror slet ikke det handler om områdenumre eller ej, landekoder eller ej.
Det gør det i hvert fald ikke for mig. Det handler ganske simpelt om at
undgå at outlook automatisk indsætter mellemrum mellem cifrene.

Jeg er fint tilfreds med +45 foran, men ønsker telefonnumret vist som +45
12345678 og ikke +45 12 34 56 78.

Kan man ikke slå denne automatiske formattering fra??

I øvrigt, så de telefonnumre jeg har tastet ind i min Palm og efterfølgende
syncroniseret ind i outlook, de står nok så nydeligt som jeg ønsker dem. Men
det er altså ret bøvlet at skulle rette telefonnumrene på Palm'en for at
undgå mellemrummene...

vh

Carsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-11-02 22:36

On Sat, 2 Nov 2002 21:22:39 +0100, "Carsten Ager Andersen"
<carsten_ng@ager-wolff.dk> wrote:

>Jeg er fint tilfreds med +45 foran, men ønsker telefonnumret vist som +45
>12345678 og ikke +45 12 34 56 78.

Jeg synes nu ellers det er mere læsevenligt med mellemrumne.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Spätlese

Dato : 24-10-02 21:00

Pre, du kommer tit med en hel masse gode svar i den her gruppe, men det
virker som verbal inkontinens, når du igen og igen korrekser folk,d er
spørger h'øfligt som nu hær hvor en mand efterspørger et råd og så i den
grad sættes på plads med et forvrøvlet bedrevidende svar som det med gammel
stil dansketelefonnummer der ikke bruges mere.
Bare min mening
Sp. Lehser