Gode bilspil til 4-årig
Fra : Andersen

Dato : 21-09-02 19:21

Jeg har lige skaffet knægten et force-feedback rat
med pedaler. Nu kunne jeg godt bruge nogle input
på hvilke spil der ville egne sig til det alderstrin.
Det nytter jo ikke at bilen er for svær at styre og
der skal holdes øje med 100 ting.
Noget i retning af : drej på rattet og træd på
speederen, så kører bilen.

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-09-02 23:37

Hej

Noget i retning af : drej på rattet og træd på
speederen, så kører bilen.

Jaeee det gør de fleste biler jo ;)

Hvad med lego Racer

Kurt

Fra : Usage

Dato : 22-09-02 13:41

"Need For Speed" (NFS) serien (1-4, ikke 5) er da ideel til små børn, og så
ser det også ok ud =)

Fra : preben nielsen

Dato : 23-09-02 17:29

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det nytter jo ikke at bilen er for svær at styre og
> der skal holdes øje med 100 ting.
> Noget i retning af : drej på rattet og træd på

Hvad med at sende knægten ud og spille med en bold eller anden
lignede fysiks aktivitet. At sidde foran en computer skal han tids
nok lære.....

Bare en ide

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Andersen

Dato : 23-09-02 21:20

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at sende knægten ud og spille med en bold eller anden
> lignede fysiks aktivitet. At sidde foran en computer skal han tids
> nok lære.....

Han skal sq ikke lære at spille fodbold, jeg hader fodbold, og lidt
indflydelse på hans interesse vil jeg ha' *GGG*
At sidde en ½-1 time foran dyret er der nok ingen der tager skade
af. Han er udenfor 75% af hans vågne timer. Hvorlænge er du ude
og hvorlænge sidder du foran et af husets to kasser (pc/tv)?????
Så jeg ville feje foran egen dør først.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-09-02 06:43

Hej

Andersen wrote:
> [...]
> af. Han er udenfor 75% af hans vågne timer. Hvorlænge er du ude
> og hvorlænge sidder du foran et af husets to kasser (pc/tv)?????

Emnet var til debat i news:dk.familie.barn i sidste uge

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 23-09-02 21:24

> [...]

| Det nytter jo ikke at bilen er for svær at styre og
| der skal holdes øje med 100 ting.
| Noget i retning af : drej på rattet og træd på

- Screamer serien
- Wacky Wheels

/ / dentro / /

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 13:11

> - Wacky Wheels

Det spil savner jeg helt, nu når det lige bliver nævnt
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-09-02 13:40

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Det var min datter også vild med. Kan man få det mere nogen steder?

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 13:59

> Det var min datter også vild med. Kan man få det mere nogen steder?

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg kunne godt tænke mig det igen egentlig,
hvis det kan køre under XP??
Jeg tror bare at det er ulovligt (hvis men finder det over nettet), idet man
så vidt jeg ved skal købe spillet, og det er nok lidt svært at finde!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : SoftMan Brian

Dato : 04-10-02 21:42

> [...]
man
> så vidt jeg ved skal købe spillet, og det er nok lidt svært at finde!

Faldt lige over det (lå faktisk på min hdd.)

Jeg poster det i dk.binaer. Der skulle også være info om hvordan man betaler
.

og det kører fint under XP.

Fra : Benny Jensen

Dato : 28-09-02 14:03

Hvad med ROLLCAGE ???

Mvh.
Benny

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 14:16

> Hvad med ROLLCAGE ???

JA, det tror jeg også godt kunne egne sig som et børnespil, men det går da
bare lige vel hurtigt nogen gange, men det er jo heller ikke det det kommer
an på! (det gælder jo bare om at have det sjovt)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-09-02 14:25

"Per Nielsen" <dazzler@mknet.dk> wrote in message

> Det var min datter også vild med. Kan man få det mere nogen steder?

Der er vel ikke nogen der ved hvor man kan købe det til Win98SE (altså en
version der fungerer under det)? Jeg kan ikke helt huske det, kørte det ikke
i MS-DOS mode, eller husker jeg helt forkert?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 00:46

Andersen wrote:
> [...]
> Det nytter jo ikke at bilen er for svær at styre og
> der skal holdes øje med 100 ting.
> Noget i retning af : drej på rattet og træd på

1NSANE fra Codemasters (hent demoen og prøv det

1NSANE er et hyleskægt Off-road bilspil med mange forskellige
game-modes, Capture the flag, Return the flag, Gate Hunt, Off Road Race
osv osv. Der er også en "Free Roam" mode, hvor man bare kan drøne rundt
i landskaberne og lære dem at kende, lige så længe man har lyst til.
Bilerne er sjove at køre - der er mange forskellige biler, lige fra
4-hjulede motorcykler over Chevy Blazer, Japanske Off-roadere og
Australske pick-up trucks til en Greyhound-bus og kæmpestore lastbiler -
og det er ret underholdende at f.eks. drøne ud over en 100 meter høj
bjergside med 120 i timen...Der er mange indstillingsmuligheder, men man
kan også bare indstille det til at være helt simpelt, og så bare køre
rundt og hygge sig. Et herligt og adrenalinfremkaldende spil, især i de
forskellige race-modes, hvor man kører mod computerstyrede modstandere.
Der er også en on-line del hvor man kan køre mod andre der spiller
1NSANE. Og så er grafikken forresten heller ikke dårlig, selvom spillet
efterhånden har et par år på bagen.

Lige sjovt for både børn og voksne, vil jeg tro.

-Sune

Fra : Andersen

Dato : 24-09-02 09:17

Jeg må indrømme det ser lovende ud. Jeg kan bare ikke få "tågen" væk.
Det er ligesom at der ligger en dis henover banerne, også i daylight
og alle de textures og mapping indstillinger slået fra.
Det er en PII 333 med 64 Mb ram og et ATI 3D Rage Pro (?Mb ram)
hvilket umiddelbart skulle være ok (ved ikke 100% med skærmkortet).

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 09:39

Andersen wrote:
> Jeg må indrømme det ser lovende ud. Jeg kan bare ikke få "tågen" væk.
> Det er ligesom at der ligger en dis henover banerne, også i daylight
> og alle de textures og mapping indstillinger slået fra.

Altså, indstillingerne er "slået fra" inde i spillet så du ikke kan
stille på dem?
Du skal nok hente DirectX inde hos microsoft, og en ny driver til dit
kort. 1nsane er måske ikke så pænt på en 333, men det burde spille fint
i 640x480x16 og alting stillet på "auto".

Der er SVJH en indstilling til at fjerne tågen. Den er inde i en af
display/game/video options menuerne. Men tågen er der for at dække over
at landskabet ikke er blevet tegnet endnu, ude i horisonten.. Så det ser
åndssvagt ud uden

Held & lykke med det

-Sune

Fra : Andersen

Dato : 24-09-02 21:08

Installerede det på min egen. Her virker det fint.
Hold da kæft det er sjovt at tumle rundt.
Fed anbefaling.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-09-02 23:16

Andersen wrote:
> Installerede det på min egen. Her virker det fint.
> Hold da kæft det er sjovt at tumle rundt.
> Fed anbefaling.

Ja, det må være helt kanon at spille det med rat og pedaler...!
Jeg bruger selv en Playstation Dualshock gamepad via en USB omformer -
de analoge kontroller gør det så ud for rat. Det virker fint. Prøv det
online hvis du har mulighed for det, det er en ret unik oplevelse for at
sige det mildt.

Her ville jeg så sige "kør forsigtigt", men det så er det jo ikke sjovt
lægere!!

-Sune

Fra : Michel Komischke

Dato : 24-09-02 09:49

On Tue, 24 Sep 2002 10:17:07 +0200, Andersen wrote:

> Det er en PII 333 med 64 Mb ram og et ATI 3D Rage Pro (?Mb ram)

ATI-kortet har svjv 8 MB RAM.

--
,''`. Michel Komischke
: :' :