Arrownet, fast ip med D-link DI-804
Fra : mn

Dato : 21-09-02 16:41

Hej NG
Jeg har et problem med min opsætning.
Jeg ved ikke om det er inde hos arrownet eller mig der ikke har set det
rigtigt op.
Men min router ser ikke den adresse jeg har fået tildelt (hvilket jeg mener
den burde gøre automatisk fra deres DHCP server), min mac adresse er rigtigt
nok inde ved Arrownet.
Er der nogen der ved om jeg skal sætte det hele op på en speciel måde i
routeren?

Martin

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-09-02 17:25

mn wrote:
> Men min router ser ikke den adresse jeg har fået tildelt (hvilket jeg mener
> den burde gøre automatisk fra deres DHCP server), min mac adresse er rigtigt
> nok inde ved Arrownet.

Hvad er "min mac adresse", er der routerens ydersides mac adresse, eller
noget andet?

Smid evt. en sniffer på eksterne interface.

> Er der nogen der ved om jeg skal sætte det hele op på en speciel måde i
> routeren?

Det eksterne interface skal sætte op som DHCP klient.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : mn

Dato : 21-09-02 17:31

Christian E. Lysel wrote:
Hvad er "min mac adresse", er der routerens ydersides mac adresse, eller
noget andet?

det er routerens MAC adresse. Den stemmer overens med den MAC adresse
Arrownet skal have oplyst.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-09-02 18:26

mn wrote:
> det er routerens MAC adresse. Den stemmer overens med den MAC adresse
> Arrownet skal have oplyst.

Og det er du sikker på, hvis dette er tilfældet ligger fejlen ikke her.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : mn

Dato : 21-09-02 17:33

Kan du ikke forklare nærmere omkring svaret : Det eksterne interface skal
sætte op som DHCP klient.
Tak
Martin

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-09-02 18:30

mn wrote:
> Kan du ikke forklare nærmere omkring svaret : Det eksterne interface skal
> sætte op som DHCP klient.
> Tak
> Martin

Jeg kender ikke produktet, men den slags produkt har typisk den mulighed
at man sætte WAN/det eksterne interface op til at få sin ip adresse fra
en DHCP server.

Søg evt. i manualen, eller spørg der hvor du købt den, eller måske er
der nogle andre der kan hjælpe.

Du får det ikke til at virke hvis du blot sætte dit interface op med den
officielle IP adresse. Arrownets udstyr lukker dig ikke ud, sålænge du
ikke henter ip adressen fra deres DHCP server.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : mn

Dato : 21-09-02 19:28

okay.... mange tak for hjælpen.
Jeg har snakket med arrownet en gang mere i mellemtiden. og de har vidst
fundet fejlen.

Martin