MS Windows
briani 27239
XP -> 2K
Fra : Jan

Dato : 21-09-02 11:38

Hej !

Jeg har installeret XP UK på min bærbare men vil nu rulle tilbage til 2K.
Det kan jeg ikke gøre ved at smide skiven og drevet og prøve at installere.
Den vil ikke installere en ældre version af Winsnøws.
How 2 do ?

/Jan

--

"Everything You Know Is Wrong !"
"This sense appears to be widespread among mundane teenagers"

Fra : Martin K

Dato : 21-09-02 12:28

Jan wrote:
> [...]
> 2K. Det kan jeg ikke gøre ved at smide skiven og drevet og prøve at
> installere. Den vil ikke installere en ældre version af Winsnøws.

Kan du ikke bare fdisk'e, format'te og derefter køre Win2000 ind igen?

--
Martin K

Fra : Jan

Dato : 21-09-02 12:36

> Kan du ikke bare fdisk'e, format'te og derefter køre Win2000 ind igen?

Jeg glemte måske lige at sige at jeg IKKE vil formatere HD'en :)

Fra : Martin K

Dato : 21-09-02 13:30

Jan wrote:
> Jeg glemte måske lige at sige at jeg IKKE vil formatere HD'en :)

Det er jo så lige en detalje, der bestemt ikke er uvæsentlig... Så skal man
måske ind og rode lidt på microsofts supportsider...

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 21-09-02 13:38

Jan <jan@ingenmail.dk> wrote:

> Jeg glemte måske lige at sige at jeg IKKE vil formatere HD'en :)

Er det fordi du har kørt install inde fra winXP.

Jeg ved ikke om man på en bærbare kan ændre bios til
at boote direkte på en cd.
Hvis ikke, kan man hente install disketter fra Microsoft
eller måske fra www.bootdisk.com

ellers må det vel også være muligt med en diskette med cd driver
at gå i I386 mappen på cd én og starte WINNT.EXE

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-09-02 16:43

Sat, 21 Sep 2002 14:37:38 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Er det fordi du har kørt install inde fra winXP.
>
>Jeg ved ikke om man på en bærbare kan ændre bios til
>at boote direkte på en cd.

Det lyder som om Jan, ønsker at beholde sine programmer,
indstillinger m.v. og kun nedgradere til win 2000.

Men det kan man ikke, kun modsat.

Så den eneste mulighed er at starte helt forfra og det indebærer
så en formatering på et tidspunkt under installationen.

Fra : Edmund

Dato : 21-09-02 18:19

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det lyder som om Jan, ønsker at beholde sine programmer,
> indstillinger m.v. og kun nedgradere til win 2000.

Måske han bare vil beholde det som ikke direkte har noget med XP at
gøre.

Det må vel være muligt uden at formatere hvis man fjerner windows mappen
og program mappen inden install.

Hvis man ikke har andre muligheder for at fjerne windows mappen, så kan
man starte en XP install, der får man på et tidspunkt mulighed for at
fjerne uden at formatere.

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 21-09-02 18:40

Edmund wrote:

> Det må vel være muligt uden at formatere hvis man fjerner windows
> mappen og program mappen inden install.

Windows mappen er vel egentlig ikke et problem, den hedder vel winnt i
win2000.
Så er det kun program files og Documents and Settings man bør omdøbe
eller slette for at undgå overlapning.

--
Mvh Edmund

Fra : Jan

Dato : 22-09-02 21:54

> Windows mappen er vel egentlig ikke et problem, den hedder vel winnt i
> win2000.
> Så er det kun program files og Documents and Settings man bør omdøbe
> eller slette for at undgå overlapning.

Det er fuldstændig rigtigt som Gert siger at jeg vil beholde programmer og
lign. Men jeg må prøve på det og håbe det går (EFTER eksamen :))

Ingen katastrofer lige nu tak !

/Jan

Fra : Madsen

Dato : 21-09-02 13:49

Jan skrev:

> Jeg har installeret XP UK på min bærbare men vil nu rulle tilbage
> til 2K.

Det kan du sikkert ikke gøre medmindre du har svaret ja til at kunne
gå tilbage hvis du har opgraderet Win2000 med WinXP. Hvis du har svaret
ja til den mulighed, så burde WinXP kunne fjernes fra Kontrolpanel >
Tilføj/fjern.

Madsen.