At tegne et Flow diagram?
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-09-02 11:35

Hvilke programmer kan anvendes? Jeg har kikket lidt på OmniGraffle, men
det er ikke til at komme igennem til deres server. Er der andre
freeware/shareware programmer der kan anbefales?

--
vh Jesper

remove BALLMER to reply

Fra : Storm

Dato : 21-09-02 13:15

Jesper Møller-Fink <jmfinkBALLMER@mac.com> wrote:

> Hvilke programmer kan anvendes? Jeg har kikket lidt på OmniGraffle, men
> det er ikke til at komme igennem til deres server. Er der andre
> freeware/shareware programmer der kan anbefales?

http://www.engagingminds.com/inspiration/

Findes til både pc og Mac før og efter X.

Der kan downloades en trial.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-09-02 08:11

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> http://www.engagingminds.com/inspiration/
Jeg skulle lige se hvad dette var og ser at det er mit favorit program,
som jeg anbefalede.

Her er en demo:
http://www.engagingminds.com/inspiration/downloadform.html

vh Flemming Rubini

Fra : Storm

Dato : 25-09-02 09:00

Flemming Rubini <rubini@image.dk> wrote:

> Jeg skulle lige se hvad dette var og ser at det er mit favorit program,
> som jeg anbefalede.
>
> Her er en demo:
> http://www.engagingminds.com/inspiration/downloadform.html

Jeg bruger det altså også Ganske vist har jeg ikke brugt det på OSX,
opdagede først her at det var kommet til X.

Det er vist skabt til børn til brug ved ideudvikling, men der er også
faciliteter til at lave et stamt teknisk flowdiagram. Og så kan pc'ere
arbejde videre i det og omvendt.

Omnegraffle ser nu lækkert ud, men det er så altså solo-platform.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-09-02 14:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> Det er vist skabt til børn til brug ved ideudvikling, men der er også
> faciliteter til at lave et stamt teknisk flowdiagram.
Der findes to versioner, men det ved du vist: Inspiration og den nye
Kidspiration.

> Og så kan pc'ere
> arbejde videre i det og omvendt.
Ja for pokker, det er sandt! Det har jeg haft meget glæde af.

vh Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-09-02 10:23

> [...]
> det er ikke til at komme igennem til deres server. Er der andre
> freeware/shareware programmer der kan anbefales?
Her er et billigt men godt program:

www.inspiration.com

Inspiration kan bruges til mindmaps, flowdiagrammer, og
beslutningstræer. Og meget andet. Kan anbefales.
Både til Mac og PC.

vh Flemming Rubini

Fra : Henrik Krogh

Dato : 23-09-02 19:45

> [...]
>
> www.inspiration.com
>
> Inspiration kan bruges til mindmaps, flowdiagrammer, og
> beslutningstræer. Og meget andet. Kan anbefales.

Inspiration ser meget lovende og spændende ud - det store spørgsmål er
som sædvanelig om det også bliver brugt når man har det - bruger du det
og hvad er dine erfaringer - hvis jeg må være så fræk at spørge?
vh
Henrik Krogh

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-09-02 22:28

Henrik Krogh <henrik.krogh@bigfoot.com> wrote:
> Inspiration ser meget lovende og spændende ud - det store spørgsmål er
> som sædvanelig om det også bliver brugt når man har det - bruger du det
> og hvad er dine erfaringer - hvis jeg må være så fræk at spørge?
Søføli bruger jeg det, ellers ville jeg da ikke foreslå det.
Nogen gange må man altså også gå noget af vejen selv. Såeh:
Hent en demo og prøv det

vh Flemming Rubini

Fra : Henrik Krogh

Dato : 25-09-02 07:31

> [...]

> Søføli bruger jeg det, ellers ville jeg da ikke foreslå det.
> Nogen gange må man altså også gå noget af vejen selv. Såeh:

Fantastisk program det er købt inden 30 dage!
/henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-09-02 12:56

In article <1fiv0of.18ysrnd1qoxlj4N%jmfinkBALLMER@mac.com>, Jesper Møller-Fink wrote:
> Hvilke programmer kan anvendes? Jeg har kikket lidt på OmniGraffle, men
> det er ikke til at komme igennem til deres server. Er der andre
> freeware/shareware programmer der kan anbefales?

Dia er OpenSource. Kører unix og Windows. Mener det findes til Fink
under OS X, ellers er det ihvertfald let at compile.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-09-02 18:07

Jesper Møller-Fink <jmfinkBALLMER@mac.com> wrote:

> Hvilke programmer kan anvendes? Jeg har kikket lidt på OmniGraffle, men
> det er ikke til at komme igennem til deres server.

Du skulle prøve at ofre lidt tålmodighed på deres server og checke
OmniGrafle ud - Det er et lækkert propgram som måske kan indfri dine
forventninger.

> Er der andre freeware/shareware programmer der kan anbefales?

Formentlig!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-09-02 18:22

> Du skulle prøve at ofre lidt tålmodighed på deres server og checke
> OmniGrafle ud - Det er et lækkert propgram som måske kan indfri dine
> forventninger.

Jeps - nu fik jeg den endelig downloadet! Det er ... en meget sløv
server de har, men det ser ud til at ventetiden har været det hele værd.
Det er virkeligt et lækkert program som ser ud til at kunne opfylde mine
ydmyge krav (og forhåbentlig også min undervisers...)

Tak for svar, også til I andre!

--
vh Jesper

remove BALLMER to reply

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-02 20:37

On Sun. d. 22 Sep. 2002 kl. 17:06 GMT, Michael wrote:

> Du skulle prøve at ofre lidt tålmodighed på deres server og checke
> OmniGrafle ud - Det er et lækkert propgram som måske kan indfri dine
> forventninger.

Enig - jeg skriver efterhånden stort set al text i enten tetxtedit eller
jed og layouter det efterfølgende i omnigraffle - det kan meget mere
end blot diagrammer.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>