MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
msconfig-opstart-optimering
Fra : JG

Dato : 21-09-02 10:56

Ved opstart har min pc 85 pct. systemressourcer fri ifølge
systemoplysningerne. Er det meget? - lidt? - normalt?

Ved opstart er der ifølge msconfig krydset af ved:

Scanreg
Taskmon
Systray
Em_exec (mus)
Adaptec (cd)
Iamapp (firewall)
Ensoniqmixer (lyd)
Csinject (cleansweep)
HPoffice (printer)
Nisserv (firewall)
Cleansweep internet

Jeg kører Win 98 SE med 128 MB RAM, 700 MHz. 13 GB harddisk.
ADSL-forbindelse.

Sletter næsten dagligt temp-filer og kører jævnligt defrag.

Hvordan kan jeg evt. frigøre flere ressourcer? Nogle gode
optimeringsværktøjer som kan anbefales? Vil det hjælpe med mere RAM?

JG

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 21-09-02 11:25

"JG" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan jeg evt. frigøre flere ressourcer? Nogle gode
> optimeringsværktøjer som kan anbefales? Vil det hjælpe med mere

Normalt er vist et vidt begreb ;)
Men det er ikke usædvanligt. Er det nødvednigt med to Firewalls ??
Med mindre du ikke kan leve uden Cleansweep så afinstaller den !
Resten ser det ud til at være brug for.
RAM har ingen indflydelse på dine ledige ressourcer.
Kig evt. forbi på:
http://www.wintip.dk/9x/trimning/index.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Leony

Dato : 21-09-02 18:55

"JG" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg evt. frigøre flere ressourcer? Nogle gode
> optimeringsværktøjer som kan anbefales? Vil det hjælpe med mere RAM?

Start uden de programmer du kan undvære. Lydmixeren er vist ikke vigtig.
Adaptec'en kan sikkert undværes med mindre det er noget packet writing du
bruger. HPofiice lyder også som noget der ikke er strengt nødvendigt.
Frigiver det nogen ressourcer?
Prøv at låne en stang RAM af en du kender så er det nemt at teste.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/