Skærme
Fijala 3554
Ny 19" - Gammelt spørgsmål, men se alligev~
Fra : Daniel Andersen

Dato : 21-09-02 10:18

Hejsa

Som så mange andre i denne gruppe, så leder jeg efter en ny 19", og da man
skal smide et sted mellem 3000-4000 danske spir efter sådan en fætter, vil
jeg også gerne være sikker på at få noget ordentligt. Synes ikke der er
noget entydigt bud i denne gruppe, hvilket jo på sin vis er godt, da det
betyder at man sagtens kan gå rigtig med flere forskellige mærker.

Jeg gik arkivet og læste denne her guide fra THG :

http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html

- Jeg var mere eller mindre besluttet på en LG 915FT+, men fik så øjnene op
for andre modeller, som ViewSonic P95F+, og Samsung 959NF - Der er sikkert
flere modeller derude der også er tiltalende når man bliver gjort opmærksom
på dem...

Ligemeget hvilken af disse man fokuserer på, så er der altid et post på
denne NG, hvor folk har negative oplevelser med netop den model man måske
havde låst sig fast på.

Jeg kan godt li' LG's USB hub, og dens 2 indgange, og så har jeg set den i
virkelig live som den eneste af de nævnte. ViewSonic fik meget ros på THG,
og fortjener derfor et kig (Kan den fås i sort i DK?). Og så er der Samsung,
som man ikke kan komme udenom når man læser denne gruppe

Kunne det så være muligt at få nogle tilbagemeldinger for brugerne af denne
NG som har en 19" i denne prisklasse, som vil dele ud af deres erfaringer
med deres køb? - Så tror jeg at jeg og måske et par stykker mere vil være
meget taknemmelige

Mvh
Daniel

Fra : Daniel Andersen

Dato : 21-09-02 10:36

Ville lige sige at der er nogle gode "Customer Reviews" på
http://www.pricegrabber.com - Alle der køber ny skærm kan få et godt indtryk
af hvad andre brugere mener der

Fra : Daniel Andersen

Dato : 21-09-02 11:05

Havde hørt kort om den i gruppen her, men faldt over den inde på Midt Data's
hjemmeside :

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=HM903DT

- Den ser også lovende ud - Er der nogen der kender den?.

Mvh

Daniel

Fra : Kim M.

Dato : 21-09-02 13:14

Hejsa
> [...]
> for andre modeller, som ViewSonic P95F+, og Samsung 959NF - Der er sikkert
> flere modeller derude der også er tiltalende når man bliver gjort
Jeg har næsten lige købt en Viewsonic P95F+ og det er jeg ikke specielt
tilfreds med.. Da jeg gik pakket den ud og sluttet til var den uskarp og
uklar + at billedet i venste side stod og "hoppede".. Så kontaktede jeg
infocare som varetage garati på disse skærme.. De sender mig så en ny. Fint
nok den kommer og den bliver så tilsluttet, men den er stadigvæk ikke skarp
nok, synes jeg.. Jeg har set en Viewsonic P95F og den er en helt anden skærm
end P95F+ modellen. Jeg kontakter så Infocare igen og får snakket med en
mand, efter at min forhandler har kontaktet dem og sagt der skal findes en
løsning på dette. Han spørger om jeg kan leve med problemet indtil han har
set min "gamle" skærm i funktion.. Det vælger jeg så at gå med til. Min
"gamle" skærm bliver sendt retur og manden hos Infocare kigger på den og har
konklusionen, at den lever slet ikke op til dens forgænger (P95F). Han siger
at model P95F er klart bedre, den står mere klart og læsligt. Jeg har
problemer når jeg kommer over opløsningen 1024 x 768 og det er sgu ikke så
godt. Så nu er de ved at finde en løsning på dette... Så mit råd HOLD DIG
FRA P95F+ og køb en P95F i stedet for, hvis du kan finde sådan en. Og det
der Super brightness er lige til at stikke op et hvis sted... SÅ nu venter
jeg bare på at der bliver fundet en løsning jeg kan bruge til noget..

Et andet alternativ ville være en Philips Brilliance 109P20 eller 109P40.
Jeg har set en 109P20 i funktion og den står hammer godt og skarp. Den står
noget bedre end en P95F+. Jeg overvejer selv at få en 109P20 eller 109P40 i
stedet for.

Jeg har hørt at det ikke er ret sikkert at Viewsonic's skærme kommer til DK
i sort.

mvh

Kim M.

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-09-02 17:02

"Kim M." <khm@xxxindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op
> opmærksom

> Jeg har hørt at det ikke er ret sikkert at Viewsonic's skærme kommer til

[KÆMPE SNIP]

Har du set hvordan ViewSonic P90F er ? Jeg går med tanker om at investere i
en sådan skærm nemlig :)

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim M.

Dato : 22-09-02 11:34

"Anders Houmark" <alfaman@mobFJERNDETTEilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [KÆMPE SNIP]
>
> Har du set hvordan ViewSonic P90F er ? Jeg går med tanker om at investere
> en sådan skærm nemlig :)

Hejsa

Jeg har set en P90F og den står ret godt. Den står noget bedre end min
P95F+, men hvilken skærm gør ikke det!!! Selv en AOC skærm står bedre!!! Jeg
overvejer at få en P90F i stedet for, hvis der ikke kan blive fremtryllet en
P95F til mig.... Så jeg hælder til en P90F eller en philips 109P40/109P20
hvis jeg ikke kan få en P95F.. Hvad mit valg bliver, ved jeg ikke endnu..
Jeg vil se skærmene i funktion før jeg vælger.

mvh

Kim M.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-09-02 07:42

> [...]
> der Super brightness er lige til at stikke op et hvis sted... SÅ nu venter
> jeg bare på at der bliver fundet en løsning jeg kan bruge til noget..

Ok, Så jeg holder nallerne fra ViewSonic's så - Det var da rart at få slået
det fast

> [...]
står
> noget bedre end en P95F+. Jeg overvejer selv at få en 109P20 eller 109P40

Interessant - Ser at de 2 skærme næsten koster det samme på EDBPriser - Hvad
er forskellen på de to skærme, eller formuleret anderledes - Hvad for en af
dem skal man gå efter?.

Mvh
Daniel-San

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-09-02 08:52

Hej

SNIP

> Ok, Så jeg holder nallerne fra ViewSonic's så - Det var da rart at få
slået
> det fast

Hvad med P90F, er der slet inger der ved noget om den?? Den ser ellers også
ret god ud...

Mvh
Hans

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-09-02 10:41

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SNIP

> slået
>
> Hvad med P90F, er der slet inger der ved noget om den?? Den ser ellers

Hm det er ikke ligefrem fordi der er mange herinde som kender den :)

Jeg køber en når jeg får løn næste gang, og så skal jeg nok skrive en lille
anmeldelse af den, men den bliver vel nok en smule subjektiv, og jeg har
ikke særlig meget at sammenligne med.

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-09-02 13:55

> [...]
lille
> anmeldelse af den, men den bliver vel nok en smule subjektiv, og jeg har

Jeg tror også jeg tager chancen og køber den... Så må vi håbe på det bedste
:)

Mvh
Hans

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-09-02 12:53

> Jeg tror også jeg tager chancen og køber den... Så må vi håbe på det
bedste
> :)

Jep

Men der er desværre ikke lige nogen butikker som har skærmen hjemme :(..
kommer først d. 25/10 står der på næsten alle forhandler siderne som jeg har
kunnet finde via edbpriser.dk

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim M.

Dato : 22-09-02 11:36

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvad
> er forskellen på de to skærme, eller formuleret anderledes - Hvad for en

Hejsa

Model 109P40 er en ny model og den ville jeg nok gå efter.. Men husk og se
den i funktion inden du køber den.... En ny model er ikke altid bedre.. Har
jeg fundet ud af. Det kan jo være at model 109P40 har samme problem i
forhold til forgængeren, ligesom min P95F+ har i forhold til P95F.. Men jeg
tror det næppe. Alle de forskellige Philips skærme jeg har set gennem
tiderne har været gode og levet op til deres forgængere.

mvh

Kim M