MS Windows
briani 27239
Flytning af winxp
Fra : palle holmkvist

Dato : 20-09-02 21:25

Da jeg købte ny maskine,troede jeg,at det ville være nok med en hdd på
3g til winxp home, men efter jeg har hente de fleste opdateringer er der
ikke mere plads på den.
Så mit spørsmål er kan man flytte alle dataerne (Kopier alt over) på den
anden hdd uden vider elle skal jeg starte forfra med indstalering af xp

Hilsen palle holmquist

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-09-02 02:59

Start forfra.

Fra : Edmund

Dato : 21-09-02 07:07

> [...]
> Så mit spørsmål er kan man flytte alle dataerne (Kopier alt over) på
> den anden hdd uden vider elle skal jeg starte forfra med indstalering

Hvis en af dine harddiske er en maxtor kan du hente Maxblast plus fra
deres webside som kan kopiere alt over. Maxblast laver en diskette som
du skal boote fra.

Andre harddisk fabrikanter har også sådan et værktøj.

--
Mvh Edmund

Fra : Leony

Dato : 21-09-02 19:09

"palle holmkvist" <p@lle.1a.dk> skrev i en meddelelse

> Så mit spørsmål er kan man flytte alle dataerne (Kopier alt over) på den
> anden hdd uden vider elle skal jeg starte forfra med indstalering af xp

Du glemmer at vi aldrig har været hjemme hos dig. Sidder din anden harddisk
i samme computer eller sidder den i en anden computer?
Hvis den sidder i en anden computer, så er ominstallering at foretrække. På
den måde slipper du for at gamle drivere roder rundt i systemet sammen med
de nye drivere osv.
Hvis harddisken sidder i samme computer kan du bruge Norton Ghost eller
Drive Image fra PowerQuest til overførsel af data, disse koster dog en klat
penge.
Hvis du ikke kører ntfs, kan du bruge xxcopy:
www.xxcopy.com
Endelig kan du prøve de programmer som Edmund nævner, de skulle virke ret
godt. Du kan finde dem på fabrikanternes hjemmesider i deres download
sektion (måske under support).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/