Julemærkehjem for katte???
Fra : Marie-Louise Baden

Dato : 20-09-02 17:34

Hej!

Min yndige siameserdreng er ved at udvikle sig til en ren flæskebombe!!
Jeg er virkelig i vildrede om hvad jeg skal gøre. Han er syv måneder og
får Hills killingefoder, og absolut ikke andet, da han ikke kan li'
hverken lever, hjerter, fisk, you name it.

Hans søster er lille og tynd og energisk, mens han er stor, fed og
doven.. Kan man give killinger slankefoder? Kommer de så ikke til at
mangle næringsstoffer? Hvad så med hende, hun kan godt tåle lidt sul på
kroppen? Jeg er bare bange for at hvis jeg skærer ned på deres mad, så
æder flæskebomben bare hendes mad..

Er der nogle gode ideer???

Marie-Louise
og Horus-klar-til-Ubberup-men-ellers-verdens-dejligste-kattedreng

Fra : Inger Kaya

Dato : 20-09-02 18:10

hi hi ... kan godt li overskriften ... er ked af jeg ikk kan hjælpe,
men håber du får gode råd af nogen af de andre...

/ Inger Kaya
Dk-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Kirstine

Dato : 20-09-02 19:55

In article <3d8b4e1312121@dk-fritid-dyr-kat.dk>, mlb@atp-ejendomme.dk
says...
> [...]
> får Hills killingefoder, og absolut ikke andet, da han ikke kan li'
> hverken lever, hjerter, fisk, you name it.

Umiddelbart er han da efterhånden ved at være stor nok til at kunne spise
voksenfoder - det er ikke nær så fedende. Vores Julius er også lidt af en
kaloriebombe og er sat på diæt *såk* Vores Tabasco spiser har helt
misforstået, hvordan man skal angribe sådan en madskål og spiser ikke ret
meget. Så herhjemme får Julius Hill's R/D og Tabasco Specifik. Det er
lidt træls, for Julius vil jo meget gerne have Tabasco's mad - men
forskelligt foder til forskellige katte
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Jette

Dato : 20-09-02 19:49

"Marie-Louise Baden" skrev:
> Jeg er virkelig i vildrede om hvad jeg skal gøre. Han er syv måneder
og
> får Hills killingefoder, og absolut ikke andet, da han ikke kan li'
> hverken lever, hjerter, fisk, you name it.

Killingefoder er fed mad, som er nødvendigt mens katten vokser meget.
Der står ofte på pakningen at kattene skal have killingefoder det første
år, men i mange tilfælde er det alt for længe, og det resulterer netop i
at katten bliver fed.

Vi havde samme problem med vores den ene kat, dvs. vores dyrlæge gjorde
opmærksom på (da Batman var ca. 5 mdr. gammel) at det nok var tiden at
gå over til voksenfoder. Faktisk anbefalede hun Hill's slankefoder, men
det kunne vores misser absolut ikke lide, så vi fodrer nu med Royal
Canin Indoor. Batman er stadig en kat der absolut ikke ser ud til at
lide nød, men han er dog holdt op med at vokse i bredden

Vi holdt samtidig op med at fodre ad libitum, da vores katte ikke kan
lade være med at spise, når der står mad fremme. Nu får de hvad der
svarer til en lille håndfuld, 3 gange i døgnet.

Håber det var noget du kunne bruge...

Mvh. Jette