Sæby sogn, holbæk amt
Fra : Githe Gry Jørgensen

Dato : 20-09-02 11:45

Hej.

Jeg søger yderligere oplysninger om Rasmus Lauridsen og Else Mortensdatter
gift i 1751 i Sæby sogn, Holbæk amt.

De får børnene:

Bodild i 1752 og Dorthe i 1755 begge født i Burup, Sæby sogn, Holbæk amt.

V.H.

Githe Gry

githe.gry@get2net.dk

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 20-09-02 13:55

"Githe Gry Jørgensen" <githe.gry@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:81Di9.52$6n6.836@news.get2net.dk...
> [...]
>
> De får børnene:
>
> Bodild i 1752 og Dorthe i 1755 begge født i Burup, Sæby sogn, Holbæk amt.

Hej Githe

Bodil
døbt den 12. november 1752
begravet den 26. november 1752

Bodil
døbt den 9. december 1753
begravet den 6. Januar 1754

Dorthe
døbt 1755

Bodil
døbt den 26. november 1758
---

14. November 1762
Blev Rasmus Laursens Kone i Buerup begravet, som
var 39 år gl.

--

Skellebjerg kirkebog
1763 31. Januar viet enkemand Rasmus Laursen af Buerup og

Mvh.
Flemming Aasklint

---

Fra : Kirsten

Dato : 21-09-02 17:48

> --
>
> Skellebjerg kirkebog
> 1763 31. Januar viet enkemand Rasmus Laursen af Buerup og
> [...]
Hvor har du fundet KB for Skellebjerg fra 1763 - jeg har ikke kunnet
finde nogen før 1814, og jeg vil gerne se en dåb 1809!

Venlig hilsen
Kirsten Bakman

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 21-09-02 18:23

"Kirsten" <Kirsten_B_Andersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:2d29acd.0209210847.158ea4d@posting.google.com...

> Hvor har du fundet KB for Skellebjerg fra 1763 - jeg har ikke kunnet
> finde nogen før 1814, og jeg vil gerne se en dåb 1809!
>
> Venlig hilsen
> Kirsten Bakman

Ja - den er sammen med Tersløse sogn.

Mvh
Flemming Aasklint

---

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 20-09-02 14:12

> [...]
>
> De får børnene:
>
> Bodild i 1752 og Dorthe i 1755 begge født i Burup, Sæby sogn, Holbæk amt.

Hej Githe

Så har du jo Rasmus Laursen her i 1787

Holbæk, Løve, Sæby, Burup, , , 9, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Rasmus Larsen, 63, Gift, Hosbond, Bonde og Gaard-Beboer,
Metthe Henrichsdatter, 41, Gift, Madmoder, ,
Jens Rasmussen, 24, Ugift, Børn af Mandens 2det Ægteskab, ,
Karen Rasmusdatter, 18, Ugift, Børn af Mandens 2det Ægteskab, ,
Henrich Henrichsen, 21, Ugift, Tieneste-Folk og de 2 første Madmoderens Halv-Brødre, ,
Niels Henrichsen, 14, Ugift, Tieneste-Folk og de 2 første Madmoderens Halv-Brødre, ,
Cathrine Jensdatter, 22, Ugift, Tieneste-Folk, ,
--

Sæby kirkebog
1791 15. juni begravet

mvh.