Brug af mobilen i Norge
Fra : Michael

Dato : 20-09-02 10:14

Jeg har Telmore, kan det bedst betale sig at ringe til danmark med det eller
købe et norsk taletidskort der kan?
Michael

Fra : Tom

Dato : 20-09-02 10:31

> Jeg har Telmore, kan det bedst betale sig at ringe til danmark med det
eller
> købe et norsk taletidskort der kan?

Du kan da se priserne på telmores hjemmeside

Mener det er 17 Kr pr minut så jeg ville nok ikke sige mere end
"hejdetermigjeghardetgodtfarvel".

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jesper KA

Dato : 20-09-02 11:26

"Tom" <tom@christensen.dk> wrote in message

> Mener det er 17 Kr pr minut så jeg ville nok ikke sige mere end
> "hejdetermigjeghardetgodtfarvel".

Bonger de ikke for min. 1 minut ?

Hvis de gør kunne man jo sige :

" H e j d e t e r m i g j e g h a r d e t g o d t f a
r v e l "

og så stadigt have lidt tid tilovers ..

bare et forslag ..

Regards

Fra : Fischer

Dato : 20-09-02 11:34

> Bonger de ikke for min. 1 minut ?

Det er meget forskelligt, men ikke i Norge. Netcom er pr. 15 sek. - Telenor
er pr. sek. (Kilde: Sonofon).

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 20-09-02 10:33

> Jeg har Telmore, kan det bedst betale sig at ringe til danmark med det
> eller købe et norsk taletidskort der kan?

Pris for Telmore opkald fra Norge til DK er ca. 6,60 kr. pr. minut +
opkaldsafgift.

At ringe fra et taletidskort til udlandet koster den normale pris + en
udlandstakst.
Prisen på taletid i DK varierer en del - typisk 2,5-4 kr.
Fra DK til Norge er udlandstaksten hos TDC 0,55 kr. til en Norsk
fastnettelefon og 2,50 kr. til en Norsk mobiltelefon. Man kunne forvente
noget af det samme den anden vej.
Så måske 3-4,50 kr. til fastnet og 5-6,50 til mobil fra Norsk taletid. Men
det er kun gæt - jeg kender ikke de norske taletidskort.

Hvis du mest skal ringe hjem til en fastnettelefon, er taletid sikkert
billigst. Hvis du mest skal ringe til danske mobiltelefoner, er det måske
det letteste bare at beholde dit Telmore.

MEN den anden vej er der jo en forskel - altså hvis nogen skal ringe til dig
fra DK.
Her slipper DU helt gratis med det Norske taletidskort, mens du skal betale
2,50 kr. i roaming på Telmore når folk ringer dig op.

*Fischer

Fra : Tom Rodell Marthinse~

Dato : 20-09-02 12:05

"Michael" <mhansen@jyde.dk> skrev i melding
> Jeg har Telmore, kan det bedst betale sig at ringe til danmark med det
eller
> købe et norsk taletidskort der kan?
> Michael

Som nordmann kan jeg informere deg om at det fra Norge til Danmark med norsk
kontantkort er disse prisene:

Netcom Kontant 4,99pr minutt til hustelefon
6,49pr minutt til dansk mobiltelefon

Telenor Kontant 1,59 fasttelefon
3,49mobiltelefon.

Det er stort sett disse 2 kortene du får kjøpt i kiosker her i landet.
Velkommen til Norge forresten

Tom Rodell Marthinsen

Fra : Fischer

Dato : 20-09-02 12:30

> Telenor Kontant 1,59 fasttelefon
> 3,49mobiltelefon.

Det var da billigt.
Hvad er betingelserne?

*Fischer

Fra : Tom Rodell Marthinse~

Dato : 20-09-02 13:06

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i melding

> Det var da billigt.
> Hvad er betingelserne?
>
> *Fischer

Betingelsene er ikke annet enn at du kjøper et simkort, det koster 250,-,
men det inneholder ringetid for 150,- på kortet.

Jeg ble litt overrasket selv også, for Telenor er IKKE rimelige i Norge...I
tillegg til prisen på 1.59/3,49 kommer startavgift kr 0,59 pr samtale.

Tom R Marthinsen