Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så er der, igen, gang i digitalbagstykker ~
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-02 09:59

Det her må gerne blive til noget.....

http://www.dpreview.com/news/0209/02091903siliconfilmagain.asp

Karsten

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 20-09-02 10:32

Så lad os dog håbe at de kommer på markedet denne gang og ikke glipper
ligesom med deres tidligere lancering.

Min Nikon F4e er klar til at få det bagstykke monteret :)

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 20-09-02 10:50

<Karsten> skrev i en meddelelse

> Det her må gerne blive til noget.....

Det ser meget spændende ud! Glæder mig til at se billeder fra den og lidt mere data
om 'svinet'.

--
MVH

Kristian, hvis EOS 5 gerne vil lege med digi-bagstykke
www.knl-dtp.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-09-02 12:41

Karsten wrote:

> Det her må gerne blive til noget.....
>
> http://www.dpreview.com/news/0209/02091903siliconfilmagain.asp

Du ka' roligt skrue ned for forventningerne, det handler nemlig om, at
næsten alle producenter af SLR-kameraer har deres egen produktion af et
digitalt SLR-kamera, så de har gjort alt hvad de kan for at forhindre at
der kan produceres et digitalt all-round bagstykke til deres kameraer.

Og hvis Silicon Film skal lave 10 - 20 forskellige varianter, for at
kunne passe bag på de mest udbredte analoge SLR-kameraer, så bliver det
en meget dyr og besværlig løsning, der ikke udgør et reelt alternativ
til et ægte digitalt SLR-kamera.

Jeg hefter mig også ved vægten, det oplyses at Silicon Film bagstykket
vejer over et halvt kilo, og da et velvoksent SLR-kamera med en god zomm
nemt vejer lige omkring et lille kilo, så vil det blive et meget tungt
udstyr at ha' hængende om halsen.

Endelig vil jeg lige påpege, at når man ser på det billede, som er på
det site som dit link henviser til, så er det helt tydeligt, at den
digitale del er tegnet og sat sammen med billedet af kameraet.

Silicon Film er og bliver vapoware, omend det er en sejlivet en af
slagsen, den tænder jo julelys i øjene hos i hundredetusinder af
amatørfografer, så det er en god historie for www.dpreview.com og
lignende nyhedsportaler.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-09-02 12:58

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote in news:3D8B0956.5D74F523
@niels-ebbesen.net:

> [...]
> vejer over et halvt kilo, og da et velvoksent SLR-kamera med en god zomm
> nemt vejer lige omkring et lille kilo, så vil det blive et meget tungt

Jeg hæftede mig ved størrelsen:
13,6 cm bred / 11,4 cm høj (!) / 8,8 cm dyb (!)

Hvis den bliver til noget, så bliver den ikke køn

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Peter Bjoern

Dato : 20-09-02 21:20

On 20 Sep 2002 11:58:05 GMT, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in
dk.fritid.foto:

>Jeg hæftede mig ved størrelsen:
>13,6 cm bred / 11,4 cm høj (!) / 8,8 cm dyb (!)
>
>Hvis den bliver til noget, så bliver den ikke køn

Man må håbe de er bedre til at lave digitalbagstykker end
de er til at omregne fra inches til cm/mm.

Den korrekte omregning fra inches til cm giver en højde
på 5.71 cm og en dybde på 3.75 cm.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 20-09-02 12:45

> [...]
> kunne passe bag på de mest udbredte analoge SLR-kameraer, så bliver det
> en meget dyr og besværlig løsning, der ikke udgør et reelt alternativ

Og hvis de så endelig ville gøre det, så ville det jo nok kun blive til
high-end kameraerne typisk fra Nikon og Canon.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-09-02 15:46

On Fri, 20 Sep 2002 10:58:41 +0200, <Karsten> wrote:

>Det her må gerne blive til noget.....
>
>http://www.dpreview.com/news/0209/02091903siliconfilmagain.asp

Supports "most 35 mm SLRs" lyder dejligt. Så er der måske alligevel
muligheder for en digital genfødsel af mit gamle Nikon FE og alle mine
gode objektiver )

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 21-09-02 07:46

<Karsten> wrote in message
> Det her må gerne blive til noget.....
>
> http://www.dpreview.com/news/0209/02091903siliconfilmagain.asp

Ikke for min skyld ..

Priserne starter ved kr. 10.000 (de tager faktisk mod ordrer nu). Sig lige
til hvis du køber en.

mvh Steffen