Asus P4S8X
Fra : ZoleX

Dato : 20-09-02 09:56

Hej Gruppe

Jeg har købt et P4S8X bundkort som driller mig lidt.
Jeg har installeret det og det virker næsten som det skal.
Mit problem er at det bipper hele tiden, ligefra jeg booter maskinen til jeg
slukker den igen.

Den eneste fejl jeg kan se er at strømforsygning leverer 3.776 volt i
stedet for 3.3 volt. Kan det være årsagen til den irreterende bippen. Kan
man justere strømforsygningen således at den leverer ca 3.3 volt ? Eller
skal jeg køber en ny Strømforsygning.

På forhånd tak for hjælpen.

/Brian

Fra : Benny

Dato : 20-09-02 13:38

> [...]
> man justere strømforsygningen således at den leverer ca 3.3 volt ? Eller

Ved ikke om det betyder noget, hvis systemet ellers er stabilt nok?? Men kan
du ikke bare sætte den til Ignore, inden i hardware monitor, så bibber den
nok ikke mere.

Mvh B

Fra : Anders Wolf

Dato : 20-09-02 20:34

Jeg har også problemer med bipperi på det bundkort. Det virker som om den
bipper ved input fra mus også forsøger den desude at bippe musik/lyde som
ellers også kommer ud af lydkort.
Jeg kunne ikke finde ud af hvorfor, så jeg groundede speaker med en jumper.
Ikke den mest elegante løsning, men du bipper det i det mindste ikke.
Min strømforsyning leverer kun 3.0 i stedet for de 3.3 - måske det er der
problemet er.......

Fra : Ole Petersen

Dato : 21-09-02 10:11

Jeg har også købt Asus P4S8X, men har ligesom to af mine venner med samme
board og en del ude på nettet, har vi det problem at maskinen rebooter
pludseligt.

Den gør det nu et par gange om dagen. Har skrevet Asus to gange, men stadigt
intet svar. Min bios version er 1003A, som boardet også var født med.

Har i også samme reboot problem??

Derudover detecter Asus Smart failure under opstart at der skulle være
problemer med min harddisk. Man kan derefter trykke på F1 for at boote
videre. Selve Smart funktionen er disablet i bios.

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-02 13:10

Har selv haft et Asus med Sis chipsæt den røg en skaralespanden købet mig en
anden Asus en med intels chipsæt og en anden med via chipsæt og så var alle
problemmer væk for få 100kr merepris.

Mvh. M.H

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 21-09-02 17:36

"Marianne" <Svar her i grubben> wrote in message

> [...]
en
> anden Asus en med intels chipsæt og en anden med via chipsæt og så var

Se - det kunne jeg ikke sige meget bedre - jeg havde et P4s333 - det ligger
nu i garagen... Jeg købte dog et ABiT i stedet - med 845E chipset... Det har
ikke lavet noget rod endnu - kører på anden måned...! Jeg tror konklusionen
må være at Intel processorer godt kan li' Intel chipset...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : S@ndman

Dato : 23-09-02 07:22

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d8c9ffc$0$62705$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
konklusionen
> må være at Intel processorer godt kan li' Intel chipset...!

Jeg har købt et P4S8X - men hver gang pc'en skal startes stopper den i win2k
opstarten, jeg genstarter så og den starter op.....men den er utrolig lang
tid om at starte op....hvordan kan det være...???? Kan et andet ASUS-board
evt. anbefales...??

S@ndman

Fra : Søren Bang

Dato : 27-09-02 14:29

Kortet virker ikke med DDR 333 MHZ (PC2700).

Prøv at sænke RAM-hastigheden fra 166 til 133 MHZ.

Det virker hos mig - men løsningen er selvfølgelig utilfredsstillende.

Hvis ikke Asus meget snart retter fejlen (fx. bios-opdatering), eller min
forhandler finder noget kompatibelt ram, så ryger kortet retur.

Læs om andres dårlige erfaringer på:

http://www.asusboards.com/forums/showthread.php?s=&threadid=24637

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-02 19:33

Hej

Jeg har selv købt et Asus P4S8X og havde problemer med at den pludselig
rebootede. Så fandt jeg ud af, at mit grafikkort i bios var sat til PCI og
ikke AGP og efter jeg ændrede dette har jeg ikke haft problemer.

Det bipper heller ikke som andre har klaget over. Det virker nu
upåklageligt. Fejlen jeg havde skyldes jeg ikke havde gennemgået bios
opsætningen godt nok, så det er ikke ASUS der var skyld i det.

Jeg tror man skal kigge efter i bios-opsætningen for at se om den er sat
korrekt op.

Fra : LA

Dato : 02-10-02 06:30

Hej

Jeg har ikke fulgt denne diskussion, men vil gerne vide om de
udtalelser jeg har hørt om begrænset atal IDE slots på dette board.
Hvad er det reelle antal porte til IDE enheder.
Jeg har 2 uens HD, 1 DVD samt et CDRW drev i m in nuværende
konfiguration, men vil gerne udvidde, og som jeg har forstået det
indtil nu skulle der end ikke være plads til min nuværende?

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette.

På forhånd tak!

LA

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 21-09-02 17:34

"Anders Wolf" <anders@journalist.dk> wrote in message

> Jeg kunne ikke finde ud af hvorfor, så jeg groundede speaker med en
jumper.

Det mener du forhåbentlig ikke! Pil den dog bare af - på den måde brænder du
jo noget af...!