Apache Server
Fra : prisme

Dato : 20-09-02 09:19

Hejsa alle Kandu.dk brugere!

Jeg har et kæmpe problem. Når jeg ligger min side ud på mit web hotel
som er en linux apache server og klikker mig ind på siden, så for jeg
fejlen: forbidden, you have not access to veiw this page.

Hvorfor?

Mvh Jesper Larsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-09-02 09:17

prisme wrote in <BJAi9.9325$Qk5.465251@news010.worldonline.dk>:
> Hejsa alle Kandu.dk brugere!

Nej, det er ikke kandu-brugere du har skrevet til. Det er bare en gateway
til usenet, hvor vi andre læser dine indlæg.

> Når jeg ligger min side ud på mit web hotel
> som er en linux apache server og klikker mig ind på siden, så for jeg
> fejlen: forbidden, you have not access to veiw this page.

Det lyder som en fejl på webhotellet. Det kan også være du er kommet til at
pille ved rettighederne på filen med din ftp-klient, eller måske har den
selv pillet mere end hvad godt er. :)

Der er flere måder at angive rettigheder på, du får lige tre versioner:

644

-rw-r--r--

User: Read, Write
Group: Read
Other: Read

Hvordan du ændrer filers rettigheder med din ftp-klient skal jeg ikke kunne
sige noget om, og det kan jeg nok heller ikke hvis du fortæller mig hvilken
du bruger. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-02 09:59

prisme wrote:
> [...]
> som er en linux apache server og klikker mig ind på siden, så for jeg
> fejlen: forbidden, you have not access to veiw this page.

Sikker på du har en index.php fil? Eller hvad din udbyder bruger?

mvh
Johan