MS Windows
briani 27239
Java virker ikke i XP
Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 20-09-02 08:22

Hej

Jeg har en PC, hvor jeg har installeret XP. Men efter at have kørt
Explorer 6 rundt om de forskellige sites, opdagede jeg at java-applets
ikke vil køre. Har prøvet 10 forskellige hjemmesider med samme resultat.
Der kommer bare et rødt kryds..

Jeg har prøvet at sætte sikkerheden til lavest muligt og valgt ja til
java applets og arctive X m.m. - men intet har hjulpet - hvad kan der
være galt?

Claus Jul Larsen

Fra : Ulrik Kold

Dato : 20-09-02 09:16

Claus Jul Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte sikkerheden til lavest muligt og valgt ja til
> java applets og arctive X m.m. - men intet har hjulpet - hvad kan der

Ikke installeret en JVM? Tjek http://java.sun.com og installer den nyeste :)

..kold
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. | www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! | mig@ulrikkold.dk

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 10:12

Ulrik Kold skrev:

> Ikke installeret en JVM? Tjek http://java.sun.com og installer den.

Men har java applets i det hele taget noget med JVM at gøre.

Der er mange der siger at Suns er for tung.
Jeg ved så ikke om den findes i en let version.?
Når man installerer suns får man så ikke mere end bare JVM?

Nogle netbanker kan kun bruge microsofts
http://www.microsoft.com/java/download/dl_sdk40vm.htm

Microsofts JVM skulle vist også være med i den SP1 der er kommet /
kommer

Men har java applets i det hele taget noget med JVM at gøre.

Kan man få et link til en af de sidder du prøver på.
Har du kørt windows update

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-09-02 10:47
Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-02 10:58

Fri, 20 Sep 2002 11:11:36 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Men har java applets i det hele taget noget med JVM at gøre.

Ja.

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 11:25

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ja.

Der er da mange websider der bruger java applets uden at det har noget med JVM at gøre, eller er det noget jeg har misforstået.

Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-02 12:14

Fri, 20 Sep 2002 12:25:29 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Der er da mange websider der bruger java applets uden at det
>har noget med JVM at gøre, eller er det noget jeg har misforstået.

Du skal have en javafortolker installeret for at kunne se
javaappletter.

Ganske ligesom du ikke kan se flash uden plugin.