Krydset eller lige par i net kabel ?
Fra : Magnus

Dato : 22-02-01 20:12

Hvilket kabel skal gå mellem LAN stikket på min router og over på en af
indgangene på min hub.

Skal det være et "normalt " som jeg tilslutter PC'er til huben med eller
skal det være et med krydset par ?

/Magnus

Fra : FeZ

Dato : 22-02-01 20:34

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> Skal det være et "normalt " som jeg tilslutter PC'er til huben med eller
> skal det være et med krydset par ?

Det skal være et helt normalt kabel.

--
FeZ

Fra : Rasmus

Dato : 22-02-01 21:53

Du kan bruge begge dele!!

Bruger du Hubbens "uplink" port skal du bruge et krydset kabel, bruger du en
af de andre porte skal det være lige...

Mvh
Rasmus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-02-01 11:46

On Thu, 22 Feb 2001 20:11:39 +0100, "Magnus" <arnason@email.dk>
wrote:

> Hvilket kabel skal gå mellem LAN stikket på min router og over på en af
> indgangene på min hub.

Som standard vil en router være host, og så skal kablet være lige
igennem. Der er dog routeren, der har indbygget en lille hub, og
så skal kablet være krydset. Desværre er der også routere, der
har en krydset port i stedet for en host-port, og så skal kablet
også være krydset.

Endelig er det på nogle hubs muligt at krydse en af portene. Den
kan være benævnt uplink-port eller lignende, og kan have påskrif.
ten MDI/MDI-X,

-A

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-02-01 14:25

Hej Asbjørn

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse news:3ofc9t8mq67lgu1ejk812er7o6q6iv1vdc@sunsite.auc.dk...

> Som standard vil en router være host,

Hvad er det nu lige det hedder hvis en port ikke er en host ?
(analogi til DTE kontra DCE)

Eller har det ikke noget specielt navn ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-02-01 14:28

On Fri, 23 Feb 2001 14:24:42 +0100, "Bjarne Duelund"
<_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

> Hvad er det nu lige det hedder hvis en port ikke er en host ?

Ja, jeg sad og tænkte på det samme, men jeg kan ikke pt. komme i
tanker om de korrekte betegnelser.

> Eller har det ikke noget specielt navn ?

Jo.

-A
PS: FUT dk.edb.netvaerk.