MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Så er den danske Windows Xp SP1 klar
Fra : Alan

Dato : 20-09-02 01:07

Den kan downloades her:

http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x86.exe

132 MB (138.419.800 bytes)

Jeg kan anbefale at man bruger en download manager så som FlashGet, GetRight
o.s.v. da overførelsen godt kan gå i stå midt i det hele.

Da jeg selv har købt den engelske version af Windows XP har jeg ikke haft
mulighed for at prøve den danske SP1 endnu, men mine forældre har den danske
version af Windows XP, og jeg vil prøve at installere den imorgen eller
overmorgen på deres PC.

--
Life is what happens to you while you're busy making other plans - John Lennon
Venlig hilsen

Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-02 05:32

Alan skrev:
> Den kan downloades her:

http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x
86.exe

Jeg synes ikke lige at kunne se noget på Bill´s side, ka det passe?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-02 05:53

"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> wrote in message
> http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x
> 86.exe
> Jeg synes ikke lige at kunne se noget på Bill´s side, ka det passe?

Hvad kan du ikke se?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-09-02 06:14

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:

>Hvad kan du ikke se?

Subject: Så er den danske Windows Xp SP1 klar.
Mon ikke der er den danske service pack han ikke kan se?

--
Lars Stokholm

Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-02 11:25

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvad kan du ikke se?

Det jeg mener er, på Microsoft´s hjemmeside kan jeg intet finde om den
danske version af SP 1.

Fra : -= NicKy =-

Dato : 20-09-02 11:53

Det kunne jeg heller ikke, men så at siden ikke var opdateret siden
d.09/09/2002

Fra : Hjalte aka. izeqb

Dato : 20-09-02 10:18

On Fri, 20 Sep 2002 06:32:22 +0200, "Henning Lund"
<nospam@lund.tdcadsl.dk> wrote:

<http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x86.exe>

---
MVH.
Hjalte aka. izeqb

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-09-02 10:53

On Fri, 20 Sep 2002 11:17:46 +0200, Hjalte aka. izeqb <isak@city.dk>
wrote:

>On Fri, 20 Sep 2002 06:32:22 +0200, "Henning Lund"
><nospam@lund.tdcadsl.dk> wrote:
>
><http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x86.exe>

Men den fremgår ikke på den officielle dl-side
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 11:15

Morten Bowman Hansen skrev:

> Men den fremgår ikke på den officielle dl-side
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

Jeg håber at denne er en beta, for XP kom med en fejlmeddelelse og måtte lukke OE, midt i en skrivning af et kæmpe indlæg.

Da jeg installerede sp1 og genstartede kom den med at der der var fejl i en ini fil

Mvh Edmund

Fra : RI.

Dato : 20-09-02 11:48

Det håber jeg så sandelig ikke ,for her virker alt Perfekt , og har ikke
fået en eneste fejlmeddelelse overhovedet, men sikke en fil, den var er
stor.
hej

Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-02 12:20

Edmund skrev:
> [...]
> måtte lukke OE, midt i en skrivning af et kæmpe indlæg.
>
> Da jeg installerede sp1 og genstartede kom den med at der der var

Her gik den glat igennem uden nogen fejl, det sjove er at den åbenbart
også hjalp mig med at rydde op på mit C drev, da jeg efter instalationen
nu pludselig har over 300 MB mere plads

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 12:54

Henning Lund wrote:

> Her gik den glat igennem uden nogen fejl, det sjove er at den åbenbart
> også hjalp mig med at rydde op på mit C drev, da jeg efter
> instalationen nu pludselig har over 300 MB mere plads

Det skulle vel ikke være her de 300 mb er fjernet.
C:\windows\system32\dllcache

Hvis man har rigeligt med plads på sit drev er der normalt 350MB i denne
mappe.

Jeg har fjernet indholdet manuelt, så det er måske der fejlen ligger.
Det vil jeg lige afprøve.

--
Mvh Edmund

Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-02 13:07

Edmund skrev:

> Det skulle vel ikke være her de 300 mb er fjernet.
> C:\windows\system32\dllcache

Det ved jeg sqi ikke men sært nok er der gået ged i lyden på min ICQ
siden instalationen af SP 1, lyden hakker?

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 13:24

Henning Lund wrote:
> [...]

Det var nu ikke der fejlen lå, den kom alligvel med
http://home20.inet.tele.dk/edworks/sp1fejl.gif

Jeg har lavet flere mystiske ting med min XP, så jeg må vist i gang med
en frisk install.

--
Mvh Edmund

Fra : Henning Lund

Dato : 20-09-02 14:51

Henning Lund skrev:

> Det ved jeg sqi ikke men sært nok er der gået ged i lyden på min ICQ
> siden instalationen af SP 1, lyden hakker?

Åbenbart også i windows, lyden hakker når f.eks et program er downloadet
fra nettet, andre der oplever det?

Fra : RI.

Dato : 20-09-02 15:11

Ikke her , det eneste jeg har oplevet med sp1 er at det bare virker ,meeeen
der kan jo være noget der viser sig senere , jeg har prøvet alt muligt siden
jeg hentede den kl.5-12 i morges og den virker PERFEKT, men lad os nu se ?

Fra : Madsen

Dato : 20-09-02 16:12

Edmund skrev:

> Det var nu ikke der fejlen lå, den kom alligvel med
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/sp1fejl.gif

Jeg fik samme fejl da jeg installerede den engelske SP1 lige efter
at jeg havde genstartet første gang. Jeg oplevede dog ikke fejlen
siden, men i mellemtiden har jeg godt nok geninstalleret hele
skidtet, men ikke pga. ovenstående fejl. Den så jeg kun een enkelt
gang. <news:Xns9280B545CEF0copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-09-02 16:15

Madsen skrev:

> Jeg fik samme fejl da jeg installerede den engelske SP1 lige efter
> at jeg havde genstartet første gang.

Ups. Skulle vist have læst hele tråden inden jeg sendte ovenstående.
<news:3d8b2b07$0$75640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> forklarer
hvorfor jeg fik fejlen for jeg havde også fjernet Messenger på den
måde.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 17:16

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> <news:3d8b2b07$0$75640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> forklarer
> hvorfor jeg fik fejlen for jeg havde også fjernet Messenger på den

Ja, det var rart at få at vide, ellers havde jeg nok allerede været i
gang med at geninstallere XP

Hvorfor jeg så fik OE nedbrud ved jeg ikke, om en ældre
OEQuoteFix1155.exe måske var årsagen.
Da jeg installere Sp1 igen på et nyt Ghost image sammen med
OEQuoteFix1176.exe har det kørt upåklageligt.
Men jeg fik jo selfølgelig Messenger fejlen igen ved genstart

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 20-09-02 17:31

Edmund skrev:

> Hvorfor jeg så fik OE nedbrud ved jeg ikke, om en ældre
> OEQuoteFix1155.exe måske var årsagen.

Jeg kørte en SFC /scannow inden jeg installerede SP1. Det er
formentlig derfor at jeg ikke har oplevet problemer med Quote-
fixet med SP1. Quotefixet retter jo i filer som er beskyttede
og betegnet som vigtige systemfiler af Windows.

> Da jeg installere Sp1 igen på et nyt Ghost image sammen med
> OEQuoteFix1176.exe har det kørt upåklageligt.

Hmm, så kunne det jo alligevel godt tyde på at det har noget
med Quotefix-versionen at gøre.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 21:04

> [...]
> fixet med SP1. Quotefixet retter jo i filer som er beskyttede
> og betegnet som vigtige systemfiler af Windows.

Er du sikker på det, så ville XP da brokke sig når man installerer det

klippet fra
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
Lastly, OE-QuoteFix will not modify any system files or Outlook Express
files...

> Hmm, så kunne det jo alligevel godt tyde på at det har noget
> med Quotefix-versionen at gøre.

Den er lidt tynd, set i forhold til hvad min XP har været udsat for.
Jeg havde også kørt SFC /scannow her på mit andet forsøg af sp1, så jeg
må vist hellere vente med at dømme Quotfix.

-
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 21-09-02 00:10

Edmund skrev:

> klippet fra http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
> Lastly, OE-QuoteFix will not modify any system files or Outlook
> Express files...

Hmm, jeg har åbenbart taget grueligt fejl så. Troede ærlig talt at
Quotefixet blev nødt til at modificere i systemfiler for at ændre
f.eks. attributionslinien i OE, men åbenbart ikke.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-02 06:59

"Alan" <no.spam@my.place> wrote in message

> Jeg kan anbefale at man bruger en download manager så som FlashGet,
GetRight
> o.s.v. da overførelsen godt kan gå i stå midt i det hele.

Hvad mener du... Flashget er da det klart bedste download program til
Windows. Prøvede lige at downloade den:

URL
http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/da/xpsp1_da_x86.e
xe
Comment
Referer
Resume Yes
Local File J:\Downloads\xpsp1_da_x86.exe
File Date 09/10/02 18:23:02
File Size 138419800
Completed 138419800
Total Time 00:21:43
Average Speed 103.74 KB/s
Create Time 09/20/02 07:30:54
Complete Time 09/20/02 07:52:42

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 08:48

Bjarke Hansen skrev:

> Hvad mener du... Flashget er da det klart bedste download program til
> Windows. Prøvede lige at downloade den:

Er GetRight da meget dårlig, forklar.
--
Mvh Edmund

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-09-02 10:22

On Fri, 20 Sep 2002 09:47:53 +0200, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Er GetRight da meget dårlig, forklar.

Det er smag og behag tror jeg. Det jeg kan lide ved FG er at den er på
dansk, den kan ligge et ikon i IE så den er nem at starte, man kan
trække et link over, man vælge at hente alle links på siden på én
gang, den splitter filerne op i 5 dele for hurtigere dl-tid.

Men mange af funktionerne er vist også i GR.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Pico

Dato : 20-09-02 17:30

Morten Bowman Hansen wrote:
> On Fri, 20 Sep 2002 09:47:53 +0200, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

KLIP

> [...]
> trække et link over, man vælge at hente alle links på siden på én
> gang, den splitter filerne op i 5 dele for hurtigere dl-tid.

Hvor finder du det danske modul ?

Pico

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-02 19:24

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote in message

> Hvor finder du det danske modul ?

Det er såmen med i installeringsfilen. Man kan vist nok vælge ikke at
installere sprog pakken.. Men som default er den sat til engelsk. Og kan
ændres i View -> Language

Fra : Alan

Dato : 20-09-02 19:26

Bjarke Hansen wrote:

> Hvad mener du... Flashget er da det klart bedste download program til
> Windows. Prøvede lige at downloade den:

Jamen jeg anbefaler jo netop at man bruger en download manager så som FlashGet
eller lign.

Først prøvede jeg at downloade SP1 uden at bruge en download manager, og
overførelsen gik i stå midt i det hele. Hastigheden var i øvrigt middelmådig i
forhold til min linies kapacitet.

Derefter downloadede jeg med FlashGet og det hele kom ned for fuld skrue.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 20-09-02 21:33

"Alan" <no.spam@my.place> skrev i en meddelelse
> Bjarke Hansen wrote:
[snip]
> [...]
skrue.

> --
> Life is what happens to you while you're busy making other plans -

Her gik det fint uden downloadmanager - det tog 10min og 57sek.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Phanton

Dato : 20-09-02 15:07

Hej Edmund og andre.

During the first reboot after installing SP1 for Windows XP, you receive:
Advanced INF Install Message:
%REMOVE_NODIR_ERROR%

When you press OK, everything still works?

If you edited Sysoc.inf to disable Windows Messenger. you may receive this
message.

The message may be safely ignored.

http://www.jsifaq.com/SUBL/tip5700/rh5714.htm

mvh phanton

Fra : Edmund

Dato : 20-09-02 15:14

Phanton <phanton@sol.dk> wrote:
> [...]
>
> When you press OK, everything still works?
>
> If you edited Sysoc.inf to disable Windows Messenger. you may receive

Det er lige nøjagtig hvad jeg har gjort.

Tak for det, det var rart at vide.
--
Mvh Edmund

Fra : Alan

Dato : 20-09-02 19:25

Jeg har været på besøg hos mine forældre og installeret SP1. Installationen
foregik smertefrit, og alt fungerer tilsyneladende perfekt.

Jeg lavede dog først en sikkerhedskopi af deres Windows partition, man kan jo
aldrig vide. Men indtil videre ser det ikke ud til at vi får brug for den.