2 computere på switch deler ADSL, direkte ~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 19-09-02 23:23

Hej!

Jeg har 2 computere på netværket herhjemme. De er begge udstyret med 100mbit
netkort og er koblet i en 100mbit switch - hvor min TDC Bredbånd ADSL-linie
med 2 dynamiske ip-adresser også er sat i. Jeg har ikke router, men en hvid
Siemens-tingest, som jeg ikke kender den helt rette betegelse for.

Jeg vil gerne overføre med 100mbit mellem disse to, men en traceroute
afslører at trafikken lige er inde for at vende på TDC's net - og så går det
naturligvis meget langsomt).

Hvordan sætter jeg netværket op, så de kan overføre direkte mellem hinanden
gennem switchen med 100mbit?

OS er WinXP og .Net Server (samme netværks-halløj som XP).

- Klaus

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 20-09-02 04:41

).

> Hvordan sætter jeg netværket op, så de kan overføre direkte mellem
hinanden
> gennem switchen med 100mbit?

Installer NWlink IPX/SPX/NetBIOS protocol på begge computere.

--
Andreas Jeppesen

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-09-02 10:24

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote in message

> hinanden

> Installer NWlink IPX/SPX/NetBIOS protocol på begge computere.

Tak for svaret. Kan man ikke lave en ren tcp-ip løsning?

- Klaus

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-09-02 11:28

"Klaus Jensen" <newsreply@icatech.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote in message

> Tak for svaret. Kan man ikke lave en ren tcp-ip løsning?

Nej desværre den bruger din bredbånd jo.

Meen du kan også benytte NetBEUI Eller hvad dælen den hedder..

Henrik..

Fra : Klaus Jensen

Dato : 20-09-02 12:12

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote in message
> Nej desværre den bruger din bredbånd jo.
> Meen du kan også benytte NetBEUI Eller hvad dælen den hedder..

Okay, jeg ville helst have haft det var ren TCP/IP, men okay. Hellere
100Mbit NetBøv (tm) end 1024/512kbit forbindelse til serveren. :D

Tak for hjælpen. :)

- Klaus

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-09-02 14:14

> [...]
>
> Okay, jeg ville helst have haft det var ren TCP/IP, men okay. Hellere
> 100Mbit NetBøv (tm) end 1024/512kbit forbindelse til serveren. :D

NP..

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-09-02 16:06

Du _kan_ godt køre tcp/ip på lokalnettet også - men om du har nogen fordel ved det
fremfor netbeui - det ved jeg ikke ?

Du skal så give netkortene 2 ip adresser - den ene tildelt med DHCP normalt -
og derudover kan du give dem en ekstra ip adresse.....

Det har Martin en beskrivelse af på:

http://www.makr.dk/go.php3?multiip

Jeg har ikke selv prøvet, men bruger netbeui til lokalnettet og
det virker vint.......

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-09-02 17:25

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote in message

> "Klaus Jensen" <newsreply@icatech.dk> skrev i en meddelelse

Jo, men det kræver en router i stedet for din switch. Så kan routeren få en
dynamisk IP-adresse på WAN-siden og tildele dynamiske IP-adresser til dine
maskiner på LAN-siden. Så kører du 10Mbit ud og 100Mbit internt.

mvh
Preben

Fra : Cubus

Dato : 22-09-02 10:22

> Nej desværre den bruger din bredbånd jo.
>
> Meen du kan også benytte NetBEUI Eller hvad dælen den hedder..

Jeg har skrevet en artikel om emnet:

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-02 17:01

"Klaus Jensen" <newsreply@icatech.dk> wrote in message
> Tak for svaret. Kan man ikke lave en ren tcp-ip løsning?

Jo, sagtens; du skal tildele en ekstra IP til hvert netkort. Hold de ekstra
adresser til privat-IP'erne.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen