3510 vs 3310
Fra : Anders

Dato : 19-09-02 22:31

Jeg sidder her med min (efterhånden meget irriterende Nokia 3310) og
overvejer lidt at skaffe mig en 3510 i stedet da jeg ikke kan holde de mange
fejl i 3310'eren ud...bl.a. går den ud hver gang jeg snakker i den medmindre
jeg har opladeren i...? batteriet bliver tømt på ca. 36-48 timer og så kan
den finde på at gå ned....(minder mig lidt om windows hehe)...men
altså...nogen der kan anbefale en 3510? eller det modsatte?

På forhånd tak

-Anders

Fra : Ally

Dato : 20-09-02 00:23

> [...]
>den finde på at gå ned....(minder mig lidt om windows hehe)...men
>altså...nogen der kan anbefale en 3510? eller det modsatte?

Jeg har en 3510, og kan varmt anbefale den. Men de fejl, du nævner på
3310'eren... det lyder som et defekt batteri. Hvis det er det eneste,
du har imod den, hvad så med at investere i et nyt batteri i stedet?
Så sparer du en hel del. SÅ stor forskel er der heller ikke på 3310 og
3510.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anders

Dato : 20-09-02 14:47

Problemet er at jeg ikke er den eneste i min "vennekreds" der har de her
problemer, det sker squ for stort set alle 3310'ere...og der er også en
eller to der har købt et nyt batteri uden der skete noget...(udover selvf.
en længere standby-tid)...den går stadig ud...tror der er en slags løs
forbindelse et sted....

og så kunne man jo godt liiige ønske sig en ny fon hehe...

-Anders

Fra : Ally

Dato : 20-09-02 16:44

On Fri, 20 Sep 2002 15:47:11 +0200, "Anders"
<[FJERNDETTE]anders@deleicht.dk> wrote:

> [...]
>eller to der har købt et nyt batteri uden der skete noget...(udover selvf.
>en længere standby-tid)...den går stadig ud...tror der er en slags løs

Okay, det har jeg ikke hørt om. Jeg havde bare nogenlunde samme fejl
på min gamle 7110, og det var klart batteriet, der var ved at stå af.

>og så kunne man jo godt liiige ønske sig en ny fon hehe...

Åh jo, altid dejligt 3510'eren er jeg i hvertfald meget glad for.
Den har, for mig, kørt 2 uger på en opladning (dog slukket om natten,
og ikke ret meget snak). Med almindelig fritids-sludder holder den
snildt halvanden uge på en opladning.

Jeg havde et enkelt problem med tastaturet... når jeg trykkede på 0
skrev den nogle gange 2 mellemrum/0. En reparation løste problemet (og
fik samtidig opdateret softwaren).

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anders

Dato : 20-09-02 19:00

hmm joooh... Jeg kikker på det...skal se om jeg ikke kan få en
billigt...kan få den på wanna-save.dk for 599 + opr. af telia conto...(den
er dog ikke sim låst...whee)...det er squ pænt billigt...conto koster 50,- i
opret. + 6 måneder * 40 kr...= 290 kr...889,- kr i alt...det er da ok...

anyway...

Fra : Christian Poulsen

Dato : 20-09-02 20:50

> billigt...kan få den på wanna-save.dk for 599 + opr. af telia conto.

Er på tilbud næste uge hos Orange for kr. 799,- inkl. oprettelse af
Orange Mono abb.

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 20-09-02 10:37

On Thu, 19 Sep 2002 23:31:13 +0200, Anders wrote:

> hehe)...men altså...nogen der kan anbefale en 3510? eller det modsatte?

Jeg kan godt anbefale dem men det er alså også lidt ustabil men kan varmt
anbefales også nogen dejlige ringetoner

Klaus
-
nokia 3510 ringetoner på http://web.jtw.dk/

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 21-09-02 15:25

"Anders" <[FJERNDETTE]anders@deleicht.dk> skrev i melding
> [...]
> den finde på at gå ned....(minder mig lidt om windows hehe)...men
> altså...nogen der kan anbefale en 3510? eller det modsatte?

Jeg har hatt min 3510 siden juni, og det er en av de mobilene jeg har likt
best. Den ser ganske ok ut, den er lett å betjene, den har GPRS, menyene er
raske, den har et skarpt og lettlest display (selv om det er "steinalder" i
forhold til enkelte konkurrenter), den har et stort, betjeningsvennlig
tastatur, som er skikkelig opplyst. Den har en bra kalender og mye minne til
avtaler og telefonbok. Den har polyfoniske ringetoner, riktignok bare 4
stemmer. Den har meget god stand-by-tid. Den har stoppeklokke,
nedtellingstidtaker og kalkulator.

Videre en finesse, det ikke står noe om i manualen, og jeg har heller ikke
lest om den i noen tester: Når man står inni kalenderen (månedsvisning)
eller i oversikten over spesialtegn, kan man bruke tastene 2, 4, 6 og 8 til
å bla med! Telefonen har jo ikke 4-veis navigeringstast, men ved hjelp av
denne funksjonen, kan man likevel bla hurtig rundt. Denne funksjonen finnes
også på 6310 og 6510, muligens også på 5210. Smart!

Men vær obs på, at det har vært en del problemer med softwaren på denne
modellen, spesielt har displayet kuttet ut, for så så slå seg på igjen.
Dersom dette skjer, leveres telefonen inn til oppgradering, noe som ikke
koster kunden noe. Men jeg måtte vente to uker før jeg fikk den tilbake.

Utenom dette har jeg ikke noe å utsette på 3510. Ok, den er litt lang, og
den har ikke IR, men det er til å leve med.

Anbefales!

Mvh

Thorolv Valentinsen
Haugesund, Norge