MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Msn kan ikke sende filer
Fra : Jacob [9000]

Dato : 19-09-02 22:11

Hej

Håber i kan hjælpe!
Min messenger virker udemærket til chat, men jeg kan ikke sende eller
modtage filer, ligeledes kan jeg heller ikke tale over messenger i mikrofon,
der står den ikke vil oprette forbindelse, jeg har slået min firewall fra,
hvad kan der ellers være galt?

På forhånd tak, med venlig hilsen
Jacob Jensen

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 19-09-02 22:14

"Jacob [9000]" <jacoblauvring@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mikrofon,
> der står den ikke vil oprette forbindelse, jeg har slået min firewall fra,

Hvis du har Stofanet, kan det hjælpe at få lavet dynamisk IP.

Det gør også opsætningen af Stofa nemmere i fremtiden.

Husk problemet kan ligge i begge ender af forbindelsen.

Mvh Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 19-09-02 22:45

"Jacob [9000]" <jacoblauvring@hotmail.com> skrev
> Min messenger virker udemærket til chat, men jeg kan ikke sende eller
> modtage filer

Fortæl lidt om hvilket net forbindelse du har, eneste måde vi kan hjælpe på,
er at vi lidt om din forbindelse.
Men har du f.eks. Netexpres med en SpeedStrem Router, så glem det, pga. af
en fejl i MSN (som MS har indrømmet) kan man ikke sende filer via MSN.
Hvilket nu har været oppe at vende en del gange før.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jacob [9000]

Dato : 20-09-02 12:20

Hej

Jeg har stofanet, og en af mine venner som har samme forbindelse og også
kører WinXP Prof. kan godt sende filer med messenger, og han kan ligeledes
tale med en anden i mikrofon, og jeg har prøvet på at tale i mikrofon med
ham, men det virker heller ikke, den kan ikke oprette forbindelse.

mvh

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 20-09-02 12:26

> [...]
> tale med en anden i mikrofon, og jeg har prøvet på at tale i mikrofon med
> ham, men det virker heller ikke, den kan ikke oprette forbindelse.

Som sagt synes jeg su skal prøve at kontakte StofaNet og få den til at lave
forbindelsen om, så du får dynamisk IP.

Det gør at du ikke skal indtaste IP adresse, næste gang du skal sætte dit
StofaNet op, men bare vælge "hent automatisk".

Dette skulle også gøre at det er muligt at snakke med andre over messenger.
HVis du forsøger at snakke med andre som har StofaNet, skal de også have
dynamisk IP.

Det koster ikke noget at få lavet dynamisk IP, og det tager max en lille
time, så er det klar.

Mvh Michael

Fra : Jacob [9000]

Dato : 20-09-02 12:45

Hej

Jeg går ned og får lavet dynamisk IP i dag, så må vi se om det hjælper, jeg
mener også min kammerat har det, men han fik det med automatisk uden at
spørge, men han blev også tilmeldt for nyligt, mit er over 2 år siden, så
det kan være det er standard nu

mvh
Jacob Jensen

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d8b05c1$0$795$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Jacob [9000]

Dato : 20-09-02 17:02

Hej

Så har jeg fået lavet dynamisk IP, og det hjalp, tak for hjælpen