/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
E-mail opsætning på T65 igen
Fra : Peter Siegumfeldt


Dato : 19-09-02 22:06

Jeg har lidt problemer med at få min e-mail og min datakonto sat op på min
T65. Jeg har prøvet både med Cybercity og Tiscali. Jeg sætter selvfølgelig
først en datakonti op med tlf nummer, bruger-id, pass og DNS. Under e-mail
indstillinger sætter jeg POP3, SMTP, E-mail adresse, postkasse og pass. Jeg
er dog ikke helt sikker på hvad der skal skrives under postkasse ?

Når Jeg prøver at sende og modtage skriver den den kalder op, den forbinder,
men så mislykkedes det, den skriver at den ikke kunne få forbindelse til
server.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg tror ikke det skulle ændre
noget, men jeg har Clubblahblah.

På forhånd tak

/Peter



 
 
Fischer (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 20-09-02 05:26

> Jeg har lidt problemer med at få min e-mail og min datakonto
> sat op på min T65.

Det er der mange der har!

> Jeg har prøvet både med Cybercity og Tiscali.

Snakker du her om opkald eller E-mail ?

> Jeg sætter selvfølgelig først en datakonti op med tlf nummer,
> bruger-id, pass og DNS.

Det er allerede her at kæden hopper af for de fleste.
Hvilket internet-abonnement har du? Altså hvilken udbyder bruger du - og
hvilket opkaldsnummer bruger du?

> Under e-mail indstillinger sætter jeg POP3, SMTP, E-mail adresse,
> postkasse og pass. Jeg er dog ikke helt sikker på hvad der skal
> skrives under postkasse ?

Bruger du servernavne eller IP-adresser på POP3 og SMTP?

> Når Jeg prøver at sende og modtage skriver den den kalder op, den
> forbinder, men så mislykkedes det, den skriver at den ikke kunne få
> forbindelse til server.

Bliver den logget på nettet - eller er det her den ikke kan finde serveren?
Eller kommer den på - og er det postserveren den ikke kan finde?

> Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg tror ikke det skulle
> ændre noget, men jeg har Clubblahblah.

Nej det skulle være OK.

*Fischer



Peter Siegumfeldt (20-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Siegumfeldt


Dato : 20-09-02 22:17


"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
news:Btxi9.1$6n6.268@news.get2net.dk...
> > Jeg har lidt problemer med at få min e-mail og min datakonto
> > sat op på min T65.
>
> Det er der mange der har!
>
> > Jeg har prøvet både med Cybercity og Tiscali.
>
> Snakker du her om opkald eller E-mail ?

Det var Dial-up forbindelsen jeg her snakker om.
Jeg har prøvet både deres egne og andre E-mail konti, i forskellige
kombinationer.

>
> > Jeg sætter selvfølgelig først en datakonti op med tlf nummer,
> > bruger-id, pass og DNS.
>
> Det er allerede her at kæden hopper af for de fleste.
> Hvilket internet-abonnement har du? Altså hvilken udbyder bruger du - og
> hvilket opkaldsnummer bruger du?

Som sagt har jeg prøvet med både Cybercity, Tiscali og for nylig
Teledanmark. Og det er alle sammen deres gratis abonnomenter, kun med
minutpris.

>
> > Under e-mail indstillinger sætter jeg POP3, SMTP, E-mail adresse,
> > postkasse og pass. Jeg er dog ikke helt sikker på hvad der skal
> > skrives under postkasse ?
>
> Bruger du servernavne eller IP-adresser på POP3 og SMTP?

Jeg bruger servernavne på begge. Skal jeg evt bruge IP-adresser ?

>
> > Når Jeg prøver at sende og modtage skriver den den kalder op, den
> > forbinder, men så mislykkedes det, den skriver at den ikke kunne få
> > forbindelse til server.
>
> Bliver den logget på nettet - eller er det her den ikke kan finde
serveren?
> Eller kommer den på - og er det postserveren den ikke kan finde?
>

Jeg ved det ikke helt præcist, men jeg tror ikke den når at logge på nettet.
Jeg ved fra min konto oversigt at det kun er et opkaldsforsøg, så det er nok
i første omgang et spørgsmål om overhovedet at få logget på.

> > Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg tror ikke det skulle
> > ændre noget, men jeg har Clubblahblah.
>
> Nej det skulle være OK.
>
> *Fischer

Tak fordi du gidder at prøve at hjælpe mig.

/Peter




Fischer (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 21-09-02 06:51

> > Det er allerede her at kæden hopper af for de fleste.
> > Hvilket internet-abonnement har du? Altså hvilken udbyder
> > bruger du - og hvilket opkaldsnummer bruger du?
>
> Som sagt har jeg prøvet med både Cybercity, Tiscali og for nylig
> Teledanmark. Og det er alle sammen deres gratis abonnomenter,
> kun med minutpris.

OK - så er det her det går galt.
Med disse gratis-abonnementer kan man normalt ikke ringe op fra en
mobiltelefon.

Hos Tiscali skal du have Net Plus (~300 pr. år) for at ringe op mobilt. Det
er det samme hos TDC, hvor produktet hedder Opasia Plus (også ~300).
Hos CyberCity ved jeg ikke - de kan sikkert også tilbyde opkald fra en
mobil - og sikkert også mod et specielt abonnement.

Eneste undtagelse jeg kender er Get2net.
Man kan dog vist kun tilmelde sig Get2net fra et fastnetsnummer og ved
samtidig at tilmelde sig deres 1001 service.
Men når man er oprettet, kan man godt ringe op til deres opkaldspunkter uden
1001 præfix - også fra en mobiltelefon.

*Fischer



Martin Heller (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Heller


Dato : 21-09-02 11:20

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:UQTi9.7$_i7.166@news.get2net.dk...
> Hos CyberCity ved jeg ikke - de kan sikkert også tilbyde opkald fra en
> mobil - og sikkert også mod et specielt abonnement.

Cybercity har et friabonnement
URL:http://www.cybercity.dk/privat/produkter/friabonnement/
som kan benyttes til formålet. Der skal åbnes for muligheden for at
bruge det rigtige opkaldsnummer (35100000) ved at ringe til
kundeservice, men det koster ikke noget.

Min opsætning på T65 er som beskrevet her:
news:alvge5$8kd$1@sunsite.dk





Fischer (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 21-09-02 12:01

> Cybercity har et friabonnement
> URL:http://www.cybercity.dk/privat/produkter/friabonnement/
> som kan benyttes til formålet. Der skal åbnes for muligheden for at
> bruge det rigtige opkaldsnummer (35100000) ved at ringe til
> kundeservice, men det koster ikke noget.

Det er jo fint. Så er Peter nok ikke så langt fra en løsning.

*Fischer



Peter Siegumfeldt (21-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Siegumfeldt


Dato : 21-09-02 17:42

Nej det er jeg overhovedet ikke, det virker glimrende. Jeg behøvede ikke at
ringe til Cybercity, det virkede bare med det tlf nummer med det samme. Jeg
kunne dog ikke umiddelbart få det til at virke med at tjekke andet end den
e-mail adresse jeg fik igennem Cybercity. Men jeg tror bare det er mig der
har lavet noget forkert, mon ike jeg får det til at virke.

Mange tak for hjælpen til jer begge to, det er altid fedt når der er nogen
som har sat sig ind i tingene gidder at hjælpe andre, tak for det.

/Peter


"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
news:9nYi9.28$_i7.794@news.get2net.dk...
> > Cybercity har et friabonnement
> > URL:http://www.cybercity.dk/privat/produkter/friabonnement/
> > som kan benyttes til formålet. Der skal åbnes for muligheden for at
> > bruge det rigtige opkaldsnummer (35100000) ved at ringe til
> > kundeservice, men det koster ikke noget.
>
> Det er jo fint. Så er Peter nok ikke så langt fra en løsning.
>
> *Fischer
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste