MS Windows
briani 27239
Langsom opstart (Igen)
Fra : Allan Kusk

Dato : 19-09-02 21:17

Hej.

Mit første indlæg forsvandt (der er ingen fra 11.09).
Det handlede om at min PC er meget lang tid om at starte op.
Den kører 98 og det er ca. 1 år siden det blev installeret og dengang
startede den hurtigt.
Er man nødt til at geninstallere.

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 21:22

Efterhånden som tiden går og du får installeret forskellige programmer og
utils tager det længere tid for windows at boot. Flere programmer skal
startes. En anden ting kan være defragmentering af din harddisk. Dette sker
når du efterhånden har slettet nogle filer/programmer og installeret nye. De
vil så ligge spredt på harddisken, det man kalder at filerne defragmenteres.
De sidste ordnes med Defragmenterings programmet der ligger i windows. Det
ligger i system værktøjer, det hedder Disk defrag eller noget i den stil.
Det første problem kan afhjælpes med et lille program der hedder Boot-vis,
det kan downloades fra nettet. Programmet sørger for at de programmer der
startes med windows hentes ind på den mest optimale måde.
Disse to ting burde være nok til du kan mærke en betydelig forbedring af
boot hastighed.

Søren.