Hund æder afføring.
Fra : Coppi

Dato : 19-09-02 21:05

Hej.

Jeg kan huske, at der på et eller andet tidspunkt var et spørgsmål om en
hund der ville æde sin egen afføring.

Jeg kan bare ikke huske svaret, jeg har en bekendt som er rigtig ked af, at
hendes hund æder sin egen afføring( det kan jeg i øvrigt godt forstå).

Er der nogen af jeg der har fundet de vise sten, så lad mig endelig høre,
hvordan får man den til, at holde op igen?

coppi

Fra : Pia

Dato : 19-09-02 21:57

Hej Coppi

Jeg har haft samme problem med min hund og da jeg spurgte dyrelægen var hans
svar: Der er noget i afføringen som ikke er fordøjet ordentlig og som hunden
har brug for.
Nogen hunde holder op af sig selv, mens andrer hunde (som min) skal have
lidt hjælpe.
Jeg holdt øje med hende og hver gang hun skulle til at spise afføringen,
sagde jeg (kærligt, men meget bestemt) NEJ og når hun så lod være, roste jeg
hende meget og hun fik en god bid i stedet.
Jeg har ikke haft problemet sinden og det er snart 2½ år siden.
Håber rådet kan bruges

Knuz Luna

---

Fra : Pia J

Dato : 20-09-02 06:54

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg kan huske, at der på et eller andet tidspunkt var et spørgsmål om en
> hund der ville æde sin egen afføring.

Hvis det er en hvalp, kan det være et instinkt om at ikke vise sin
tilstedeværelse overfor større rovdyr. Hvis det er hundens egen, kunne man
så ikke gå med, når den "skal" og altid fjerne det? På en gåtur er det vel
det mindste hensyn man kan tage til andre, og hjemme i haven er det
alligevel ikke særlig lækkert at have liggende... Måske den glemmer det
efter en tid, hvis der ikke er noget at spise.

:Pia

Fra : Jørgen B

Dato : 20-09-02 17:17

Det kan være farligt for hunden at spise sine egne eller andres
efterladenskaber, hunden kan få snyltere i sig, den kan også få en
bakterievækst i
tarmene, som resulterer i kronisk diarre.
prøv at stænke en sjat tabascosauce på den nylagt "pølse"
det vil hjælpe.

hilsen Jørgen Bodholdt