Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det bli'r jeg glad for.
Fra : John

Dato : 19-09-02 20:12

Mine tøser har, for gud véd hvilken gang, trofast stået model, efter en
pludselig indskydelse hos mig. Desværre havde jeg kun en billig Agfa Iso-400
positiv film ved hånden, men særligt ét af billederne er alligevel blevet
rigtigt vellykket, synes jeg altså , og kan slet ikke vente på at gøre de
andre færdige før jeg viser dette frem:
http://monster/jkhansen/galleri.htm
Vælg "Portrætter", og det første billede.
Himlen er målt og eksponeringen sat til -1,5EV. Derefter har min 380EX flash
smukt gjort arbejdet færdigt. Der er brugt pol-filter.
Jeg er spændt på at høre jeres mening. Også de der tør være uenige i en fars
bedømmelse af et billede af sine bedårende unger))
--
MVH
John K Hansen

Fra : ts

Dato : 19-09-02 20:34

ja... til at starte med, kunne du skrive en adresse der findes på
internettet

:oÞ

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : John

Dato : 19-09-02 21:14

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> skrev i en meddelelse
> ja... til at starte med, kunne du skrive en adresse der findes på
> internettet

jajajajajajajajajajajaaj...den kommer jeg til at høre meget for....))
Prøv her:
www.jkhansen.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 19-09-02 20:44

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Himlen er målt og eksponeringen sat til -1,5EV. Derefter har min 380EX flash
> smukt gjort arbejdet færdigt. Der er brugt pol-filter.

Jeg synes det ser godt ud! Umiddelbart synes jeg det er meget at undereksponere med
1,5 EV (svarer det forresten til blænder??) - men det ser godt ud på billedet!

Desværre er der en refleks i nederste højre hjørne - lidt synd for effekten er ret
go'. Man kan altid diskutere opstillingen, men jeg synes nu det fungerer godt.

Tror selv jeg vil lege lidt med undereksponering + TTL flash

btw. så virker denne URL lidt bedre: http://80.197.62.254/jkhansen/portraetter.htm

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-09-02 07:45

"KNL DtP" skrev
> Jeg synes det ser godt ud! Umiddelbart synes jeg det er meget at
undereksponere med
> 1,5 EV (svarer det forresten til blænder??) - men det ser godt ud på
billedet!

Undereksponeringen gør, sammen med polfiltret,
himlen mere interessant.
Det er blitzen der belyser selve motivet. Uden blitz
havde pigen bare været en silhuet mod himlen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : John

Dato : 19-09-02 20:53

Der er selvfølgelig fejl i linket, her er det korrekte:
http://80.197.62.254/jkhansen/galleri.htm

Fra : Niklas

Dato : 19-09-02 21:29

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d8a2122$0$49672$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg er spændt på at høre jeres mening. Også de der tør være uenige i en fars
> bedømmelse af et billede af sine bedårende unger))

Jeg synes generelt du har nogle gode motiver og nogle gode kompositioner. Det kan du absolut godt være bekendt.
Flot galleri.

Venligst

Niklas

Fra : John

Dato : 21-09-02 20:36

Så fik jeg scannet, retoucheret og hvad der ellers skal til, resten af
billederne (eller rettere dem der duede til noget), og og lagt et par
stykker af dem på min side.Der er et par stykker af det nyeste medlem af
familien, en kat. Jeg véd det, men i et blødt øjeblik, kom jeg til at love
dem én.
Se dem her (og denne gang virker linket.....forhåbentligt))):
www.jkhansen.dk under "Galleri / dyreliv."
Eller se hvad et polfilter kan gøre ved en kedelig agfa 400 film. Nogen
elsker det, andre hader det. Første billede under "Natur".
Og så min ældste datter med katten i samme stil som billedet jeg
præsenterede i løbet af ugen, "Galleri / portrætter".
Jeg har valgt at bruge rammer på min side, derfor ingen direkte
links......det samme gælder hér, nogen elsker det, andre elsker at hade
det...