Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta DiMAGE 7i
Fra : Per Kristensen

Dato : 19-09-02 19:51

Har nogen dette kamera? Mange brugere klagere over at billederne er uskarpe,
mens andre siger at den har kanon god autofokus.

Nogen der ved hvad forskellen skulle være på DiMage 7i og 7Hi?

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 19-09-02 21:24

On Thu, 19 Sep 2002 18:51:05, "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote:

> Nogen der ved hvad forskellen skulle være på DiMage 7i og 7Hi?

Kig på nedenstående link. Der er forskellene tydeligt markeret.

http://www.dimage.minolta.com/d7hi/index.html

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Niels Svendsen

Dato : 20-09-02 00:14

Efter de testbilleder jeg har set på forskellige sites og ifølge
testresultaterne, tegner 7i virkelig skarpt. Dem der klager, bruger måske de
7 x zoom uden understøttelse eller stativ?
Det ser ud til, at Minolta har lyttet til brugerne, da de forskellige
forbedringer på hi, svarer til de forskellige småbrok der har været omkring
7i.
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-09-02 09:29

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Har nogen dette kamera? Mange brugere klagere over at billederne er
uskarpe,
> mens andre siger at den har kanon god autofokus.
>
> Nogen der ved hvad forskellen skulle være på DiMage 7i og 7Hi?

Nogen der ved hvornår 7Hi kommer i Danmark?

Fra : Anders Madsen

Dato : 20-09-02 18:58

Hej Per

> Har nogen dette kamera? Mange brugere klagere over at billederne er uskarpe,
> mens andre siger at den har kanon god autofokus.
>
> Nogen der ved hvad forskellen skulle være på DiMage 7i og 7Hi?

Umiddelbart har jeg svært ved at tro, at der skulle kunne blive uskarpe
billeder ud af Minolta's GT-linse og en god 5 MP CCD, men DiMAGE-serien
er lidt kræsen med hensyn til lys og autofokus - det kan måske godt
snyde lidt i starten.

Jeg har selv et DiMAGE 5, og umiddelbart vil jeg sige at DiMAGE er lidt
ligesom en italiensk sportsvogn: Du kan få en forrygende ydelse og en
masse gode oplevelser, men du skal være forberedt på kameraet godt kan
være lidt hysterisk at arbejde med. Til gengæld er der _virkelig_ en
belønning for at læse manualen og eksperimentere med kameraets manuelle
funktioner.

De første par måneder efter jeg havde købt DiMAGE 5'eren var jeg nok
lidt skuffet (billederne var "gode nok", men...) og havde egentlig
halvvejs fortrudt købet, men så begyndte jeg at lege med indstillingerne
- og så lagde fartvinden pludselig håret tilbage...

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : Per

Dato : 28-09-02 08:53

Jeg har et DiMAGE 7i og er rigtigt glad for det ...
- Objektivet er suverænt. 28-200 mm betyder at til normalt brug gør det ikke
noget at man ikke kan skifte det
- Antallet af indstillingsmuligheder er enormt. Hvis man har et
spejlreflekskamera og er vant til at "lege" meget det, så er 7i perfekt
- Kameraet ligger godt i hånden.
- Opløsning. 2568 x 1928 pixels.
- Bruger CompactFlash kort. Jeg synes personligt at CF kort er bedre end de
andre medier (Sony memory stick, smartmedia, etc.) idet de fås med mere
kapasitet og evt. også som små harddiske (med rigtigt meget kapasitet).
- Mere naturlige farver (pga. mindre efterbehandling af billederne)
- Opdateringer. Minolta er flere gange kommet med opdateringer til deres
kameraer som software der blot skal installeres i kameraet - på den måde har
det fået endnu mere funktionalitet.

Negativer ...
- Bruger meget strøm. Køb ekstra NiMH batterier og kun 1800 mAh. Jeg har 3
sæt og det fungerer fint.
- Støj i billedet. I forhold til andre 5 megapixel kameraer, er der mere
støj i billederne (fordi kameraet lave mindre efterbehandling af billedet).
Støjen er kun synligt hvis man forstørrer billedet meget og slet ikke hvis
man printer det ud. Det er ikke noget problem for mig.
- Fokus. Alle digitale kameraer med digital søger (i modsætning til optisk
søger) kan være svære at fokusere. Man lærer det dog hurtigt og det er meget
sjældent at mine billeder er ude af fokus.

7Hi er en ny udgave. Primært er der 64 MB buffer hukommelse i kameraet
istedet for 16 MB. Det betyder at hvis man skyder billeder i TIFF ellre RAW
mode så kan man skyde 5-8 billeder i træk før bufferen er fyldt op. Når
bufferen er fyldt op er man nødt til at vente på at billederne er skrevet
til CF kortet. På 7i skal kameraet i TIFF eller RAW mode skrive på CF kortet
med det samme - det tager ca. 10 sekunder.

Det fleste bruger ikke TIFF eller RAW mode og for dem er 7i stort set ligeså
godt.

Per