Interconnectafgiften ved opkald fra andet ~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-09-02 18:20

Når der bliver ringet til en mobiltelefon modtager det modtagende
mobilselskab noget i nærheden af kr. 1,20 pr. minut fra det opkal-
dende telefonselskab.

Hvis den pågældende mobile modtager af samtalen eksempelvis er
abonnent hos TDC-Mobil, Sonofon, Orange eller Telia vil et af disse
fire selskaber være modtager af denne interconnectafgift.

Mit spørgsmål er nu:

Hvis den modtagende mobilabonnent er kunde hos eksempelvis Telmore,
hvilket selskab vil så være modtager af interconnectafgiften fra det opkal-
dende selskab - vil det være TDC-Mobil eller Telmore?

Man kan også spørge på en anden måde. Får Telmore kun noget økonomisk
ud af det, når en af deres kunder foretager et opkald, eller også når der bliver
ringet til deres kunder?

Claus

Fra : KGB

Dato : 19-09-02 19:31

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
opkal-
> dende selskab - vil det være TDC-Mobil eller Telmore?

Telmore får penge når du ringer fra et telmore kort.

TDC opkræver xy kr fra telmore pr. minut nogen ringer på TDC's net med et
telmore kort.
Telmore tjener differencen derimellem.

Den reelle opkaldsafgift er ikke særligt stor, så der er masser at tjene.
TDC tjener også (en lille bitte smule) når telmores kunder ringer. For TDC
koster det kun x kr at lade en eller anden - ikke TDC - bruger anvende TDC's
net. TDC tjener så y pr minut en telmoreabbonent ringer.

> Man kan også spørge på en anden måde. Får Telmore kun noget økonomisk
> ud af det, når en af deres kunder foretager et opkald, eller også når der
bliver
> ringet til deres kunder?

øh ?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-02 19:58

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> Man kan også spørge på en anden måde. Får Telmore kun noget
> økonomisk ud af det, når en af deres kunder foretager et opkald,
> eller også når der bliver ringet til deres kunder?

Eftersom Telmore ikke selv ejer nettet kan jeg ikke se hvorfor de
skulle få noget for det.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.hs235.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-09-02 11:13

> Eftersom Telmore ikke selv ejer nettet kan jeg ikke se hvorfor de
> skulle få noget for det.

Et eller andet må selskaberne der lejer sig ind få ud af det, hvorfor
skulle Tele2 ellers give deres taletidskunder 10 øre pr. minut der
bliver ringet til dem??

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-02 22:31

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> wrote in

> Et eller andet må selskaberne der lejer sig ind få ud af det,
> hvorfor skulle Tele2 ellers give deres taletidskunder 10 øre pr.
> minut der bliver ringet til dem??

Skal man ikke have fastnet hos dem også ? - ellers er det vel bare et
trick for at få flere kunder (=flere der ringer *fra* deres lejede
net = flere penge til dem)

Fra : Henning Petersen

Dato : 28-09-02 21:38

On Sat, 21 Sep 2002 12:13:02 +0200, Michael Kjærsgård

> Et eller andet må selskaberne der lejer sig ind få ud af det, hvorfor
> skulle Tele2 ellers give deres taletidskunder 10 øre pr. minut der
> bliver ringet til dem??

Fordi det kun gælder når du er på tele2s eget net - ikke når du er
roamet til sonofon/tdc

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning