Internet Connection Sharing
Fra : J. Nielsen

Dato : 19-09-02 17:39

Hej!

Jeg forsøger i disse timer forgæves at få min Windows XP maskine til at
agere router for mit lokalnet ud på Stofanettet. Med andre ord: Jeg er ved
at opsætte Internet Connection Sharing. Og det virker ikke

Her er setuppet:
- Stofanettet sat til min stationære PC på et Realtek RTL8139/810X Family
PCI Fast Ethernet NIC netkort.
- Min bærbare er sat til den stationære på et Realtek RTL8029(AS) PCI
Ethernet Adapter netkort.
- Den stationære kører XP
- Den bærbare kører Windows ME.

Jeg har fået lavet en disk, der skal sættes i den bærbare og en fil
eksekveres. Det kører tilsyneladende fint, og den melder efter et par min.
at alt er i orden. Det er det bare ikke, for når jeg genstarter den bærbare
er der ingen forbindelse til noget som helst.

Når jeg efterfølgende kører winipcfg på den bærbare får jeg af vide, at "IP
Address: Media Disconnected".

Er der nogen, der har ideer til, hvad der kan være galt?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen,
Aalborg.

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-09-02 18:31

"J. Nielsen" <fisker@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
"IP
> Address: Media Disconnected".
>
> Er der nogen, der har ideer til, hvad der kan være galt?

Den stationære skal have IP-adresse (dynamisk eller fast) og DNS fra dit
kabelmodem og gateway vil være IP-adressen på dit kabelmodem. Den bærbare
skal tildeles en IP-adresse f.eks. 10.1.1.1 og subnet 255..0.0.0, og gateway
er IP-adressen på den stationære og DNS er den samme som på den stationære.
Det burde virke i teorien, men jeg mener jeg på et tidspunkt har hørt, at
Stofa kun tillader en maskine ad gangen på nettet, og så er det hele jo
ligegyldigt. Har du læst din aftale med Stofa?

mvh
Preben

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-09-02 19:06

Hej Preben!

Tak for dit svar. Du har ret i at Stofa kun kan give mig én IP-adresse, så
ideen med at sætte modemet op som gateway fungerer ikke. Det er derfor jeg
vil have Windows til at være router vha. Internet Connection Sharing.
Således har jeg monteret to netkort i min PC; det ene med forbindelse til
kabelmodemet og det andet med forbindelse til min bærbare PC.

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-02 21:27

"J. Nielsen" <fisker@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> agere router for mit lokalnet ud på Stofanettet. Med andre ord: Jeg er ved
> at opsætte Internet Connection Sharing. Og det virker ikke

Prøv at kigge på Bjarne Duelunds udmærkede webside

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Claus

Fra : J. Nielsen

Dato : 21-09-02 13:07

Jeg fandt løsningen!

Jeg skulle bruge et krydset kabel mellem min stationære og den bærbare.

Mvh

Jakob