Lidt hjælp til upgradering
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 19-09-02 16:29

Hej eksperter

Jeg har fået mig et flashkabel til min Nokia 7110, desuden har jeg et m-bus
kabel til den. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få opgraderet softwaren i
telefonen til den nyeste 5.01. Det er så her der melder sig et par
spørgsmål:

Jeg har hentet nogle flash-filer: en mcu-fil, en ppm med dansk sprog, samt
en virginflash(hvad er det?)
Af software har jeg kunne se at Rolis 4.77 skulle være udemærket.
Det jeg så vil høre er om man kun skal vælge mcu og ppm-filerne, eller man
også skal bruge den der virgin-fil til noget?

Af det jeg har kunne læse mig frem til skal man så efterfølgende bruge f.eks
Rolis Nokia tool 1.7 sammmen med et m-bus kabel. Det er så vidt jeg har
forstået noget med at sætte det rigtige IMEI-nummer ind igen, eller er det
mig der har misforstået noget?
Kan programmet selv finde imei nummeret eller er der noget man skal skrive
ned og indtaste selv?
Så står der også noget om FAID, er det noget der kører automatisk når man
klikker på "updata FAID" eller skal der foretages andet.?
Til slut vil jeg blot hører om der er noget andet jeg skal foretage mig i
forbindelse med en software opgradering?

Jeg siger på forhånnd tusinde tak for hjælpen til dem som måtte kunne oplyse
mig lidt

Regards

Jacob

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 19-09-02 19:12

> Hej eksperter
>
> Jeg har fået mig et flashkabel til min Nokia 7110, desuden har jeg et
m-bus
> kabel til den. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få opgraderet softwaren

Hej Jacob,
prøv at kigge lidt med http://groups.google.com der findes mange indlæg om
lignende emner.

--
mvh Kasper Grevsen

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 19-09-02 19:45

> prøv at kigge lidt med http://groups.google.com der findes mange indlæg om
> lignende emner.
>
> --
> mvh Kasper Grevsen
Hej Kasper

Jeg har siddet og kigget Google groups igennem så godt jeg har kunnet (sad
til kl. halv 3 i nat), men synes ikke lige jeg har kunne finde svar på mine
spørgsmål, det var derfor jeg henvente mig til gruppen

/Jacob

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 19-09-02 20:27

> [...]
mine
> spørgsmål, det var derfor jeg henvente mig til gruppen

Ok, hvis der stadig er garanti på telefonen vil jeg anbefale dig at smutte
forbi et service værksted. De gør det gratis og så er du sikker på, at der
ikke går noget i stykker.
Jeg har postet en liste over service værksteder tidligere.

Jeg vil også sige, at hvis der ikke er noget galt med tlf. er der ingen
grund til at rode med SW. Du risikerer at lave noget rod, der kan tage lang
tid at fikse igen og som regel kommer der jo ikke nye funktioner i telefonen
alligevel.

--
mvh Kasper Grevsen / Århus

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 19-09-02 20:56

> [...]
> ikke går noget i stykker.
> Jeg har postet en liste over service værksteder tidligere.

Der er ikke garanti på telefonen

> [...]
lang
> tid at fikse igen og som regel kommer der jo ikke nye funktioner i

Der er så vidt jeg kan se rettet en del fejl i softwaren, der i blandt nogle
jeg af og til bliver generet af i brugen af telefonen, defor ønsker jeg at
opgradere den.
Er det ikke sådan at du kan besvare mine spørgsmål i stedet for, hvis du da
kender svaret?

/Jacob

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 19-09-02 22:53

> Er det ikke sådan at du kan besvare mine spørgsmål i stedet for, hvis du
da
> kender svaret?

Jo, du får lige lidt hjælp

--
Kasper

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-09-02 09:40

Tusinde tak til dem som har hjulpet - du er mobilos opgrderet, og det
virker!

/Jacob