MS Windows
briani 27239
Ændre på Boot-startmenuen
Fra : Andersen

Dato : 19-09-02 16:20

I gamle dage skulle man rode med config.sys for
at ændre i Boot menuen.
Hvor hulen gør man det nu ????
Har installeret XP på sekundært drev efter at
have haft installeret W98 på Primært drev.
Bad så XP installationen om at give mig valget
mellem 98 og XP ved opstart.

Fra : Spacemann

Dato : 19-09-02 16:38

Der ligger en fil på C: som hedder boot.ini, hvis den ikke ligger på c:
ligger den på det drev du har installeret windows xp på !!

--
Spacemann
ICQ: 144131050

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-09-02 17:16

Thu, 19 Sep 2002 17:20:15 +0200, skrev "Andersen"
<andersen@nospam.dk>:

>I gamle dage skulle man rode med config.sys for
>at ændre i Boot menuen.
>Hvor hulen gør man det nu ????
>Har installeret XP på sekundært drev efter at
>have haft installeret W98 på Primært drev.

Højreklik på denne computer => egenskaber => avanceret => start
og gendannelse

eller, hvis du selv vil rode i den (med større fejlrisiko):

Start => kør => msconfig

Fra : Andersen

Dato : 20-09-02 09:12

> Thu, 19 Sep 2002 17:20:15 +0200, skrev "Andersen"
> Højreklik på denne computer => egenskaber => avanceret => start
> og gendannelse

Tak det var lige den der kunne bruges.
Du kender tilfældigvis ikke metoden til at få menuen
til at vælge sidst valgte som default ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-02 10:56

Fri, 20 Sep 2002 10:12:21 +0200, skrev "Andersen"
<andersen@nospam.dk>:

>Du kender tilfældigvis ikke metoden til at få menuen
>til at vælge sidst valgte som default ?

Det tror jeg ikke man kan, den ene er nød til at være default.

Fra : Andersen

Dato : 20-09-02 12:24

Jeg ved bare fra gamle DOS dage at man kunne lave en boot
menu som kunne vælge den man sidst startede som default.
Det kan sefølgelig godt have været en af de dersens bootmanagers
som mange brugte for at have forskellige konfigurationer, alt efter
hvad man skulle bruge PC'en til.