Messenger kan ikke connecte til andre comp~
Fra : JeRa

Dato : 19-09-02 16:20

Hej Nyhedsgruppe

Jeg er utrolig glad for MS Messenger, men kan ikke få alle de rare
funktioner til at virke, så som:

sende filer
online snak
fjern support

Mit styresystem er windows Xp, og jeg internet gennem en antenneforening
(cable 512/256). Jeg fik at vide at funktionerne ville virke hvis jeg
anskaffede mig en fast offentlig IP, og det har jeg fået nu, MEN det hjalp
ikke i mit tilfæde. Ligeledes har jeg forsøgt at sætte Norton Internet
securety ud af spil, men også uden held.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?

NB: Min MS Messenger account: postbunker@hotmail.com

Venlig hilsen
JeRa / jens

Fra : ZipZap

Dato : 19-09-02 17:05

> [...]
> online snak
> fjern support
>
> Mit styresystem er windows Xp, og jeg internet gennem en antenneforening

Du skal have SP1 installeret eller hente denne patch:
Q316397_WXP_SP1_x86_ENU.exe fra M$

Jeg forsøger at smide den i DKbinær: XPmessenger

Fra : JeRa

Dato : 19-09-02 18:06

Det virkede ikke -desværre

Fra : Robert Jensen

Dato : 19-09-02 20:39

problemet er din norton internet security.

havde selv samme firewall.
andre kunne godt connecte til mig, abr eikke den anden vej, og det var selv
om jeg disablede min firewall.

Løsningen kom da jeg geninstallerede winxp og testede det inden jeg havde
installeret firewall....der virkede det perfekt.
derfor...installer norton antivirus, og den gratis ver af zonealarm.
gi derefter messenger alle rettigheder, og vupti så virker den upåklageligt.

mvh

Robert
der selv døjede med samme rpoblem i MEGET lang tid