gemme tekst fra mange tekstfelter
Fra : Tina

Dato : 19-09-02 15:19

Jeg har et program som har omkring 50 tekstbokse og jeg vil gerne gemme den
tekst der står i dem, men det bliver en meget lang kode hvis jeg skal bruge
min sædvanlige. Nogen der kan komme med en god metode/syntaks til at gemme?
Og til at hente ind igen?

Fra : preben nielsen

Dato : 19-09-02 17:43

"Tina" <a@a.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har et program som har omkring 50 tekstbokse og jeg vil
gerne gemme den

50 tekstboxe = Dårligt design ?

> [...]
skal bruge
> min sædvanlige. Nogen der kan komme med en god metode/syntaks

Opret dem som control-array og loop gennem dem.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : CLaus H.

Dato : 19-09-02 18:07

Du kan anvende formens Controls-collection.
Det fungerer bedst, hvis de relevante tekstboxe har en eller anden
markering, f.eks. teksten "Gem" i Tag-propertyen. Du kan så gemme med denne
kode:

Dim Ctrl as Control

For Each Ctrl in Me.Controls
If TypeOf(Ctrl) Is TextBox Then
If Ctrl.Tag = "Gem" Then
Call GemIndhold( Ctrl.Name, Ctrl.Text )
End If
End If
Next Ctrl

Rutinen forudsætter en Sub GemIndhold, der har kontrollens navn som første
parameter og indholdet som anden.

Mvh.

Claus H