MS Windows
briani 27239
defrag. på en win 98
Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-09-02 13:46

hej,

har en kolega med en win 98 maskine. Defragmentering
genstarter i det uendelige...også selv om alt skulle være lukket ned.
Når faktisk aldrig forbi 1%. Hvad kan kan være galt ? Husker det
ikke selv...det er jo år og dag siden, jeg havde en sådan maskine

Hilsen Torben Brøndum

Fra : SØren Rathje Jensen

Dato : 19-09-02 13:51

Har du lukket alt der kører, såsom antivurprogrammer mm.

Hilsen

søren

Fra : Torben Brøndum

Dato : 19-09-02 13:58

Hej "SØren Rathje Jensen" <srje@tietgen.dk>

> Har du lukket alt der kører, såsom antivurprogrammer mm.

Yeps...alt skulle være lukket - også virusscanningen. Den kommer ikke videre
selv over et helt døgn.....kan ikke huske, hvad jeg selv gjorde den gang

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Morten

Dato : 19-09-02 14:13

> Yeps...alt skulle være lukket - også virusscanningen. Den kommer ikke videre
> selv over et helt døgn.....kan ikke huske, hvad jeg selv gjorde den gang

Forsøg fra Fejlsikret Tilstand (det er vist F8 ved opstarten). Giver det ikke
resultat, forsøg da med at slette i temp-mappen. Er den for stor, giver det ofte
problemer under defrag.

Mvh.
Morten

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-09-02 16:05

Hej Torben Brøndum, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Yeps...alt skulle være lukket - også virusscanningen. Den kommer
> ikke videre selv over et helt døgn.....kan ikke huske, hvad jeg
> selv gjorde den gang

Nu anvender jeg ikke Defrag men Speedisk, hvorfor jeg ikke ved, om
probelemet kan være det samme, men du kan da få tippet:

Hvis man anvender dynamisk swapfil, og den ligger på samme drev, som
man defragmenterer, går der ond cirkel i det, hvis Windows begynder at
anvende swapfilen. Logikken er god nok, da disken ændres, hvorfor den
begynder at indlæse den igen

Løsningen er at lave en fast swapfil.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 19-09-02 15:24

Torben Brøndum <tbr@henning-poulsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QHji9.5768$Qk5.317891@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Når faktisk aldrig forbi 1%. Hvad kan kan være galt ? Husker det
> ikke selv...det er jo år og dag siden, jeg havde en sådan maskine

Jeg plejer at afbryde opgavestyring. Det lille ikon nede til højre. Bare
tryk højre klik med mussen og tryk "Afbryd Opgavestyring"

--
Bjørn E. Thorup

"This is not Nam, This is bowling. There are rules"
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 19-09-02 15:51

> [...]
> Når faktisk aldrig forbi 1%. Hvad kan kan være galt ? Husker det
> ikke selv...det er jo år og dag siden, jeg havde en sådan maskine

Du kan downloade denne fil:
http://www.wintip.dk/filer/defrag.reg
efter at have indført den i Registry, kan du genstarte computeren -
nu vil defrag starte før alt andet. Den gør det kun den ene gang
(run_once).

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Kjeld.L

Dato : 19-09-02 16:13

Det er nok fordi den er sat til at tjekke harddisken for fejl, slå denne
funktion fra så kører det normalt . Det gøres i indstillinger for defrag.

mvh
kjeld Larsen

Johnny Nielsen <johnny@wintip.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amco7m$5a6$1@news.cybercity.dk...