åbning af fil angivet URL i programmet der~
Fra : Carsten Pinderup

Dato : 19-09-02 13:07

Hvordan ser URL'en ud hvis man vil have en fil fx "word.doc" til at åbne i
word og ikke i en browservindue. Der er tale om forskellige filtyper fx xls,
doc, pdf.

mvh Carsten

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-09-02 13:18

"Carsten Pinderup" <cpi@landbonord.dk> wrote in message
> [...]
> word og ikke i en browservindue. Der er tale om forskellige filtyper fx

Det kan du ikke bestemme.
Hvilke programmer, der anvendes til at åbne en bestemt filtype afgøres
suverænt i brugerens operativsystem (heldigvis da).

/Per

Fra : Hintzmann

Dato : 19-09-02 13:18

> [...]
> word og ikke i en browservindue. Der er tale om forskellige filtyper fx

Det er noget der skal sættes op på den enkelte klient.

Sæt browse i samme window til off på de forskellige extensions.

ex. Win2K

Tools > Folder Options... > File Types > DOC/PDF/XLS m.fl > Advanced >
Browse in same window [OFF]

Hintzmann

Fra : Carsten Pinderup

Dato : 19-09-02 13:42

> Tools > Folder Options... > File Types > DOC/PDF/XLS m.fl > Advanced >
> Browse in same window [OFF]
>
> Hintzmann

Jamen det må jeg så gøre på 220 maskiner - godt det kun er til en intranet
og 5-6 dokumenttyper

Carsten P

Fra : Hintzmann

Dato : 19-09-02 13:45

> Jamen det må jeg så gøre på 220 maskiner - godt det kun er til en intranet
> og 5-6 dokumenttyper

Jeg aner ikke hvordan man gør, men der kan sikker laves et script som dine
brugere kan køre ved logon.

Det er værd at undersøge

Hintzmann