Panic Room....holder den ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-09-02 11:21

Er Panic Room så fantastisk, som mange skriver den er ?

Intens, spændingsmættet, fantastisk, og alt muligt andet ?

Hvad mener I ?

Jeg har IKKE set den endnu, men overvejer DVD'en !

Ingen spoilere, please !!

--
Vh. Thomas
Ved mail : slet SLETDETTE

Fra : Morbid Angel

Dato : 19-09-02 11:41

On Thu, 19 Sep 2002 12:21:13 +0200, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

Jeg har heller ikke seet den, men jeg er vild med alle film David
Fincher har instrueret.
Så jeg er ikke bange for at købe den på DVD uset.

Alien 3
Seven
The game
Fight Club

Er hans andre film og han skal instruere Mission Impossible 3, det
bliver spændene at se han lave en treer i en ikke for god serie.

mvh

MA

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-02 12:11

> [...]
>
> Er hans andre film og han skal instruere Mission Impossible 3, det
> bliver spændene at se han lave en treer i en ikke for god serie.

Det kan han ikke, da han lavede Alien 3 i en indtil da god serie, så det
synes jeg ikke lyder spændende overhovedet.

--
Mark
Læs min ugentlige Robinson-klumme:

Fra : Stig Holmberg

Dato : 19-09-02 11:58

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
> Er Panic Room så fantastisk, som mange skriver den er ?

Det er en rigtig GOD thriller ja, men *fantastisk* er ikke et ord jeg ville
bruge.

/Stig

PS: Læg i øvrigt mærke til den klodsede brug af "product placement" i
filmen.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-09-02 21:52

Stig Holmberg wrote:
> Det er en rigtig GOD thriller ja, men *fantastisk* er ikke et ord jeg
> ville bruge.

Ja, den fungerer ok, men man har ikke lyst til at gense den bagefter.

> PS: Læg i øvrigt mærke til den klodsede brug af "product placement" i
> filmen.

Ja, det er en af de få gange, hvor pp'er gør filmen væsentligt mere kluntet.
Der er mange shots, som mest er med for at vise produkterne. Sørgeligt. Jeg
kom iøvrigt til at tænke på det her link:

http://www.snopes.com/business/names/evian.htm

da jeg så filmen

/Nikolaj

Fra : Taba

Dato : 19-09-02 12:03

> Er Panic Room så fantastisk, som mange skriver den er ?

Fantastisk er nok lige at være et for stærkt ord at bruge om den IMO.

> Intens, spændingsmættet, fantastisk, og alt muligt andet ?

Den er da spændende helt klart, der er nogle momenter i den som er overseje,
mens den i andre momenter er almindelig (ligesom mange andre film, derfor er
den ikke fantastisk IMO). Man bliver opslugt af historien, og hvordan
udvikingen bliver. Det er interessant at se at ting kan ske selvom man er
fanget i et såkaldt Panic Room .

> Hvad mener I ?

Jeg havde personligt den oplevelse, som jeg synes Bogart sagde meget godt da
han anmeldte The Last Castle med Roberto Redford:
"Jeg havde det som dengang jeg så western film i biffen som ung, jeg sad på
kanten af sædet under hele filmen og var opslugt, men når filmen nu sluttede
og jeg tænkte tilbage på den, så var den ikke så fantastisk igen" (Dette er
ikke et ordret citat, men pointen er der).

> Jeg har IKKE set den endnu, men overvejer DVD'en !

Det gør jeg så ikke ;p Jeg synes mere det er en engangsoplevelse af en film,
også er den ude af verden.
--
/Taba
Fjern "REMOVE" for at svare direkte

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-02 12:58

Thomas Mouritsen wrote:
> Er Panic Room så fantastisk, som mange skriver den er ?
>
> Intens, spændingsmættet, fantastisk, og alt muligt andet ?
>
> Hvad mener I ?

Panic Room er absolut seværdig, jeg vil næsten sige: Den skal ses. Men fordi
jeg havde Finchers høje niveau i baghovedet da jeg så den, blev jeg lidt
skuffet. Handlingen er ordinær ligesom skuespillet er ordinært, men i orden.
Visuelt er den umiskendeligt Fincher, og det er godt.

/David

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-09-02 12:55

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
orden.
> Visuelt er den umiskendeligt Fincher, og det er godt.

Fuldstændig enig, og også enig med Taba når han skriver det er en engangs
film. Den er meget forudsigelig, og jeg synes spændingen var ret begrænset
også. Ikke en dårlig film slet ikke, men man forventer mere af en
Fincher/Foster film. Desuden er der en del plotholes, som irriterede mig
lidt undervejs. Bestemt ikke en film jeg vil købe på DVD, men du kan sikkert
sælge den igen, med et tab i samme størrelsesorden som hvis du havde lejet
den istedet, og så kan du jo vælge om du vil beholde den eller ej, ogdu har
den i længere tid end hvis du lejer den, men ellers, så ville jeg anbefale
at leje den i stedet for at købe den... (gav det mening?)

Joakim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-09-02 14:05

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> escribió

> Desuden er der en del plotholes, som irriterede mig
> lidt undervejs.

Fortæl fortæl....

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-09-02 22:47

> Fortæl fortæl....

Thomas bad om at holde tråden spoiler fri, så det vil jeg gøre i første
omgang. Jeg er ret sikker på at jeg beskrev dem den gang jeg lige havde set
filmen, så prøv at søg på google. Hvis jeg skal være hel ærlig, så husker
jeg kun en af dem nu, men mener der var flere ting der irriterede mig den
gang jeg så den. Det er ikke en film jeg bruger kapacitet på længere.

Joakim

Fra : Lars Skov

Dato : 19-09-02 15:26

Ifølge David Fincher himself har det været et rent luder arbejde. Kun for
pengenes skyld.
Jeg har ikke set den. Men den komme næppe op på siden af de forige film han
har lavet...
Jeg venter til den kommer på leje DVD...

Og så er den ikke ikke engang udkommet som S.E. som Fight Club og Se7en er.

#LS

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-02 15:43

> Ifølge David Fincher himself har det været et rent luder arbejde. Kun
> for pengenes skyld.

Ja, så kommer man jo til at tænke på John Mctiernan og Rollerball 2002.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-09-02 20:24

"Lars Skov" <lars@skovsverden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg venter til den kommer på leje DVD...
>
> Og så er den ikke ikke engang udkommet som S.E. som Fight Club og Se7en

Det ville da også være spild af ressourcer. Desværre kommer den vist i en 2
disc special edition senere.
Om jeg fatter at man kan lave en hel disc med "relevant" materiale om den
film!?!

/Brian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-09-02 20:21

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er Panic Room så fantastisk, som mange skriver den er ?
>
> Intens, spændingsmættet, fantastisk, og alt muligt andet ?

Er der nogen der skriver det? Den er da ganske underholdene at se en enkelt
gang, hvis man ikke tager den
for mere end den er, men det bestemt ikke en film der er værd at købe, og da
slet ikke til
fuld pris. David Fincher demonstrerer endnu engang at han ikke kun kan lave
gode film.
Holder statistikken (Alien3 - lunken, Se7en - suveræn, The Game -lunken,
Fight Club - suveræn,
Panic Room - lunken), så må den næste blive rigtig fed

> Jeg har IKKE set den endnu, men overvejer DVD'en !

At leje først!

/Brian

Fra : Martin Møller

Dato : 20-09-02 11:38

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:espi9.6768$Qk5.374918@news010.worldonline.dk...

> [...]
> Fight Club - suveræn,
> Panic Room - lunken), så må den næste blive rigtig fed

Ja, det er jo så bare kun din mening. Gudskelov for det. (Dit synonym er vel ikke Niels Frid?) Jeg synes til gengæld at alle de
nævnte film er geniale.

Martin

Fra : Jakob Madsen

Dato : 20-09-02 13:59

Jeg synes til gengæld at alle de
> nævnte film er geniale.

Enig, med undtagelse af Alien3, der ikke lige var min kop te (men jeg var
heller ikke vild med de andre Alien-film). Panic Room vil jeg nok heller
ikke kalde genial, men det er da en god solid popcorns action/thriller, som
jeg glæder mig til at få på DVD.
Mht. M:I3 så må vi jo se når den tid nærmer sig, men med Fincher bag
kameraet kan det nu ikke gå helt galt.

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-02 17:49

> [...]
> action/thriller, som jeg glæder mig til at få på DVD.
> Mht. M:I3 så må vi jo se når den tid nærmer sig, men med Fincher bag

Er I de samme som sagde "med John Woo bag kameraet kan det ikke gå helt
galt" om MI2?

Fra : Jakob Madsen

Dato : 20-09-02 19:02

> Er I de samme som sagde "med John Woo bag kameraet kan det ikke gå helt
> galt" om MI2?

Jeg ved ikke med Martin, men jeg har i hvert fald aldrig udtalt mig om MI2,
og jeg har aldrig brudt mig om John Woo, så nej.
Jeg forstår godt at du er skeptisk, og det er jeg da også selv. Jeg er slet
ikke i tvivl om at MI3 ikke kommer i nærheden af Se7en og Fight Club, men
MI1 var da en OK film og med et ordentligt manuskript kan 3'eren også
sagtens blive god. Der er stor forskel på Ficher og Woo, så jeg håber da på
at vi kan blive fri for alt for mange blærerøvs-motorcykel scener, men det
er selvfølgelig svært at udtale sig om så tideligt.
Jeg synes at vi skal diskussionen op igen i 2004, når præmieren nærmer sig.

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-09-02 14:47

Mark Thomas Gazel wrote:

> Er I de samme som sagde "med John Woo bag kameraet kan det ikke gå
> helt galt" om MI2?

MI-2 holder for vildt. Den er corny og b-films-agtig alt det der, men den
holder for vildt.

/David

Fra : Brian Nielsen

Dato : 22-09-02 00:16

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo så bare kun din mening. Gudskelov for det. (Dit synonym er
vel ikke Niels Frid?) Jeg synes til gengæld at alle de
> nævnte film er geniale.

Ja, selvfølgelig er det kun min mening. Og den er vel ligeså god som alle
andres, når nu Thomas for en gangs skyld
ikke stoler på sin liste over fejlfrie instruktører, og beder andre om at
give deres besyv med

Alle de nævnte film har været gode nok, til at jeg ikke føler at pengene til
biografbilletten har været spildt, men det er kun Se7en og Fight Club jeg
får noget ud af at se igen og igen.

Jeg er til gengæld såret over din Niels Frid kommentar (yeah, right), den
kan du altså ikke være bekendt.

/Brian