Forskellige skriftstørrelser afh. skærmopl~
Fra : Jens

Dato : 19-09-02 11:14

Hej NG

Jeg har lavet nogle sider med en skriftstørrelse på 10pkt. Dette passer fint
hvis skærmopløsningen er 800x600, men bliver for småt når opløsningen er
1024x768.

Er det muligt på en hjemmeside at undersøge, hvilken skærmopløsning brugeren
benytter og derefter tilpasse skriftstørrelsen?

Jeg har engang set en side med statistik over de mest benyttede opløsninger.
Er der nogen der kender en adresse på sådan en?

På forhånd tak.
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-09-02 14:44

Lad folk selv bestemme hvor stor text de har brug for. Din synsevne
vil sikkert falde sammen med en del folk, men ikke alle.

Fra : Jens

Dato : 19-09-02 16:27

> Lad folk selv bestemme hvor stor text de har brug for. Din synsevne
> vil sikkert falde sammen med en del folk, men ikke alle.

Udemærket ide, men hvordan sørger man så for, at hele opsætningen ikke
"skrider"?

Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-09-02 00:11

Man sørger for at teksten kan wrappe hvis det er nødvendigt.