Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort etuier
Fra : Mikael

Dato : 19-09-02 09:46

Hej

Jeg er på jagt efter etuier til Compact Flash kort, i stil med
http://www.hama.de/hama/artFrame.jsp?sid=61l7k782c1 - nogen, der ved, hvor
disse kan fås?

Fra : Henrik

Dato : 19-09-02 10:01

> Jeg er på jagt efter etuier til Compact Flash kort, i stil med
> http://www.hama.de/hama/artFrame.jsp?sid=61l7k782c1 - nogen, der ved, hvor
> disse kan fås?

Hej Michael

Hama fås også herhjemme, så bestil dem hos din fotopusher eller hos os.

Mvh.
Henrik
www.digitalfotoservice.dk

Ps. De er ikke på lager, men vi skaffer gerne.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-09-02 10:20

Mikael wrote:

> Hej
>
> Jeg er på jagt efter etuier til Compact Flash kort, i stil med
> http://www.hama.de/hama/artFrame.jsp?sid=61l7k782c1 - nogen, der
> ved, hvor disse kan fås?

LowePro har et ret lækkert etui til opbevaring af hukommelseskort, det
er rimmelig praktisk hvis man har flere kort, da det gør det nemt at
holde styr på hvilke kort der er tomme og fyldte, se link.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fotgrafer_fotoudstyr/fotograf_01/_hukommelseskort-55.html

Fra : Mikael

Dato : 19-09-02 10:29

> [...]
> er rimmelig praktisk hvis man har flere kort, da det gør det nemt at
> holde styr på hvilke kort der er tomme og fyldte, se link.

Jeps, det ser lækkert ud, det er vist et D-Res4. Men også her er de enkelte
kort i et plast-etui, som er det, jeg er på udkig efter, da det virker som
den mest solide løsning.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 19-09-02 10:35

> [...]
> er rimmelig praktisk hvis man har flere kort, da det gør det nemt at
> holde styr på hvilke kort der er tomme og fyldte, se link.

Det ser da lækker ud, men det er da ikke mange kort der kan være i det etui
?
til gengæld troede jeg at de andre plastiketuier som det andet link viser,
hørte med til alle de Compact Flash kort man køber ?
Selv har jeg kort i 3 forskellige mærker og alle har de da sådan et etui med
fra fødslen )
Jeg kunne forestille mig et etui som det Niels Ebbesen viser, men blot til
flere kort.
mvh Kirsten

Fra : Mikael

Dato : 19-09-02 10:44

"Kirsten Lehd" <gimpen@pc.dk> wrote in message

> [...]
> melseskort-55.html
>

> Hej
> Det ser da lækker ud, men det er da ikke mange kort der kan være i det

2 stk. CF kort vistnok (men man kan sikkert volde en par ekstra ned i lommen
til højre).

> til gengæld troede jeg at de andre plastiketuier som det andet link
viser,
> hørte med til alle de Compact Flash kort man køber ?

Ikke til mine (Dane-elec 128Mb) - måske det er det, som man betaler ekstra
for ved andre kort :)

> Selv har jeg kort i 3 forskellige mærker og alle har de da sådan et etui
med
> fra fødslen )

Lucky you :)

> Jeg kunne forestille mig et etui som det Niels Ebbesen viser, men blot til
> flere kort.

LowePro laver vist også et lidt større etui (D-Res6 ?).

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-09-02 11:10

Kirsten Lehd wrote:

> Det ser da lækker ud, men det er da ikke mange kort der kan være i
> det etui ?

Jeg kan ha' 5 - 6 stk. SmartMedia kort i hver af de små plastbox'e, og
der kan faktisk godt være to boxe i hver af lommerne i venstre side af
etuiet, så det gir plads til 24 kort.

Den store lomme i højre side bruger jeg til kort der er fyldt op med
billeder, den kan indeholde tre af de små plastboxe, så der er mere
plads end man lige forventer.

Man skal dog være opmærksom på, at CompactFlach kort fylder væssentligt
mere, dem vil man nok kun kunne ha' 5 - 6 stykker af i den mappen.

> til gengæld troede jeg at de andre plastiketuier som det andet
> link viser, hørte med til alle de Compact Flash kort man køber ?

Det er også min erfaring, alle de kort jeg har købt, har ligget i en plastbox.

Der er nogle små tapper indvendigt i kanten af plastboxen, de gør at der
normalt kun kan være et SmartMedia kort i boxen, men hvis man forsigtigt
skærer dem væk med en hobbykniv, så kan der være 5 - 6 SmartMedia kort i
hver box.

Fra : Gjøl

Dato : 19-09-02 10:40

Niels Ebbesen wrote:

> LowePro har et ret lækkert etui til opbevaring af hukommelseskort, det
> er rimmelig praktisk hvis man har flere kort, da det gør det nemt at
> holde styr på hvilke kort der er tomme og fyldte.

Den bruger jeg til CF kortene, og til SM kortene bruger jeg en fra
Caselogic, den har også plads til 4 AA batterier, den er blot ikke at
finde på deres site, jeg fandt dog en anden og den ser da også rigtig
ud:

http://www.caselogic-oem.com/images/p476D.jpg

Fra : Mikael

Dato : 19-09-02 10:47

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in message

> Den bruger jeg til CF kortene, ...

Er den ikke for "bøjelig"? Yder et hard-cover ikke bedre beskyttelse, eller
er det rent overkill?

Fra : Gjøl

Dato : 19-09-02 10:56

Mikael wrote:

> Er den ikke for "bøjelig"? Yder et hard-cover ikke bedre beskyttelse,
> eller er det rent overkill?

Jeg finder at den er rimelig hård, så hård at den kan sidde i bæltet
også, jeg har haft den siddende i remmen til kameraet, så jeg ikke
skulle stå og rode efter den, den skal altid skiftes mest ubelejligt
Jeg bruger kort med max 128 MB på, så af og til skal der skiftes.

Jeg ville da også gerne have haft hardcover til mine, men jeg har kun
fået plastik omslag med til dem, og disse punge giver en dejlig orden i
rygsækken.

Fra : WebCat

Dato : 19-09-02 13:03

Som nogle har nævnt, har Lowepro et bud.
Jeg har selv investeret i Tamrac, og kan anbefale det.
Se : http://www.tamrac.com/g_strapaccessory.htm
Danske forhandler : http://www.westheimer.dk/