favicon i IE
Fra : Mads Møllegaard

Dato : 19-09-02 09:35

Hej NG

jeg sidder og kæmper lidt med at få et favicon til at virke i IE, det virker
fint i NS, men nægter at spille i IE

www.startout.dk <-- kan ses der

jeg har bare smidt : <LINK REL="SHORTCUT ICON"
HREF="http://www.startout.dk/startout.ICO">

ind i <head> tagget, men det er ikke nok

please help..

På forhånd tak!

Mads

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-09-02 14:44

Virker fint. Se eventuelt her:
http://www.favicon.com/#1-3

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 19-09-02 14:47

> Virker fint. Se eventuelt her:
> http://www.favicon.com/#1-3

hmm det er ikke synligt i min IE6

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 19-09-02 14:54

øhh nu virker det... det forstår jeg ikke så meget af... men rart at det
virker (sådan er det nok bare med M$ produkter)

Fra : Claus

Dato : 20-09-02 15:46

Jeg har samme problem. Har tilføjet
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://avjesus.1go.dk/favicon.ico">
i head (selvom det ikke skulle være nødvendigt).

Fatter det ikke, for (tror) jeg har gjort nøjagtig det samme som ved en
anden webside jeg arbejder med.. Og der virker det..

Har prøvet både med en 16x16 ico fil samt en multi resolution ico fil.

Fra : Henning Birch

Dato : 20-09-02 10:28

Hej Mads

"Mads Møllegaard" <madsm77@hotmail.com> skrev i

> Hej NG
>
> jeg sidder og kæmper lidt med at få et favicon til at virke i IE, det
> virker fint i NS, men nægter at spille i IE

Jeg stod selv med nøjagtig det problem for nyligt.
Konklusionen var at en side i IE skulle være bookmarked for virke ???
Det er tilstrækkelig at siden på et vilkårligt tidspunkt har været
bookmarked, selv hvis det er efterfølgende er slettet ?

--
Henning

Fra : MZH

Dato : 21-09-02 12:15

Min erfaring med Favicon er, at det er MEGET ustabilt... Nogen gange
virker det, og andre gange ikke.

SVJV virker det ikke i Netscape, og på min IE6 (WinXP) virker det
engang imellem... Som regel dukker ikonet op, når man bookmarker
siden, men efter en genstart af maskinen er det væk igen...

Derfor: Lad være at bruge for meget tid og energi på det - det virker
ikke 100% og sådan er det bare! Vær glad når det virker og ligeglad
når det ikke virker!

Mikkel

Fra : Claus

Dato : 21-09-02 13:29

> Som regel dukker ikonet op, når man bookmarker
> siden, men efter en genstart af maskinen er det væk igen...

Oplever det på samme måde. Dog kan jeg ikke være ligeglad når det ikke
virker Derudover må man forvente, at det kommer til at virke mere
stabilt i senere browser versioner... og SÅ begynder det at betyde noget!

Det irriterer mig bare grænseløst når man gør som man (tror man) skal, og
det så ikke virker.. For når ikonet er ok, og koden også er det, hvorfor
virker det så ikke? Mærkeligt når browseren i samme åndedrag ikke har
problemer på på andres websites..