katte og metal
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 19-09-02 09:27

Jeg så at de havde katte og hundeskåle på tilbud i Netto forleden. Dem af
metal på et stativ. Fluks købte jeg 2 sæt
(det blev til hund, man har vel Maine Cooner *G*)

.....Men de vil ikke drikke af dem ??? (stor undren)
Mine misser plejer at have keramik eller glasskåle, og det er første gang
jeg prøver metal.
Der er nu gået 2 dage, og jeg finder kattene i færd med at drikke alle andre
steder. Vasken, skålen der står i blød, brusekabinen osv.
Jeg ved mange katte vælger andre steder, men mine har altid foretrukket
vandskålen, da den var stor og der kunne laves bølgegang i den.

Nogle der har lignende erfaringer ? eller har en ide om hvorfor de synes
rigtig dårligt om min nye "anretning"?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

PS Jeg har stillet den gamle vandskål ud i kattegården (incl vand), så de
får da noget at drikke ... man er vel blødsøden *s*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 19-09-02 09:29

PS De spiser gerne af dem, og det laaaaaaaaarmer
Bonk, pling, plonk, bonk .... når skålen næsten tom, og de halve stykker
falder ned i skålen igen *G*

Fra : Camilla Baird

Dato : 19-09-02 09:37

Jeg ved ikke hvorfor dine katte ikke ville drikke af metalskåle... Vi bruger
sådan nogle hvalpebarer (et antal metalskåle I holder) til vores katte -
både til mad og vand. Ingen problemer...
Mvh Camilla

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Pia J

Dato : 19-09-02 09:39

Kan det være, der spejler sig for meget dernede? Felix er vildt bange for
spejlingerne i ruden om aftenen, hvis jeg ikke har hevet persiennen ned. Så
tør han ikke komme ned fra træet.

:Pia

Fra : Jette

Dato : 19-09-02 15:02

Nina skrev:
> Nogle der har lignende erfaringer ? eller har en ide om hvorfor de synes
> rigtig dårligt om min nye 'anretning'?

Jeg læste et sted på nettet, i forbindelse med snakken om drikkevand, at
katte går meget op i hvordan deres vand lugter. Måske tror kattene at
vandet er dårligt, fordi det lugter anderledes i en metalskål....

Det er bare et vildt gæt

Mvh Jette
Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jette