Zonealarm / Navision
Fra : Keld Høll

Dato : 19-09-02 07:36

Hej derude
I vores netværk har vi installeret Zonealarm på alle maskiner, men den
ødelægger hastigheden når vi arbejder i Navision. Jeg har ikke lyst til at
lukke Zonealarm ned, hvad gør man ?
Zonealarm skal i princippet lade Navision arbejde frit, men det er kun når
Zonealarm lukkes helt ned at Navision virker optimalt.

Med venlig hilsen
Keld

Fra : ebbe

Dato : 19-09-02 19:51

> [...]
> Zonealarm skal i princippet lade Navision arbejde frit, men det er kun når
> Zonealarm lukkes helt ned at Navision virker optimalt.

Har i en "gammel" maskine stående, som i alligevel ikke bruger til alverden,
så kunne i bruge den som firewall. Der findes adskillige "færdige"
linuxløsninger, fx. den her som er beskrevet i
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2788

så flytter i firewallfunktionerne ud i frontlinien af jeres netværk. Og kan
undgå at have zonealarm på de enkelte maskiner.

Metoden kan også anvendes med en M$ ISA-server, men den koster en hel del.

ebbe

Nb har du "fortalt" ZA, hvad der er internt og hvad der er externt på jeres
net?